kesse Skrevet 23. juni 2010 Del Skrevet 23. juni 2010 Er det noe å spare på et entry level kamera i USA? Skal over om en uke å trenger kamera, men usikker på om jeg skal kjøpe i Norge eller statene. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 23. juni 2010 Del Skrevet 23. juni 2010 Det er noen kroner å spare, men da får du kun 1 år med garanti - og ingen reklamasjonsrett etter det. I tilleg må apparatet sendes til USA hvis det ryker. Kjøper du i Norge, så har du 5 års reklamasjonsrett. Det er såpass leamikk i et speilrefleks kamera er det er en relativt stor sjanse for at det er noe ryker i løpet av de første 5 årene. Lenke til kommentar
kesse Skrevet 23. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2010 Spørsmålet må jo da være hvor mye en sparer.. Har sett litt på Pentax k-x feks, dersom man sparer 1000kr er det ikke verdt det. Men dersom man sparer opp mot 40% av summen feks så må man jo vurdere Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 23. juni 2010 Del Skrevet 23. juni 2010 Kjøp det i Norge du. Tilleggsutstyret kan du jo alltids vurdere kjøpt andre steder... Lenke til kommentar
kesse Skrevet 23. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2010 Ok, jeg skal se om jeg finner et kamera i Norge. Hvilket kamera gir mest "value" nå om dagen? Har sett litt på Olympus E-520, Pentax k-x og Nikon 3000/5000. Olympusen får man jo til 2999.- Men man kan også få Nikon 3000 til 3490.- med minnekort og en liten kamera veske. Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 23. juni 2010 Del Skrevet 23. juni 2010 (endret) Jeg mener Nikon D5000 er det absolutt beste man kan få tak i, i kit til under 5 lapper. Sensoren er særdeles god. Edit* Canon EOS 50D hus til 4800,- er nok et enda bedre kjøp dersom det er sannsynlig at foto kan utvikle seg til en omfattende hobby. Men da glir man nok fort over 7000,- med et godt objektiv. Endret 23. juni 2010 av Andreasfe 1 Lenke til kommentar
kesse Skrevet 23. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2010 Men er det verdt de ekstra kronene fra Olympus? 2999kr for et speilrefleks med et godt kit objektiv må være en knakende god deal? Jeg har forsåvidt RÅD til Nikon 5000, men det betyr mindre lommerpenger i USA Lenke til kommentar
Einarson Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 Hvor skal du i USA? Skal du til NY ville jeg kjøpe huset i Norge og objektiver og alt annet hos B&H (http://www.bhphotovideo.com/) eller Adorama (http://www.adorama.com/). B&H er verdens beste og mest kjente fotobutikk med fantastisk god service og kunnskaper hos en svært hyggelig bejenning og gode priser. Adorama kommer ikke langt etter. De har gode og store bruktavd. og her er kanskje Adorama vel så gode. Prisene er selv med dagen $-kurs gode i forhold til her hjemme. Pass deg for å handle i andre butikker uten at du er helt klar over hva prisen er hos de to store. De har høye fastpriser som de lar deg prutte på til du tror du gjør en god handel til du kommer inn på nette for å sjekke prisen (egen erfaring :-( ). God tur. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 Jeg kjøpte Pentax K-x borte i Florida, USA. Hos Wallmart fikk man K-x i rødt for 100 dollar mindre enn det svarte!! Så der slo jeg selvfølgelig til! Et veldig bra kamera er det også! Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 5. juli 2010 Del Skrevet 5. juli 2010 Jeg synes Pentax K-x er et utmerket valg i den prisklassen, med Nikon D5000 på en god andreplass. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå