MMDE Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 trendy... de gangene jeg hører folk snakke positivt om apple produkter er hos frisøren... Lenke til kommentar
Lilac1 Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 Ipad er ganske kynisk konstruert. De jeg har sett som har vært plukket i stykker har vist åpenrom inne i chassiset som med letthet kunne blitt brukt til noe. Apple vil ikke du skal kunne bruke minnekort, men heller bruke en helt sinnsyk mengde penger på å kjøpe en modell med mer lagringsplass. Noen som husker prisen på RAM-oppgraderinger hos apple.no? Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 Hvor kynisk er det egentlig å lage et produkt for å tjene penger på det? Er feks Dell, HP, Asus, Nokia eller Microsoft mindre kyniske enn Apple? Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 Apple vil ikke du skal kunne bruke minnekort, men heller bruke en helt sinnsyk mengde penger på å kjøpe en modell med mer lagringsplass. Noen som husker prisen på RAM-oppgraderinger hos apple.no? Ja, det er ganske overpriset, men til gjengjeld så har alle veldig kjapp lagring. Kan ikke sammenlignes med billige SD-kort. Så begge deler har sine fordeler og ulemper. Apple gjør sånn av 2 grunner: 1. De tjener mer penger. 2. De sørger for kvalitet over hele linja. Selv om vi alle skjønner at Steve Jobs overdriver helt enormt når han sier at når de først kom med copy/paste så var de BEST på det, så er det den mentaliteten som er hos Apple. De gjør ting skikkelig og propper ikke inn en haug med funksjoner som går på bekostning av størrelse, batteritid og ytelse. Og som Kahuna sier, ALLE er ute etter pengene dine. Og ALLE vil gjøre det de tjener mest på. Når Apple har bygd opp et merkenavn, rykte og fanbase så holder de seg til det. Hadde Google hatt sjansen til å tjene på samme måte som Apple hadde de gjort det, men de må heller skape sin egen nisje. Og ikke tro de gjør det for å være snille. De gjør det fordi det er den beste måten for de sånn som markedet er nå for å tjene penger. Men jeg må jo innrømme at det føltes litt kjipt å betale så mye ekstra for den største versjonen når jeg kjøpte. Men nå er det ikke så lett for en person som meg å IKKE kjøpe den største og beste versjonen. Det svei mer å betale 130 dollar ekstra for å få 3G og GPS. DET er latterlig det. Til mitt forsvar kjøpte jeg 2 og endte opp med å legge ut 3k for min 64GB 3G-versjon, så jeg er fornøyd! Lenke til kommentar
Newton Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 (endret) @Nimrad: Hvilket telefon-OS har bedre copy&paste enn iOS? Endret 29. juni 2010 av Newton Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå