Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Overdrive-problemer


Anbefalte innlegg

Godag

 

Jeg har en Volvo 740 Tic med 4-trinns kasse+overdrive

 

Overdriven fungerte i starten, men etterhvert begynte den å hoppe ut etter noen minutter. Nå fungerer den ikke i det hele tatt. Så mitt spørsmål er: Hva kan det være som er feil? :hrm:

 

Og mens vi er igang: Hvordan kan jeg koble overdrive til alle gir?:innocent:

 

 

 

Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å koble overdrive til f.eks andregiret kan kanskje bli litt vel tungt... ;)

Overdrive tilsvarer 5-giret på en manuell kasse....

 

 

Det er jeg klar over. Men vet at det kan kobles inn til alle gir

 

Overdriven er jo en "girkasse etter girkassen", så om man tukler litt skal man kunne få 1, 1+o, 2, 2+o, og oppåver. Altså 8 gir :p

Endret av 1Shot1Kill
Lenke til kommentar

Ligger en bryter i spakstellet som forteller når kassen er i 4. gir. Om du manipulerer den, kan du få overdrive i alle gir. Vanlig feil på disse kassene, er brudd i kablene rundt spakstellet. Bevegelse hver gang du girer fører til at kablene brytes til slutt.

 

Noen anelse om hvor denne bryteren ligger? og hvordan kan man enkelt nå den?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

På min gamle bil med OD funket dette originalt i 3. og 4. gear. Føleren lå på ene siden av gearkassen (på andre siden av ryggelysbryteren), og kunne enkelt justeres slik at man fikk OD på alle gear. Sjekk oljenivå på kassen(e) dersom den ikke slår inn som den skal.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...