Brakballe Skrevet 23. juni 2010 Del Skrevet 23. juni 2010 Hei, Har nettopp mottat en ny Eizo S4202W 24" og er rimelig skuffet over omtrent NULL vertikalt betraktingsområde uten at fargenyansene skifter betydelig. OK, dette er billigmodellen men jaja.. Men, så det reelle problemet: Skjermen klarer ikke å vise en jevn fargetone over det hele vertikale området i det hele tatt! Er det normalt?? Ser det spesielt godt på ved bruk av "Desert" som color scheme.. den der sandfargen. Bunn er lys og blass og topp er tre hakk mørkere som om en brukte gammakontrollen. Grått over det hele er rimelig jevnt dog en nyanse forskjell topp/bunn. Er jeg for kravstor? Kommer en ikke rundt det uten å forke ut 6-7k for en god allround skjerm som i det minste har jevn fargenyanse topp bunn og bedre toleranse i vertikal betraktningsvinkel enn 2 grader? Snakker vi om feil her og elendig justert fra fabrikk? Skjermen er tålelig grei ellers men vurdere kraftig å sende greia i retur. Stress... Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 27. juni 2010 Del Skrevet 27. juni 2010 Dette gjelder alle skjermer basert på TN-paneler, uansett merke. Var også sterkt uimponert over denne modellen, og syns den er kraftig overpriset, da både samsung og lg sine modeller i samme prisklassen knuser den. Dell u2410 er en meget god "billigere" skjerm. Evt om du liker eizo så er denne et veldig godt alternativ. Lenke til kommentar
Brakballe Skrevet 30. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2010 (endret) Jau, har og nye Dell P2210 på jobben, knuser Eizo sin fullstendig mht til dette. Kurerte det hele med å returnere den og gå for Foris modellen. Må si at alt det andre var rimelig ok med skjermen bortsett fra topp/bunn kontrast var noe av det latterligst elendige jeg har sett. Endret 1. juli 2010 av Brakballe Lenke til kommentar
Brakballe Skrevet 1. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2010 (endret) Foris mottat og testet i en 1/2 time.... : Fytterakkerikatten for en positiv forskjell. Alt er bedre så inn i hampen og kåken min vil aldri mere huse en TN -skjerm.. Endret 1. juli 2010 av Brakballe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå