epqr Skrevet 23. juni 2010 Del Skrevet 23. juni 2010 (endret) Jeg har en TV som kun har komponent-utgang (ikke HDMI), og jeg skal koble opp både en Wii og en Xbox 360 til den. Eller altså bytte på å ha de koblet opp mot TV'en. Probelmet er at det blir veldig knotete å grave ut kablene fra bak TV hver gang jeg vil bytte konsol. Så jeg tenkte å ha en kabel ut fra TV'en men en hun inngang som gjør det lettere å bytte. Det er ingen butikker som jeg har sett som selger rene komponent han til hun kabler. Så det jeg tenkte å gjøre var å kjøpe inn ett sett med RCA kabler, og et sett med bare audio kabler, alle han til hun. Vil det da gå å fks. putte de Gule, Røde og Hvite RCA kabelene med han siden inn i TV'en på komponent plassen (Der en vanlig komponentkabel YPbPr skal inn), for så å koble Rød, Grønn og Blå (YPbPr), fra hun inngangen til RCA kabelen og så inn i xbox/wii? Alle kablene ser jo helt ideniske ut. Litt knotete forklaring også, men håper det er forståelig Endret 23. juni 2010 av epqr Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 23. juni 2010 Del Skrevet 23. juni 2010 usikker på hvor optimalt det er, men føler meg ganske trygg på at det vil fungere. Lenke til kommentar
epqr Skrevet 23. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2010 usikker på hvor optimalt det er, men føler meg ganske trygg på at det vil fungere. Ikke optimalt som i; jeg får merkbart dårligere bilde ? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 23. juni 2010 Del Skrevet 23. juni 2010 Det er vel ikke så lett å spå, må nesten prøves. Ikke sikkert du vil se forskjell med korte kabler. Komponent kabler skal være coax, mens kompositt/audio kabel antagelig bare er skjermet. Det vil bli impedansforskjell og mulighet for refleks. Et bedre alternativ vil være en RCA skjøtestykke. http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=143386999 PS: TV'en har ikke utgang, den har inngang. Lenke til kommentar
epqr Skrevet 24. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2010 (endret) Det er vel ikke så lett å spå, må nesten prøves. Ikke sikkert du vil se forskjell med korte kabler. Komponent kabler skal være coax, mens kompositt/audio kabel antagelig bare er skjermet. Det vil bli impedansforskjell og mulighet for refleks. Et bedre alternativ vil være en RCA skjøtestykke. http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=143386999 PS: TV'en har ikke utgang, den har inngang. TV'en har selvfølgelig ikke utgang, beklager Men jeg må jo fortsatt ha en kabel før "RCA skjøtestykke", som du nevnte. Planen var å ha en 1 meter lang kabel inn i skjøtestykket, også koble "YPbPr" kabelen inn på den andre siden. Endret 24. juni 2010 av epqr Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 Ja, med skjøtestykke kan du bruke to komponentkabler. Da slipper du å bruke vanlig skjermet kabel. Lenke til kommentar
epqr Skrevet 24. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2010 (endret) En slik en da ? Kombinert med skjøtestykket du viste til. Den het faktisk Komponent/RGB-kabel .. Endret 24. juni 2010 av epqr Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 Ja, det var det jeg tenkte på. Lenke til kommentar
epqr Skrevet 24. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2010 Flott, takk! Da prøver jeg det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå