Gå til innhold

R9800 PRO og CS! Drivere!


Anbefalte innlegg

Nå er alt glimmers! :D

 

Hva er det du har gjort da? Hvordan skifter man manuelt IRQ i xp? I device manager kan jeg ikke skifte og i biosen kan jeg bare reservere opp til IRQ 15.

 

Er det noen her som i det hele tatt har noen logisk løsning på hvorfor dette skjer? Jeg ligger på 30 fps på aztec b1 mens jeg ser i vannet.

 

Har foresten et C3D 9500pro

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå er alt glimmers! :D

 

Hva er det du har gjort da? Hvordan skifter man manuelt IRQ i xp? I device manager kan jeg ikke skifte og i biosen kan jeg bare reservere opp til IRQ 15.

 

Er det noen her som i det hele tatt har noen logisk løsning på hvorfor dette skjer? Jeg ligger på 30 fps på aztec b1 mens jeg ser i vannet.

 

Har foresten et C3D 9500pro

Lenke til kommentar
Nå er alt glimmers! :D

 

Hva er det du har gjort da? Hvordan skifter man manuelt IRQ i xp? I device manager kan jeg ikke skifte og i biosen kan jeg bare reservere opp til IRQ 15.

 

Er det noen her som i det hele tatt har noen logisk løsning på hvorfor dette skjer? Jeg ligger på 30 fps på aztec b1 mens jeg ser i vannet.

 

Har foresten et C3D 9500pro

 

Det BØR være noen på forumet som vet det... Jeg og detter til 30-40 fps med det harware`et jeg og har når jeg ser ned i vannet :cry:

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Hei Fredrik.

 

Jeg hadde samme problem, jeg kjøpte meg et hercules 9800pro og fikk også kolosalt med fps dropp i spillet Counter-Strike. Den gang hadde jeg en amd xp 1800+ med 1025mbram. Når jeg etter en liten stund fikk kjøpt meg en ny pc var problemet fikset! :wow: nytt hovedkort og 2.5-3.2GHz gjør nok susen for deg også :yes:

 

Hvis du tror det er noe galt med Skjermkortet ditt så er det helt feil :D

 

(prøv driverene som fulgte med kortet, det funket mye bedre hos meg med den gamle pcn)

Lenke til kommentar

Heisann!

 

Jeg har altså kjøpt ny pc, med Sapphire Radeon 9800pro. Min fps hoppet og gikk som den ville, og jeg prøvde mange forskjellige drivere uten å lykkes.

 

Men så fant jeg ut av problemet... :

 

Skjermkortet har egen strømtilførsel, og sjekk om du har koblet på noen kabinettvifter på samme ledning som går inn i skjermkortet. Jeg hadde gjort det, og det sørget for at skjermkortet ikke fikk nok kjøling :D . Håper dette er til hjelp til noen som har dette problemet.

 

P.S : Test med standard config i CS.

 

 

lykke til...

Lenke til kommentar
Skjermkortet har egen strømtilførsel, og sjekk om du har koblet på noen kabinettvifter på samme ledning som går inn i skjermkortet. Jeg hadde gjort det, og det sørget for at skjermkortet ikke fikk nok kjøling  . Håper dette er til hjelp til noen som har dette problemet.

 

Denne tviler jeg litt på gitt, fikk ikke nok kjøling fordi du ikke hadde nok strøm ?

Eneste måten dette kan stemme er at når du kjobler på mere motstand blir spenningen mindre og amperen høyere, dette stemmer jo, men trokke noen vifter trekker så mye strøm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...