Pizzaen Skrevet 23. juni 2010 Del Skrevet 23. juni 2010 Hei. Jeg lurer på om det er noen som har prøvd og krysse en ape med et menneske? Altså at et menneske har sex med en ape eller og plante sædcellene til et menneske i en ape? Har dette kommet til og produsere et avkom? Har noen prøvd dette? Jeg beklager viss dette oppfattes som sykt hos noen, men jeg syntes det hadde vært spennende og se avkommet. Lenke til kommentar
Constanse Skrevet 23. juni 2010 Del Skrevet 23. juni 2010 (endret) Tror etiske prinsipper vil sørge for at dette ikke kommer til å skje (innen nær fremtid ihvertfall). Blir litt som å breede tilbakestående folk for å forske på dem (min mening). Endret 23. juni 2010 av Constanse Lenke til kommentar
Splitter Skrevet 23. juni 2010 Del Skrevet 23. juni 2010 Står litt om det på Wikipedia. Lenke til kommentar
Pizzaen Skrevet 23. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2010 Jeg skjønner ikke helt hva som er etisk galt med og gjøre dette. Jeg skjønner at det er etisk galt og ha sex med ei ape, men det finnes måter og gjøre dette på som er ganske human. Det har vært et ekstremt spennende prosjekt og det er synd at ingen har utført dette, det er min mening. Takk for linken Splitter! Lenke til kommentar
China Burger Skrevet 23. juni 2010 Del Skrevet 23. juni 2010 Jeg skjønner ikke helt hva som er etisk galt med og gjøre dette. Jeg skjønner at det er etisk galt og ha sex med ei ape, men det finnes måter og gjøre dette på som er ganske human. Det har vært et ekstremt spennende prosjekt og det er synd at ingen har utført dette, det er min mening. Takk for linken Splitter! Er du villig til å donere bort dine sædceller for prosjektet? Tenk deg noe så tøfft som at du får en jente baby, som er halvt ape! Blir interessant å se om hun unngår å bli mobbet på skolen. Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 23. juni 2010 Del Skrevet 23. juni 2010 (endret) Om det her stemmer, det at romerne trente dyr til å voldta kvinner i gladiator arenaene, så burde det ha vert fortalt om flere kvinner som fikk avkom med disse apene. Men det hele virker nesten for ekstremt til å være sant, og da mener jeg både det å få et blandings avkom og det romerne sies å ha gjort. Endret 23. juni 2010 av -kga- Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 På engelsk er det et ord for det: The humanzee (also known as the Chuman or Manpanzee) is a hypothetical chimpanzee/human hybrid. Chimpanzees and humans are very closely related (95% of their DNA sequence, and 99% of coding DNA sequences are in common), leading to contested speculation that a hybrid is possible, though no specimen has ever been confirmed. Les mer om dette på http://en.wikipedia.org/wiki/Humanzee Det kunne sikkert vært interessant, rent prinsipppielt, å forsøke å krysse kjønnceller fra de to artene med hverandre, for å se om det kunne bli til et ebryo, for å sjekke om dette var mulig. Men jeg ville foretrukket at eksperimentet ble avbrutt lenge før et eventuelt krysningsindivid kunne bli født. Samtidig tviler jeg på om noen ville godkjent selv et slikt embryo-eksperiment. Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 Tviler på at det er mulig å krysse menneske/ape. Lenke til kommentar
Foxboron Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 Tviler på at det er mulig å krysse menneske/ape. http://en.wikipedia.org/wiki/Mule "Horses and donkeys are different species, with different numbers of chromosomes." Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 Tviler fremdeles. Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 Det fins biologiske faktorer som gjør at man i flesteparten av tilfellene ikke kan krysse to ulike arter. Husker ikke hva de var men om noen har bi 2 boka så kunne de skrevet de opp her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå