1Shot1Kill Skrevet 23. juni 2010 Del Skrevet 23. juni 2010 Godag Jeg har en Volvo 740 Tic med 4-trinns kasse+overdrive Overdriven fungerte i starten, men etterhvert begynte den å hoppe ut etter noen minutter. Nå fungerer den ikke i det hele tatt. Så mitt spørsmål er: Hva kan det være som er feil? Og mens vi er igang: Hvordan kan jeg koble overdrive til alle gir? Takk Lenke til kommentar
Ingeniør Skrevet 23. juni 2010 Del Skrevet 23. juni 2010 Å koble overdrive til f.eks andregiret kan kanskje bli litt vel tungt... Overdrive tilsvarer 5-giret på en manuell kasse.... Lenke til kommentar
1Shot1Kill Skrevet 23. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2010 (endret) Å koble overdrive til f.eks andregiret kan kanskje bli litt vel tungt... Overdrive tilsvarer 5-giret på en manuell kasse.... Det er jeg klar over. Men vet at det kan kobles inn til alle gir Overdriven er jo en "girkasse etter girkassen", så om man tukler litt skal man kunne få 1, 1+o, 2, 2+o, og oppåver. Altså 8 gir Endret 23. juni 2010 av 1Shot1Kill Lenke til kommentar
Blablablabla Skrevet 23. juni 2010 Del Skrevet 23. juni 2010 Ligger en bryter i spakstellet som forteller når kassen er i 4. gir. Om du manipulerer den, kan du få overdrive i alle gir. Vanlig feil på disse kassene, er brudd i kablene rundt spakstellet. Bevegelse hver gang du girer fører til at kablene brytes til slutt. 1 Lenke til kommentar
1Shot1Kill Skrevet 24. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2010 Ligger en bryter i spakstellet som forteller når kassen er i 4. gir. Om du manipulerer den, kan du få overdrive i alle gir. Vanlig feil på disse kassene, er brudd i kablene rundt spakstellet. Bevegelse hver gang du girer fører til at kablene brytes til slutt. Noen anelse om hvor denne bryteren ligger? og hvordan kan man enkelt nå den? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 26. juni 2010 Del Skrevet 26. juni 2010 På min gamle bil med OD funket dette originalt i 3. og 4. gear. Føleren lå på ene siden av gearkassen (på andre siden av ryggelysbryteren), og kunne enkelt justeres slik at man fikk OD på alle gear. Sjekk oljenivå på kassen(e) dersom den ikke slår inn som den skal. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå