Lifeform Skrevet 23. juni 2010 Del Skrevet 23. juni 2010 Hei, Noen som har peil på hvordan man kobler seg på hjemme PCen via Internett? Må jeg installere noe form for dynamisk IP-verktøy på PCen her hjemme for å alltid få opp korrekt IP-adresse...? Har Internett fra NextGenTel. Har også egen webserver, om denne går an å brukes til å sette opp noe form for dynamisk IP-adresse / domene til hjemmePCen. Noen som har peiling og kjenner NextGenTel sine rutiner på dette? Må man åpne porter i routeren eller noe ? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 23. juni 2010 Del Skrevet 23. juni 2010 Hva med å sette opp en ftp server? Eller bruke en fjernstyringssoftware?(F.eks PCanywhere) Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 23. juni 2010 Del Skrevet 23. juni 2010 Bruk NTR og dyndns. Dyndns kan legges inn i router eller oppdateres fra server. Lenke til kommentar
Lifeform Skrevet 2. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2010 Er vel egentlig bare en enkel HTTP-server jeg vil kjøre her. Er DynDNS løsningen da ? Må jeg f.eks. åpne opp for port 80 eller 8080 i firewall noe sted for å gi ekstern tilgang til PCen som hoster webserveren ? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 Port 80 brukes i routeren. Det samme gjelder port 21 (FTP). Det går an å slå av disse funksjonene som routeren bruker via telnet. Alternativt kan du selvsagt bruke 8080 eksternt og bruke webhop. Vet ikke om dette krever betalt konto hos dyndns. Forward port 8080 ekstern til 8080 LAN-server-IP i router om du skal bruke den porten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå