Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] DVD-er, webtv og youtubevideoer/andre videoer hakker

Anbefalte innlegg

Hei.

Her i det siste har alt av levende bilder begynt å hakke/bildet fryser ca hvert 10 sekund. Det gjelder DVD-er, Youtube-videoer, andre webvideoer og web-tv. Hva kan være årsaken og kan jeg gjøre noe med det?

Fikk anbefalt å installere K-lite codec pack, men det hjalp ikke.

Nå burde jeg vel komme med noen opplysninger her om min PC, men spør, så skal jeg se om jeg kan finne ut å svare, selv om jeg ikke er så sterk i det tekninske :blush:

Blir kjempeglad for svar!

Endret av Evas
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her er litt fler opplysninger, håper det kan være til hjelp.

Operativsystem: Windows XP

Computer: ACPI enprosessor PC Intel ®

Celeron® CPU 2,40GHz

2.42 GHz 1,00 GB RAM

DVD/CD: Sony DVD RW DW-Q28A

IDE ATA/ATAPI-kontrollere: Her kjører både primær og sekundær kanal med overføringsmodusen:DMA hvis tilgjengelig

Skjermkort: NVIDIA GeForce FX 5500

Lenke til kommentar

Uff, er ikke så rå på det der tekniske, men skal se om jeg klarer å svare riktig.

Når jeg går på Kjør: og skriver inn taskmgr , ser jeg - når jeg klikker på fanen "prosesser" at "Bruk av CPU" skifter hele tiden - alt fra 7-100%. Under "Bruk av minne" står den på 2624 kb.

Har jeg mon gjort det riktig? Det er vel bare å lukke dialogboksen når jeg har skrevet inn taskmgr og klikket ok? Eller skal jeg gjør noe annet??

Lenke til kommentar

Kan forresten tilføye at alle lydfiler/lydavspillinger også hakker.

Du har ikke tilfeldigvis installert voddler? Hadde problemer med voddler på jobbpcen. Voddler hadde en prosess kjørende som drev CPU til 100% hele tiden, som gjorde at all lyd knitra og hakka.

Sett på noe musikk og følg med på taskmanager. Hvilke prosesser er høyt oppe på lista når lyden hakker?

Endret av Uderzo
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...