int20h Skrevet 17. juni 2003 Del Skrevet 17. juni 2003 SCO øker kravet til 3 milliarder SCO Group har nå økt sitt krav i søksmålet mot IBM og vil ha mer enn 3 milliarder amerikanske dollar i erstatning for brudd på opphavsrettighetene til Unix. Les artikkelen her. Lenke til kommentar
knutbarnesen Skrevet 17. juni 2003 Del Skrevet 17. juni 2003 God Luck! SCO hahahaha GO IBM! :smile: and Torval Open Sorce! 4ever.. Lenke til kommentar
kindings Skrevet 17. juni 2003 Del Skrevet 17. juni 2003 Det var litt av et erstatningskrav. Lurer på hvordan de har regnet seg frem til det. Jeg har vel tro på at de kommer noen vei, hvertfall i USA. De bør hvertfall ha ordentlig med bevis.. men de vet sikkert hva de gjør. kanskje Lenke til kommentar
knutbarnesen Skrevet 17. juni 2003 Del Skrevet 17. juni 2003 Det var litt av et erstatningskrav. Lurer på hvordan de har regnet seg frem til det. Jeg har vel tro på at de kommer noen vei, hvertfall i USA. De bør hvertfall ha ordentlig med bevis.. men de vet sikkert hva de gjør. kanskje Tror ikke det, Ikke hvis de Linux gutta går til mot angrip i forhold til brudd i fra SCO på GPL Kilde: http://www.hardware.no/nyheter/juni03/sco_...nux_kernel.html http://www.eweek.com/article2/0,3959,1123215,00.asp Da kan SCO få masse søksmål på seg. Uansett dette blir en vanskelig sak, og denne saken kommer til å ta lang tid. *stakkars* dommere i denne saken, håper dem har kunnskaper om Linux, hvis ikke så kommer dem til å slite. Lenke til kommentar
kindings Skrevet 17. juni 2003 Del Skrevet 17. juni 2003 har sett angrepet fra Linux folka, det virker mer desperat enn et samlet forsøk på å vinne saken. Jeg tror det er fullt mulig for Linux å overleve, men da må man stå samlet og unngå slike enkelt angrep, det vil bare splitte opp og ødelegge videre utvikling av Linux. Dersom dommerne ikke kan nok om saken, så teller nok det i SCO sitt favør, det er enkelt å bevise i slike saker, men vanskelig å bevise at bevisene ikke er gyldige Lenke til kommentar
Jattajatta Skrevet 17. juni 2003 Del Skrevet 17. juni 2003 Vell, enkelte i SCO har i alle fall tjent fett på denne saken. I begynnelsen av mars fikk de kjøpe 24-36K aksjer i SCO for 1/10 $cent. Dvs. 24000 aksjer for $24 Nå står vel aksjen i $10.75.....! Det blir en avkastning på over en million prosent... Nå de siste dagene har de fleste i SCO-ledelsen solgt aksjer. Men det hindrer ikke at IBM kommer til å knuse SCO i en eventuell rettsak. Lenke til kommentar
kindings Skrevet 17. juni 2003 Del Skrevet 17. juni 2003 Betyr ikke økende aksjepris at markedet faktisk tror at SCO har en bra sak? Investorer bruker vel å være ganske varsomme. Vel jeg sitter uansett på sidelinjen og ser hva som skjer, uten aksjer eller noe interesse av hva som skjer med IBM eller Linux.. sånt mer eller mindre. IBM har garantert penger til å betale med, det er vel verre med Linux folka, dersom de også skulle få samme sak mot seg. Dersom saken bare har blitt blåst opp for å øke aksjekursen er det vel noen SCO bosser som må infinne seg med å gå i stripet uniform en stund. Økonomisk kriminalitet blir vel straffet strengere enn voldtekt etc i USA. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 17. juni 2003 Del Skrevet 17. juni 2003 Dersom saken bare har blitt blåst opp for å øke aksjekursen er det vel noen SCO bosser som må infinne seg med å gå i stripet uniform en stund. Økonomisk kriminalitet blir vel straffet strengere enn voldtekt etc i USA. jeg tviler sterkt på det, det er sant, de straffer økonomisk kriminalitet noe sinnsykt, men jeg ser ikke at de skulle gå etter SCO sjefene for at de velger å saksøke noen, uansett hvor tåpelig søksmålet er.. Lenke til kommentar
kindings Skrevet 17. juni 2003 Del Skrevet 17. juni 2003 Jeg tror dersom saken ikke fører frem, så vil man se om saken var sterk nok i første omgang. Deretter vurdere om det lå andre tanker bak søksmålene enn bare kildekode tvisten. Jeg har sef ikke sett bevismateriale, så jeg aner ikke. RAMBUS hadde vel et liknende korstog mot DDR-RAM for noen år siden, det førte ikke frem dersom jeg ikke husker feil, RAMBUS endte vel med å betale i hvertfall ett av søksmålene de satte igang. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 18. juni 2003 Del Skrevet 18. juni 2003 selvfølgelig, hvis søksmålet ikke fører frem til noe og dommeren sier at sco ikke har noen sak så er det de som må betale alt av saksomkostninger... men jeg tviler på at noen av sco bossene skulle bli straffeforfulgt. finnes ingenting som skulle tyde på det vertfall.. Lenke til kommentar
jokki Skrevet 18. juni 2003 Del Skrevet 18. juni 2003 det er ganske mange penger det er snakk om her ja. 3 milliarder us $ alstå rundt 3x8=24 milliarder kroner. 24 milliarder er ganske masse penger for ibm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå