Gå til innhold

Exchange, remote wipe av mobiler. Vil det funger på HTC-telefoner og iPhone?

DCG

Anbefalte innlegg

Jeg har også postet denne under Bedrift-IKT, men er usikker på om jeg får noe særlig svar der. Så beklager dobbelt-post.

Noen som vet om remote wipe fra Exchange også fungerer på HTC og iPhone? Eventuelt, er det mulig å få til å fungere?

Jeg vet det fungerer på telefoner med Windows Mobile, men jeg har ikke mulighet til å teste på telefoner med annet OS.

Endret av cyclo
Tittel endret da original tittel brøt med retningslinjene
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke om dette løser det du lurer på, men Wavesecure kan slette alt innhold på telefonen via wavesecure.com, samtidig som det kan låse telefonen, slik at uvedkommende ikke får brukt den.

Har selv testet det på HTC Hero med Android operativsystem, og det fungerte helt fint. Kan også gi deg telefonens lokasjon, slik at du kan finne den igjen.

Lenke til kommentar

Remote Wipe skal fungere på alle telefoner som støtter ActiveSync. Dvs i praksis alle telefoner som støtter Exchange.

Men. Det varierer litt fra telefon til telefon HVORDAN og HVA som slettes. For å være helt sikker bør du sørge for at telefonen er av en nyere type med Windows Mobile på.

Eg har ikke oversikt over Android, men Nokia og iPhone fungerer ikke likt en Windows-telefon, og spesielt iPhone er litt slurvete. Bla så støtter den ikke remote wipe av minnekort, kun telefonen. Og i praksis så kjører den kun en reset av telefonen, ikke en komplett formatering som nyere Windows-mobiler skal gjøre. Nokia gjorde også dette tidligere, men skal nå ha blitt bedre. Tidligere har også noen systemer kun slettet Exchange-data, og ikke tilhørende filer, informasjon eller lignende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...