Gå til innhold

R9800 PRO og CS! Drivere!


Anbefalte innlegg

Hei! For ca 2 måneder siden anskaffet jeg med et Sapphire Radeon 9800 PRO, fra komplett. I tiden frem til nå har jeg hatt _en del_ problemer med dette kortet, angående drivere og stabilitet. Counterstrike er det mest spilte spillet her i gården og jeg har lest mange problemer om dette. Problemet hos meg er fps-dropp. Noe så kolossalt. Jeg har prøvd å skru ned på kommandoen: ati_subdiv (satt den til "0"), men dette hjelper ikke noe særlig. Jeg har prøvd Omegadrivere både til CL 3.2 og CL 3.4, men fortsatt det samme problemet, dog noe forminsket.

 

Håper en eller annen cs-freak har funnet en løsning på dette problemet som er mellom cs og ati-skjermkort. Hjertelig Takk! :p

 

Fredrik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg er en cs freak og... ehmn.

hadde samme problemet som deg... la opp en post som hadde no ala 8000 lesere og over 100 svarere , ingen løste problemet.

Så det jeg gjorde var å sende tilbake kortet og fikk nytt, dette ligger på 100fps med af og aa på fult!

 

Fikk du samme kort igjen eller valgte du et annet merke?

JEg sitter aa tenker om jeg skal kjope meg et Sapphire AIW 9800,

 

Frankie

Singapore

Lenke til kommentar

jeg byttet i samme kort ja...

 

altså før det hadde jeg prøvd _ALT_

Så hadde jeg vært deg hadde jeg byttet det tilbake... i penger feks og kjøpt meg, kommer ann på spill... kanskje et 9700pro

hvis du skal ha 9800pro da, kjøp hercules og ikke sapphire AIW ....

så kan du se om det er forskjell

Lenke til kommentar

skal jeg da klage til komplett ? der jeg kjøpte det.. men det er en stund siden, så jeg vet ikke om det kommer til å fungere.. Håper det :) Jeg angrer virkelig på kjøpet, da det ikke levde opp til ytelsen i det hele tatt.

 

Med mitt gamle GF3 ti200 kort, hadde jeg alltid 100 fps i cs, så andre speccs er ikke flaskehals ..

 

Altså, hvis jeg skal klage over for dårlig ytelse/feil på kortet, skal jeg klage til komplett?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Det kan ikke være at du har flere komponenter på samme interrupt request (IRQ) da?

Jeg har samme problem, kjøpte nettopp Herkules 3D Prophet 9800 pro men jeg dropper fortsatt i cs. Så tok jeg en titt på device manager og fant ut at grafikk kortet delte samme IRQ som lyd kortet, nettverks kortet og USB portene. Nå har ikke jeg så veldig peil men når jeg deaktiverte lydkortet og nettverkskortet løp jeg rundt i lan game med 100fps=) noe som ikke funka etter deaktiveringen. Feks lage et lan game med map de_aztec, gå ut på b1 og se ned i vannet. Her fikk jeg 50fps, helt til jeg deaktiverte=) Flax at mitt hk har alle pci portene og agp porten på samme IRQ.

Lenke til kommentar

Hei

Jeg har nettopp kjøpt meg en pc som jeg og en venn av meg nå har bygget, etter mye klusj med partisjoner og styr å stell, så er pcen opp å går supert! I allefall nesten, for når jeg spillte cs på internett her om dagen så hakket det pluss at jeg fikk ikke mere en 60.1 i fps.

PC`n jeg kjøpte meg var

amd xp 2800, radeon hercules 9800 pro,

dual ddr 512, 200 western og ABIT NF7

hoved kort! Med denne pcn skal jeg ha

100 fps og det skal ikke hakke!

 

Håper noen har noen tips og gi meg!?

 

mvh. Naruto

Lenke til kommentar

Kjøpte meg nytt hk (abit nf7-s v2.0 og twinmos 512 ddr pc3200) og før det hadde jeg msi kt3 ultra med 512 twinmos ddr pc2100, med et sapphire radeon 9700, skjermkortet hadde jeg før og etter bytte. MEN før jeg skiftet ut delene så funket cs bra, med gamle oppsett. Men lå ikke på 100fps hele tiden. Når jeg gikk forbi eller begynte å skytepå noen så falt fpsen ned til 60.. men men.

 

Nå etter at jeg har skiftet ut hket og ram, så blir heile cs ustabilt som f***. Samme med warcraft 3 etter en stund, da låser maskinen seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...