Gå til innhold

R9800 PRO og CS! Drivere!


Anbefalte innlegg

Det kan ikke være at du har flere komponenter på samme interrupt request (IRQ) da?

Jeg har samme problem, kjøpte nettopp Herkules 3D Prophet 9800 pro men jeg dropper fortsatt i cs. Så tok jeg en titt på device manager og fant ut at grafikk kortet delte samme IRQ som lyd kortet, nettverks kortet og USB portene. Nå har ikke jeg så veldig peil men når jeg deaktiverte lydkortet og nettverkskortet løp jeg rundt i lan game med 100fps=) noe som ikke funka etter deaktiveringen. Feks lage et lan game med map de_aztec, gå ut på b1 og se ned i vannet. Her fikk jeg 50fps, helt til jeg deaktiverte=) Flax at mitt hk har alle pci portene og agp porten på samme IRQ.

 

 

Jeg har også hercules Radeon 9800 PRO, og dropper som regel i FPS i vannet på aztec. Sjekket Device Manage, men alt er på forskjellig IRQ, så skjønner ikke helt det her. Kan jo alltids sende inn kortet igjen, men gidder liksom ikke vente 2 uker på å få nytt. Kortet funker fett i ALLE andre spill, så er igrunn merkelig at det ikke funker bra i CS også. Det er jo spillbart, så får igrunn bare leve med det. Hvis det begynner å streike i bedre spill sender jeg det seff inn igjen med en gang

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

Jeg har nettopp kjøpt meg en pc som jeg og en venn av meg nå har bygget, etter mye klusj med partisjoner og styr å stell, så er pcen opp å går supert! I allefall nesten, for når jeg spillte cs på internett her om dagen så hakket det pluss at jeg fikk ikke mere en 60.1 i fps.

PC`n jeg kjøpte meg var

amd xp 2800, radeon hercules 9800 pro,

dual ddr 512, 200 western og ABIT NF7

hoved kort! Med denne pcn skal jeg ha

100 fps og det skal ikke hakke!

 

Håper noen har noen tips og gi meg!?

 

mvh. Naruto

Har du noen gang hørt om v-sync? V-sync begrenser antall fps til hva skjermen klarer å vise. Slå av v-sync kan du gjøre under avanserte egenskaper for skjermkortet ditt. At det hakker på intertnett kan ha med høy ping å gjøre.

Lenke til kommentar
Hei

Jeg har nettopp kjøpt meg en pc som jeg og en venn av meg nå har bygget, etter mye klusj med partisjoner og styr å stell, så er pcen opp å går supert! I allefall nesten, for når jeg spillte cs på internett her om dagen så hakket det pluss at jeg fikk ikke mere en 60.1 i fps.

PC`n jeg kjøpte meg var

amd xp 2800, radeon hercules 9800 pro,

dual ddr 512, 200 western og ABIT NF7

hoved kort! Med denne pcn skal jeg ha

100 fps og det skal ikke hakke!

 

Håper noen har noen tips og gi meg!?

 

mvh. Naruto

Har du noen gang hørt om v-sync? V-sync begrenser antall fps til hva skjermen klarer å vise. Slå av v-sync kan du gjøre under avanserte egenskaper for skjermkortet ditt. At det hakker på intertnett kan ha med høy ping å gjøre.

 

Kan det også være..

Lenke til kommentar
Det kan ikke være at du har flere komponenter på samme interrupt request (IRQ) da?

Jeg har samme problem, kjøpte nettopp Herkules 3D Prophet 9800 pro men jeg dropper fortsatt i cs. Så tok jeg en titt på device manager og fant ut at grafikk kortet delte samme IRQ som lyd kortet, nettverks kortet og USB portene. Nå har ikke jeg så veldig peil men når jeg deaktiverte lydkortet og nettverkskortet løp jeg rundt i lan game med 100fps=) noe som ikke funka etter deaktiveringen. Feks lage et lan game med map de_aztec, gå ut på b1 og se ned i vannet. Her fikk jeg 50fps, helt til jeg deaktiverte=) Flax at mitt hk har alle pci portene og agp porten på samme IRQ.

 

Jeg byttet hk og innstalert win på nytt for noen dager siden og har etter det hatt fps dropp som F.. (i CS) men når jeg så posten din sjekket jeg irq'ene mine og fant ut at net.kort, lydkort og skjermkort var på samme!(irq12)

Etter jeg hadde lett etter en måte å skifte irq fant jeg i BIOS'en et sted jeg kunne reservere irq for ISA.

Jeg reserverte irq12 og så fikk kortene nye og jeg 100FPS :D

Lenke til kommentar

^ViFtA^ skrev:

Har du noen gang hørt om v-sync? V-sync begrenser antall fps til hva skjermen klarer å vise. Slå av v-sync kan du gjøre under avanserte egenskaper for skjermkortet ditt. At det hakker på intertnett kan ha med høy ping å gjøre.

 

Dette har jeg prøvd, jeg har så og si prøvd alt av instillinger for skjerm og grafikk kortet :( Jeg har skaffet meg de nyeste driverne og jeg har flasha biosen jeg har prøvd alt.

Må vell bare leve med det i counter strike da, andre spill går glimmers da :smile:

Lenke til kommentar

Du har ikke noe fps_max "60" eller noe da ? Eller at skjermen din kjører 60 Hz i spill ? Få deg sånn refresh rate fix da vettu, kan hende det fixer det.

 

Og så tilbake til topic; Jeg har vurdert flere ganger å sende tilbake kortet, men det er jo liksom ikke noe galt... Kan noen fortelle meg hva jeg skal gjøre hvis jeg har forskjellige IRQ og det fortsatt lagger? Hvilken driverversjon skal man ha ? Det er rart ATi ikke gjør noe med dette problemet. Det er jo største bugen som ATi har IMO. CS er jo tross alt verdens mest spilte Multiplayer-Online-Game.

Lenke til kommentar
Ehh... Hva er visten med å spille cs på en Xeon? Det kaller jeg seriøst cpu-misbruk.

 

Hvis du vil, så kan du selge det til meg for en billig penge.. (98'pro'n)

 

Pappas pc, og den er kjøpt av jobben hans... Kan vel ikke noe for det jeg vel ? :) Det er ferdig IBM-pc. Med en del oppgraderinger fra min lommebok selvsagt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...