JVM91 Skrevet 23. juni 2010 Del Skrevet 23. juni 2010 Hei! Januar 2011 drar eg inn til Oslo, HMKG, for å utføre min førstegangstjeneste. Men hva skal eg gjøre mtp. husleige, forsikring på bil, ol.? Bilen KAN eg jo avskilte, men tenker egentlig mest på husleige, telefonregning, nedbetaling av lån og slike ting. Har lite lyst til å si opp leiligheten når eg drar innover heller Lenke til kommentar
Runar Skrevet 23. juni 2010 Del Skrevet 23. juni 2010 Frykt ei! Forsvaret kan (og vil) i slike tilfeller gi økonomisk støtte til blant annet boutgifter (leiligheten din), renter på lån og lignende. Bilforsikringen må du nok betale selv, men du kan få mye annet dekket. Les det som står på denne siden og ta kontakt med velferdskontoret der du skal tjenestegjøre. Du kan/bør også ringe 03003 hvis du vil ha mer og nyere informasjon. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 Husk å ta med alt av papirer du tror du kan få bruk for. Kontoutskrifter, leieavtale, fakturaer, kvitteringer og i det hele tatt alt du har av dokumentasjon på at du betaler det du betaler. Lenke til kommentar
saftsus Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 De gir støtte til husleia di så lenge du tar med det som Herr Brun sier i posten over. Lån kan det være litt værre med, kommer litt ann på hvordan type lån. Har du billån, forbrukslån, osv. så dekker de det ikke. Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 Studielån kan fryses helt. Dvs at det ikke påløper renter i tjenesteperioden. Ved huslån mener jeg å tro at rentene dekkes, og at avdragene kan fryses, men er ikke 100% sikker på dette. Lenke til kommentar
kizzykazz Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 Korleis er det med leige av leilighet, og så begynne på ein befalsskule/krigsskule, blir husleiga då overført Forsvaret? Lenke til kommentar
baBuShKa Skrevet 26. juni 2010 Del Skrevet 26. juni 2010 Så vidt jeg husker det, så må du ha hatt leiligheten i minst 4 måneder før du får dekket utgiftene. Ihvertfall i vanlig fgtj. Man får mye innføringer om akkurat det under rekrutten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå