Gå til innhold

Bære komponent signal gjennom RCA kabler.

Anbefalte innlegg

Jeg har en TV som kun har komponent-utgang (ikke HDMI), og jeg skal koble opp både en Wii og en Xbox 360 til den. Eller altså bytte på å ha de koblet opp mot TV'en. Probelmet er at det blir veldig knotete å grave ut kablene fra bak TV hver gang jeg vil bytte konsol. Så jeg tenkte å ha en kabel ut fra TV'en men en hun inngang som gjør det lettere å bytte.

Det er ingen butikker som jeg har sett som selger rene komponent han til hun kabler. Så det jeg tenkte å gjøre var å kjøpe inn ett sett med RCA kabler, og et sett med bare audio kabler, alle han til hun.

Vil det da gå å fks. putte de Gule, Røde og Hvite RCA kabelene med han siden inn i TV'en på komponent plassen (Der en vanlig komponentkabel YPbPr skal inn), for så å koble Rød, Grønn og Blå (YPbPr), fra hun inngangen til RCA kabelen og så inn i xbox/wii? Alle kablene ser jo helt ideniske ut. Litt knotete forklaring også, men håper det er forståelig :p

Endret av epqr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vel ikke så lett å spå, må nesten prøves. Ikke sikkert du vil se forskjell med korte kabler.

Komponent kabler skal være coax, mens kompositt/audio kabel antagelig bare er skjermet. Det vil bli impedansforskjell og mulighet for refleks.

Et bedre alternativ vil være en RCA skjøtestykke. http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=143386999

PS: TV'en har ikke utgang, den har inngang.

Lenke til kommentar

Det er vel ikke så lett å spå, må nesten prøves. Ikke sikkert du vil se forskjell med korte kabler.

Komponent kabler skal være coax, mens kompositt/audio kabel antagelig bare er skjermet. Det vil bli impedansforskjell og mulighet for refleks.

Et bedre alternativ vil være en RCA skjøtestykke. http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=143386999

PS: TV'en har ikke utgang, den har inngang.

TV'en har selvfølgelig ikke utgang, beklager :p

Men jeg må jo fortsatt ha en kabel før "RCA skjøtestykke", som du nevnte. Planen var å ha en 1 meter lang kabel inn i skjøtestykket, også koble "YPbPr" kabelen inn på den andre siden.

Endret av epqr
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...