Fredrik^- Skrevet 17. juni 2003 Del Skrevet 17. juni 2003 Hei! For ca 2 måneder siden anskaffet jeg med et Sapphire Radeon 9800 PRO, fra komplett. I tiden frem til nå har jeg hatt _en del_ problemer med dette kortet, angående drivere og stabilitet. Counterstrike er det mest spilte spillet her i gården og jeg har lest mange problemer om dette. Problemet hos meg er fps-dropp. Noe så kolossalt. Jeg har prøvd å skru ned på kommandoen: ati_subdiv (satt den til "0"), men dette hjelper ikke noe særlig. Jeg har prøvd Omegadrivere både til CL 3.2 og CL 3.4, men fortsatt det samme problemet, dog noe forminsket. Håper en eller annen cs-freak har funnet en løsning på dette problemet som er mellom cs og ati-skjermkort. Hjertelig Takk! Fredrik Lenke til kommentar
_Issue_ Skrevet 20. juni 2003 Del Skrevet 20. juni 2003 det har alltid vært porblemer med nye ati kort og cs.....! for håpe de fixer det på 3.5 driverne... Lenke til kommentar
Chiller87 Skrevet 20. juni 2003 Del Skrevet 20. juni 2003 Jeg er en cs freak og... ehmn. hadde samme problemet som deg... la opp en post som hadde no ala 8000 lesere og over 100 svarere , ingen løste problemet. Så det jeg gjorde var å sende tilbake kortet og fikk nytt, dette ligger på 100fps med af og aa på fult! Lenke til kommentar
frank_jarle Skrevet 20. juni 2003 Del Skrevet 20. juni 2003 Jeg er en cs freak og... ehmn.hadde samme problemet som deg... la opp en post som hadde no ala 8000 lesere og over 100 svarere , ingen løste problemet. Så det jeg gjorde var å sende tilbake kortet og fikk nytt, dette ligger på 100fps med af og aa på fult! Fikk du samme kort igjen eller valgte du et annet merke? JEg sitter aa tenker om jeg skal kjope meg et Sapphire AIW 9800, Frankie Singapore Lenke til kommentar
Chiller87 Skrevet 20. juni 2003 Del Skrevet 20. juni 2003 jeg byttet i samme kort ja... altså før det hadde jeg prøvd _ALT_ Så hadde jeg vært deg hadde jeg byttet det tilbake... i penger feks og kjøpt meg, kommer ann på spill... kanskje et 9700pro hvis du skal ha 9800pro da, kjøp hercules og ikke sapphire AIW .... så kan du se om det er forskjell Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 20. juni 2003 Del Skrevet 20. juni 2003 Jeg har også Radeon 9800 pro og ligger på 100 fps (eller over) med full AA/AF og alt det der Lenke til kommentar
Fredrik^- Skrevet 26. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2003 skal jeg da klage til komplett ? der jeg kjøpte det.. men det er en stund siden, så jeg vet ikke om det kommer til å fungere.. Håper det Jeg angrer virkelig på kjøpet, da det ikke levde opp til ytelsen i det hele tatt. Med mitt gamle GF3 ti200 kort, hadde jeg alltid 100 fps i cs, så andre speccs er ikke flaskehals .. Altså, hvis jeg skal klage over for dårlig ytelse/feil på kortet, skal jeg klage til komplett? Lenke til kommentar
CS_eR GøY Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 3.5 driverne funket her i hvertfall Lenke til kommentar
laneZ Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 Her og. Men spiller lite CS. Funket fett til war3 iaff. :wink: Lenke til kommentar
dp Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 derfor nvidia rocker.. hehe.. ingen fps drops. Lenke til kommentar
_Issue_ Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 hmmm, det er et kjent porblem at ati kort for fps dropp.... bare se alle klagen på www.rage3d/board/ har ikke noe med kortet å gjøre... har fps drops i cs jeg oxo, men andre spill funker som f...! Lenke til kommentar
lperik Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 Kjører catalyst 3.4 med full AA og AF på 100fps.. aldri hatt noe problem overhode. Tror kanskje du burde sende tilbake kortet og be om et nytt! Lenke til kommentar
Frzr Skrevet 21. august 2003 Del Skrevet 21. august 2003 Det kan ikke være at du har flere komponenter på samme interrupt request (IRQ) da? Jeg har samme problem, kjøpte nettopp Herkules 3D Prophet 9800 pro men jeg dropper fortsatt i cs. Så tok jeg en titt på device manager og fant ut at grafikk kortet delte samme IRQ som lyd kortet, nettverks kortet og USB portene. Nå har ikke jeg så veldig peil men når jeg deaktiverte lydkortet og nettverkskortet løp jeg rundt i lan game med 100fps=) noe som ikke funka etter deaktiveringen. Feks lage et lan game med map de_aztec, gå ut på b1 og se ned i vannet. Her fikk jeg 50fps, helt til jeg deaktiverte=) Flax at mitt hk har alle pci portene og agp porten på samme IRQ. Lenke til kommentar
Sealine Skrevet 21. august 2003 Del Skrevet 21. august 2003 sapphire er best da... Lenke til kommentar
Melloweitsj Skrevet 21. august 2003 Del Skrevet 21. august 2003 Jeg hadde også problemer med dette (med et 9500 Pro kort) der CS hadde FPS dropp og ofte rett og slett crashet. Jeg brukte da Catalyst 3.6 Driverene. Jeg byttet til 3.5 og alt ble bedre Lenke til kommentar
Naruto Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 Hei Jeg har nettopp kjøpt meg en pc som jeg og en venn av meg nå har bygget, etter mye klusj med partisjoner og styr å stell, så er pcen opp å går supert! I allefall nesten, for når jeg spillte cs på internett her om dagen så hakket det pluss at jeg fikk ikke mere en 60.1 i fps. PC`n jeg kjøpte meg var amd xp 2800, radeon hercules 9800 pro, dual ddr 512, 200 western og ABIT NF7 hoved kort! Med denne pcn skal jeg ha 100 fps og det skal ikke hakke! Håper noen har noen tips og gi meg!? mvh. Naruto Lenke til kommentar
Sandiz Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 Vertical sync bla bla bla winxp2k bugg bla bla laste ned refresh fix osv jeje Lenke til kommentar
SpeCtaCelus Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 Kjøpte meg nytt hk (abit nf7-s v2.0 og twinmos 512 ddr pc3200) og før det hadde jeg msi kt3 ultra med 512 twinmos ddr pc2100, med et sapphire radeon 9700, skjermkortet hadde jeg før og etter bytte. MEN før jeg skiftet ut delene så funket cs bra, med gamle oppsett. Men lå ikke på 100fps hele tiden. Når jeg gikk forbi eller begynte å skytepå noen så falt fpsen ned til 60.. men men. Nå etter at jeg har skiftet ut hket og ram, så blir heile cs ustabilt som f***. Samme med warcraft 3 etter en stund, da låser maskinen seg. Lenke til kommentar
Josæjo Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 Det er kjempe kjipt med fps dropp når du har radeon9700pro... jeg og kan få nedi i 40-50 fps når jeg ser i vannet på aztec.... Lenke til kommentar
EggeN Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 Er det bare dropp på 9800 pro? hva med 9600 "fireblade? har tenkt til å kjøpe et.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå