Gå til innhold

Pvp-sysmet i AoC.


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har tidligere spilt World Of Warcraft, og var en gang på et ganske høyt nivå når det kommer til Pvp (2300 ratet i 3v3 over en lengre periode.) Nå er det over ett år siden jeg har spilt spill aktivt i det hele tatt, og jeg lurer på hvordan det ligger an med Pvp i Age of Conan. Jeg hørte jo at dette spillet skulle bli et spill som krevde mer av spilleren når det kom til Pvp, men det var jo en del problemer i starten.

 

For å komme til saken, det jeg egentlig lurer på er hvordan pvp fungerer i AoC, og om spillet har blitt bedre i forhold til det. Jeg hørte jo om en del problemer når det kom til for eksempel det at Assasins måtte stå i ro når de tok comboer og slikt, og at gear hadde latterlig lite å si. Spørsmålene mine blir:

 

- Hvordan fungerer det i forhold til å få gear i AoC? Kan man få det direkte gjennom pvp, og hva er de eventuelle forskjellene mellom Pvp / pve gear?

 

- Hvordan fungerer pvp i AoC i forhold til Wow med arenaer, outdoor, og bger?

 

- Class balance?

 

- Er det fikset slik at pvp er mulig å spille, da i henhold til dette med comboer og slikt?

 

- Fra en pvpers synspunkt, er pvpen i AoC bra og moro?

 

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

- Hvordan fungerer det i forhold til å få gear i AoC? Kan man få det direkte gjennom pvp, og hva er de eventuelle forskjellene mellom Pvp / pve gear?

 

PvP Utstyr kan man få ved å drive PvP og gå opp i PvP levels. Eller man får tilgang til det, man må kjøpe det på en Vendor. Om PvP gear er bedre enn PvE gear er litt vanskelig å si, kommer litt ann på hvilke klasser man spiller mot. Og personlig synes jeg at gear ikke er blitt for viktig. PvP er noe man virkelig kan bli god på, med og uten Uber gear.

 

- Hvordan fungerer pvp i AoC i forhold til Wow med arenaer, outdoor, og bger?

 

Nå har ikke jeg spilt noe WoW. Men i AoC så er det to forskjellige servere, PvE (ikke PvP) og PvP (Mayhem) På PvP serverene kan man drepe spillere over hele verden, untatt i de store byene og i nærheten av vakter. Er jo i tillegg da Arena, Sieges og Minigames.

 

- Class balance?

 

En forklarte klassebalansen i AoC som Stein-Saks-Papir og det var en metafor jeg likte. Alle klassene "kan" drepe alle, men noen er mye bedre mot noen. Som for eks Sin > Demo > Conq > Sin... osv. Dette synes jeg er bra siden det oppfordrer mer til taktisk gruppe PvP.

 

- Er det fikset slik at pvp er mulig å spille, da i henhold til dette med comboer og slikt?

 

Ja, det er helt flott å drive PvP nå. Mange driver fremdeles med Comboskipping, men blir sett ned på pga det. Og det er ikke "gamebreaking"

 

- Fra en pvpers synspunkt, er pvpen i AoC bra og moro?

Jeg er ingen hardcore PvPer men jeg synes PvPn er skitartig! Mest på grunn av at det finnes ikke kun en måte å gjøre det på. Har hørt rykter at fra andre spill så kan man kjøre en chain med angrep mot en klasse og da er det ingenting som kan hindre at man vinner. Her har motstanderen så mange valg at man hele tiden må være på vakt og endre sin strategi.

Lenke til kommentar

Hei. Jeg har tidligere spilt World Of Warcraft, og var en gang på et ganske høyt nivå når det kommer til Pvp (2300 ratet i 3v3 over en lengre periode.) Nå er det over ett år siden jeg har spilt spill aktivt i det hele tatt, og jeg lurer på hvordan det ligger an med Pvp i Age of Conan. Jeg hørte jo at dette spillet skulle bli et spill som krevde mer av spilleren når det kom til Pvp, men det var jo en del problemer i starten.

 

For å komme til saken, det jeg egentlig lurer på er hvordan pvp fungerer i AoC, og om spillet har blitt bedre i forhold til det. Jeg hørte jo om en del problemer når det kom til for eksempel det at Assasins måtte stå i ro når de tok comboer og slikt, og at gear hadde latterlig lite å si. Spørsmålene mine blir:

 

Bra rating det.

 

Nei Assassins må absolutt ikke stå stille. Det er circle strafe klasse nummer 1, side den har my speed og resistances. Veldig frustrende for oss Rangere som derimot må stå stille.

 

- Hvordan fungerer det i forhold til å få gear i AoC? Kan man få det direkte gjennom pvp, og hva er de eventuelle forskjellene mellom Pvp / pve gear?

 

Etter mye om og men har FunCom også addet inn "resilience" på sitt pvpt2 gear. Så det er en obvious forskjell. Eller så per dags dato ser pvP gear kjipere ut. Ellers er det ganske likt som I WoW at PvE gear har mer dps.

 

Fra PvP lvl1-5 får du tak i gear ved å gaine nye pvp level (koster litt gull i tillegg)

Mellom PvP6-10 må du skaffe deg tokens enten ved å vinne battlegrounds (daily quest ala wow), eller ved å få tokens via sadrifices i Border kingdoms (dette systemet kalt Bori er mege utskjelt for tiden side du gjør det ved å gathere unique mats).

 

- Hvordan fungerer pvp i AoC i forhold til Wow med arenaer, outdoor, og bger?

Det er ikke Arena system ala WoW. Arena i AoC er kun for intern moro i guildet.

Det er ikke outdoor ala wow med tårn ol. Bare standard PvP vs de du måtet støte på. Du kan angripe alle bortsett fra guildies (ikke factions).

BG heter Mini games i AoC og er stor sett Wsg i ulike varianter.

 

I tillegg har du sieging (angripe andre guilds borger). Dette er unikt i forhold til WoW.

 

- Class balance?

Synes jeg har blitt bra. Sikkert noe som vil fortelle deg at Assassins er OP (har en slags oneshot mulighet) og ala WoW har endel klasser vært flavor of the month. I tur og orden: Priest of Mitra(bug som gjorde at heal procet når de dpset)->Tempest of Set(stormcrown var det vel)->Guardians(pulsing guard gems. healer gems som proca noe vanvitting. genialt på plate armor)->Tempest of Set igjen->Demonologist (sykt med cc og dps)->Assassins (første klasse som fikk revamp)

 

Av disse har nok Tempest of Set and Demonologist vært de klasse med lengst fartstid som OP.

 

Men disse har heldigvisblitt nerfet etter tur, og ting er nå ganske jevnt.

 

- Er det fikset slik at pvp er mulig å spille, da i henhold til dette med comboer og slikt?

Spillet har alltid vært mulgi å spille. De som har sagt andre ting er oversenstive imo.

 

- Fra en pvpers synspunkt, er pvpen i AoC bra og moro?

På mange måter er combaten i AoC morro. Mest pga combat systemet.

Men so du kanskje allerede har skjønt igjennom svarene mine, er det langt mindre content på PvP siden enn f.eks WoW har. Ting er også mindre strømlinjeformet, men kanskje mer dynamisk enn i WoW.

 

WoW har nok også vært vesentlig flinkere til å balansere klassene i 1vs1 (som allerede beskrevet i tråden), og noen klasser kunne vært mer "gruppevennlige", dvs hatt mer feats som er bra for gruppa og ikke bare seg selv.

 

Bottom line er vel at den store erfarne og dyktige staben til WoW gjør en bra jobb med WoW. AoC virker det som har mistet visjonære dev'er og blitt litt lei av communitiet.

 

Den treige utpushingen av PvP content virker også litt som de prioriterer PvE over PvP.

Man sitter hele tiden med at det ligger voldsomt mye urørt potensiale i AoC.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hva er forkjellen på pvp gear og normalt gear? kan man bruke pvp grear mot mobs, eller gir det bonuser, bare mot andre spillere`?

 

PvP gear kan brukes i PvE, men det har som oftest noen bonuser (stats) som fungerer kun i PvP også. Derfor passer det best for PvP spilling.

Lenke til kommentar

Hva er forkjellen på pvp gear og normalt gear? kan man bruke pvp grear mot mobs, eller gir det bonuser, bare mot andre spillere`?

 

Det er helt greit å bruke PvP gear i PvE, og vice versa. PvE Raid har ofte blitt kritisert for å være bedre i PvP enn i PvP gear i PvP (Særlig Tier2 og oppover). Dette fordi PvE gear gjør mer damage.

 

Endelig har FunCom prøvd å gjøre noe med dette og innført noe som kan sammenlignes med WoW's resilience, FunCom kaller dette Tenacity.

Tenacity tar bort noe av mostanderens sjangs til å treffe deg med Critical hits. Jo høyere Tenacity, jo mindre blir du truffet av treff som skikkelig svir. Tenacity finnes på gear du kan få fra PvP level 6-10.

 

Game Director forklarer alt dette veldig bra her:

 

http://forums.ageofconan.com/showpost.php?p=2681799&postcount=33

Endret av maanemann
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...