Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

slett


Nik0

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Det er vel egentlig ingen hemelighet at de fleste verksted holder på sånn.

Derfor foretrekker jeg og ta EU-kontroll på en en kontrollstasjon som driver kun med EU-kontroll (men styrer likevel unna BT, sinnsykt strenge :tease: ).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

BT har ikke kontrollstasjon, uansett var poenget at BT ikke foretar pkk/eu- kontroll lenger.

Stemmer det, glemmer det stadig bort. Andre som er strenge er NAF.

Lenke til kommentar

Er nok endel kontrollsteder som spesialiserer seg på det motsatte av hva folk tror, nemlig å godkjenne ting andre har underkjent fordi det ligger på grensen, og de teoretisk kan godkjenne det. Det vil selvsagt resultere i at kunden automatisk tolker det til at første kontrollør er en svindler, og at nummer to er myyyyeee bedre, og dermed foretar alle senere kontroller der... samtidig masse skryt blandt folk som resulterer i at de får flere kunder av det. Betyr ikke nødvendigvis at bilen burde vært godkjent.

 

Dette vil nok over tid bygge opp en forventning til at alle biler skal godkjennes uansett, og dermed vil ikke bilverksteder ha mulighet for å underkjenne biler uten at de er slik at de kan ramle sammen på parkeringsplassen utenfor kontrollstasjonen. Tulleordning egentlig, som alt annet med dette kontrollopplegget.

Endret av gxi
Lenke til kommentar

Jeg lar aldri samme sted som tar eu kontrollen få reperasjonener som eventuelt blir påpekt. På den måten tjener de ikke noe på feil som eventuelt ikke er eksisterende. Og man får også en vurdering fra det andre verkstedet om det skulle bare være tull, eller i samsvar med eu kontrollen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

På min gamle (nå solgte) bil tok jeg alltid EU-kontrollen på verkstedet. Jeg kjente både min bil og verkstedet godt, og de prøvde aldri å lure meg. Tvert imot var de ofte villige til å skaffe uoriginale deler dersom noe måtte byttes (etter avtale med meg), slik at rep skulle bli så rimelig som mulig. Jeg har byttet merke, og tror det vil ta lang tid før jeg viser det nye verkstedet samme tillit.

 

Jeg har også hatt bil på EU-kontroll hos Biltilsynet, og de var nøye, men ikke noe tull. Dårligste EU-sjekk ever var på SnapDrive, utrolig slurvete, bremsene ble ikke testet i det hele tatt (jeg var med på hele kontrollen) og lysene var justert feil da jeg fikk bilen tilbake.

Lenke til kommentar

Hadde også en dårlig opplevelse med Snap Drive. En gammel bil jeg hadde sendte jeg inn for å ta en full service + utskiftninger og brekket ble nevnt at måtte strammes. Får den tilbake etter 3-4 dager og nå tok ikke brekket i det hele tatt. Sendte den tilbake, og da fikset de dette på en dag gratis. Men likevel.. Treige er de og.

Lenke til kommentar

Apropos Snap Drive. Jeg tok årlig service på Snap Drive Helsfyr og fikk beskjed at bremsene begynte å bli slitte. Det var ikke nødvendig å bytte ennå, men til neste år kanskje.

 

Noen uker senere fikk jeg hjelp til å få byttet bremsene selv. Det viste seg at den ene bremseklossen bak var slitt helt ned til metallet. Ikke rart bremsene lagde ulyder! Hva fane har folka på Snap Drive egentlig sjekket?

Lenke til kommentar

Hei. Undrer litt ang. din opplevelse på Skotvedt.

Kjenner godt til verkstedet, men bruker dem ikke selv.

Jeg tror ikke de prøver å lure deg, det ville overrasket meg.

Men man vet jo aldri, kan jo ha hendt saker der også.

Men virker noe rart at de ville prøve å "svindle" deg ved å si dette.

Vet at mange verksteder kansje anbefaler rep. litt tidlig og kansje

overdriver slitasjefeil.

Vet at de har erfarne mekanikere som er flinke og ærlige.

Men Skotvedt er kansje litt dyrere en Snap Drive o.l.

At de ligger i Bærum gjør jo ikke akkurat at det er rimelig.

Tar du bilen din på et verksted litt utenfor (ikke Oslo) så er

det faktisk rimeligere der.(ofte)

 

Hvilket verksted var det andre?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...