Nimrad Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 En moral som dessverre ikke rekker lenger enn deres ønske om å knekke konkurrenter og suge mest mulig penger ut av folk. Jeg mener folk er mer og mer puppets og at de settes opp mot hverandre i latterlige fanwars som gjør at vi glemmer det som faktisk er relevant her: De eneste som tjener på fanboys(girls) er produsentene. Ha et åpent sinn, kjøp det som til enhver til er best. Ikke bare logre og følge de man er fan av. Så klart, det er business? Ingen store selskaper driver veldedighet? Kommunisme har aldri og vil nok aldri fungere skikkelig. Du må bare fortsette å drømme om et paradis, men i businessverdenen så overlever de som tjener mest penger. De som tjener mest penger er de som selger mest og for å selge mye kan man ikke være nazi eller lage dårlige produkter. Punktum. All verdens markedsføringspenger hadde ikke klart å selge drittprodukter. Så klart er det bare produsentene som tjener på fanboys. Men har det slått deg at noen rett og slett bare har funnet merker de liker? For meg er det noen spesielle klesbutikker jeg går på, spesielle elektronikkprodukter jeg er interessert i. Rett og slett fordi jeg liker det merket og det de lager. Jeg er derimot ikke noen fanboy. Tvert i mot vet jeg veldig godt hva slags negative aspekter det finnes. Jeg er en type som har bestemt meg for å kjøpe et nytt produkt jeg aldri har testet hver gang jeg går for å handle mat i matbutikken. Samme mentalitet har jeg når det kommer til elektronikk. Jeg har prøvd HTC HD2, Desire, Hero, Nexus One osv osv. Allikevel blir jeg stemplet som en som ikke kan tenke selv fordi jeg liker Apple's måte å multitaske. Er det rart jeg får følelsen av at Apple-haterne er verst? Lenke til kommentar
Kaymeerah Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 iPhone og iPod multitasker ikke. Planlegger faktisk å skaffe meg HTC Desire etter å lest litt rundt, dekker alle mine behov, og stor pluss i boken er linux basert OS. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 (endret) iPhone 3GS, iPhone 4 og iPod touch (3. generasjon og nyere) multitasker heldigvis Og til høsten er det iPad's tur! Flisespikking, men iOS er også linux/unix-basert da Men skjønner hva du mener, åpne systemer er fine! Endret 24. juni 2010 av Nimrad Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 Så klart, det er business? Ingen store selskaper driver veldedighet? Kommunisme har aldri og vil nok aldri fungere skikkelig. Du må bare fortsette å drømme om et paradis, men i businessverdenen så overlever de som tjener mest penger. De som tjener mest penger er de som selger mest og for å selge mye kan man ikke være nazi eller lage dårlige produkter. Punktum. All verdens markedsføringspenger hadde ikke klart å selge drittprodukter. Så klart er det bare produsentene som tjener på fanboys. Men har det slått deg at noen rett og slett bare har funnet merker de liker? For meg er det noen spesielle klesbutikker jeg går på, spesielle elektronikkprodukter jeg er interessert i. Rett og slett fordi jeg liker det merket og det de lager. Jeg er derimot ikke noen fanboy. Tvert i mot vet jeg veldig godt hva slags negative aspekter det finnes. Jeg er en type som har bestemt meg for å kjøpe et nytt produkt jeg aldri har testet hver gang jeg går for å handle mat i matbutikken. Samme mentalitet har jeg når det kommer til elektronikk. Jeg har prøvd HTC HD2, Desire, Hero, Nexus One osv osv. Allikevel blir jeg stemplet som en som ikke kan tenke selv fordi jeg liker Apple's måte å multitaske. Er det rart jeg får følelsen av at Apple-haterne er verst? Interessant at du hopper rett på kommunisme når jeg kommenterer dette. Jeg ser ikke at jeg på noe tidspunkt har nevnt noe som helst synspunkt som indikerer at jeg er kommunist? At det finnes forskjellige måter å drive forretninger på burde være åpenbart for de fleste. At det er forskjeller i måten de store selskapene drives på mener jeg også er åpenbart. Det jeg sier er at vi som forbrukere har en mulighet til å påvirke hvordan firmaene driver. Som du sier er det om å gjøre å tjene penger, noe som gir oss ganske stor makt faktisk. Dessverre er nok flertallet som deg og kunne ikke brydd seg mindre, samtidig som de kaller folk med motstridende holdninger for kommunister og fremstiller dem som avvikere. Ja jeg drømmer så definitivt om "paradis" og det syns jeg er noe av det som er bra med mennesker. Det er kanskje naivt, men ønsket om en bedre verden trenger da ikke være negativt? Jeg mener at det er tragisk å se at så mange rundt meg kun er opptatt av materielle ting og egen fremgang, men det er min mening og jeg skal ikke forsøke å overtale deg. Nei jeg klarer ikke akseptere at noen finner "merker de liker". Det er så store forskjeller på de individuelle produktene i en produsents spekter at det vil være dumt å se seg blind på produktnavnet. Kanskje finner man en telefon man liker best fra Apple, en pc fra HP, en netbook fra noen andre etc.. Det finnes så mange muligheter og det er dumt å "binde seg til" en produsent. Hvem som er verst av Apple-hatere, eller andre hatere er irrelevant fordi det uansett er ulogisk å hate et merke ukritisk. Jeg vet ingenting om deg og skal ikke kritisere ditt syn på HTC HD2, Hero etc. Det er din rett og ditt syn. Jeg f.eks, har en annen opplevelse av disse produktene og ville, etter å ha brukt 3Gs en stund, foretrukket både Hero og HD2 fremfor denne. Det jeg liker med iPhone er designet. Den er veldig pen. Utover det føles det litt som å ha på seg en tvangstrøye. Jeg har ingen problemer med å akseptere at du foretrekker Apple produkter og tror ikke jeg har stemplet deg på noe vis med denne kommentaren. I såfall kan jeg bare beklage. Det var i allefall ikke min intensjon. Lenke til kommentar
Kaymeerah Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 iPhone 3GS, iPhone 4 og iPod touch (3. generasjon og nyere) multitasker heldigvis Og til høsten er det iPad's tur! Flisespikking, men iOS er også linux/unix-basert da Men skjønner hva du mener, åpne systemer er fine! Må påpeke at alle Apple OSene som er oppdaterte er Unix systemer, og det er forskjell mellom Linux og Unix. Lenke til kommentar
Newton Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 http://cgi.ebay.com/NEW-10-1-EPAD-MULTI-TOUCH-SCREEN-PC-TABLET-EMS-SHIPPING_W0QQitemZ170492650942QQihZ007QQcategoryZ177QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem "Weight 1.16 kg for light weight portability" "Battery Up to 2 hours usage time" Lenke til kommentar
Newton Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 iPhone og iPod multitasker ikke. Feil. Men Apple har fram til nå valgt å begrense adgangen til multitasking for tredjeparts apps, og har i stedet fokusert på smooth ytelse og batteritid. Lenke til kommentar
Kaymeerah Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 Feil. Men Apple har fram til nå valgt å begrense adgangen til multitasking for tredjeparts apps, og har i stedet fokusert på smooth ytelse og batteritid. Ja, jeg fikk vite noe slikt tidligere i tråden. Jeg var litt utdatert på informasjon. Da prioriterer de iallefall rett. Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 25. juni 2010 Del Skrevet 25. juni 2010 Et kjapt spørsmål til dere som har en jailbreaket iphone. Hva skjer når dere multitasker masse? Går det utover stabilitet og ytelse? Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 25. juni 2010 Del Skrevet 25. juni 2010 iPhone 3G-en min ble ubrukelig med multitasking. Fjernet det med en gang. Men nå har jo 3GS dobbelt så mye RAM som 3G. Lenke til kommentar
sikotryne Skrevet 25. juni 2010 Del Skrevet 25. juni 2010 Vel, poenget er at det er elegant sak med et idiotsikkert OS som bare virker, det kryr av applikasjoner og du slipper og plage deg selv med ett OS som windows, og ja det er en plage for mange som ikke er spesiellt flinke med data. Og den duger til surfing, e-post bilder o.l og da har du vel dekket det 90% bruker PC-en sin til. At ûbernerder og maskinvarewankere ikke forstår ett slikt produkt sine fordeler er jo helt normalt. Jeg gleder meg til den første konkurrentene med Android på, da kan det tenkes at jeg kommer til og kjøpe. Poenget mitt var jo at du ble IKKE kvitt windows (eller mac da evt) selv om man har en ipad. Hvordan skal du da laste ned bildene fra kameraet ditt? Evt. få lagt inn musikk og film som IKKE kommer fra iTunes? Det er på en måte et interessant forsøk på å lage et helt nytt produkt, men det er et stykke igjen mener nå jeg da. Men dette er muligens begynnelsen på slutten for hjemme-PCen, for store deler av befolkningen så kan en slik boks dekke behovet for surfing og nettbruk, og det er dette folk stort sett bruker maskinene sine til, kombinerer du det da med nettjenster for lagring av bilder o.l så er vi kommet langt. Google med Andriod har ett fortrinn, de har fokus på nettjenster og Android er ett kjent OS for mange og disse to i lag kan bli en seriøs konkurrent til denne paden til Apple. Igjen altså, man blir ikke kvitt hjemmepc'n fordi man har en ipad. Hvordan skal du da komme deg inn i nettbanken f.eks.? Jeg er nok enig med deg i at en ipad dekker mye av behovet for mange/mye. Så jeg vil tro at endel hjemmepc'er vil bli erstattet av pads, men at man uansett vil finne minst én pc i hvert hjem lenge fremover likevel. Min far på 82 kunne f.eks. droppet laptopen og brukt en ipad dersom den kunne logget seg på nettbanken, selv om den nok har en skjerm som er absolutt i minste laget (laptopen er 17") Spennende å se fremover. Apple skal ha kudos for bruke sitt image til å fronte nye produkter som gjør at andre produsenter har noe å bryne seg på. Jeg foretrekker Android foran iOS (mest pga at jeg ikke vil bli "låst" i Appleuniverset), men tror ærlig talt ikke Android hadde vært så bra i dag om det ikke var for den første iPhonen til Apple. Lenke til kommentar
hardkjerne Skrevet 25. juni 2010 Del Skrevet 25. juni 2010 Vel, poenget er at det er elegant sak med et idiotsikkert OS som bare virker, det kryr av applikasjoner og du slipper og plage deg selv med ett OS som windows, og ja det er en plage for mange som ikke er spesiellt flinke med data. Og den duger til surfing, e-post bilder o.l og da har du vel dekket det 90% bruker PC-en sin til. At ûbernerder og maskinvarewankere ikke forstår ett slikt produkt sine fordeler er jo helt normalt. Jeg gleder meg til den første konkurrentene med Android på, da kan det tenkes at jeg kommer til og kjøpe. Poenget mitt var jo at du ble IKKE kvitt windows (eller mac da evt) selv om man har en ipad. Hvordan skal du da laste ned bildene fra kameraet ditt? Apple iPad Camera Connection Kit Men dette er muligens begynnelsen på slutten for hjemme-PCen, for store deler av befolkningen så kan en slik boks dekke behovet for surfing og nettbruk, og det er dette folk stort sett bruker maskinene sine til, kombinerer du det da med nettjenster for lagring av bilder o.l så er vi kommet langt. Google med Andriod har ett fortrinn, de har fokus på nettjenster og Android er ett kjent OS for mange og disse to i lag kan bli en seriøs konkurrent til denne paden til Apple. Igjen altså, man blir ikke kvitt hjemmepc'n fordi man har en ipad. Skandiabanken har feks. ikke noe sertifikat lengre, så denne burde fungere brillefint. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 25. juni 2010 Del Skrevet 25. juni 2010 sikotryne har rett. Man blir ikke kvitt PC-en. Men man kan bli kvitt den bærbare og kun ha stående en stasjonær. Vet ikke hvordan andre banker virker, men skandiabanken har alltid fungert på mobilen min og nå også på iPaden. Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 25. juni 2010 Del Skrevet 25. juni 2010 sikotryne har rett. Man blir ikke kvitt PC-en. Men man kan bli kvitt den bærbare og kun ha stående en stasjonær. Hvis jeg skal spekulere litt så har nok Apple en lur løsning på dette allerede. En NAS med eple-logo, en med heftig diskplass, kanskje også heftig CPU/GPU så du kan streame skjermbildet fra kraftkrevende spill over til ipaden din.. Lenke til kommentar
sikotryne Skrevet 25. juni 2010 Del Skrevet 25. juni 2010 ipad støtter jo ikke java. BankID er en javaapplikasjon og de fleste nettbanker har vel nå etterhvert gått over til BankID ? Hvordan logger man inn på Skandiabanken med iphone ? Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 25. juni 2010 Del Skrevet 25. juni 2010 Skandiabanken er vel en av de få som også støtter bruk av passord og kode sendt til telefonen. Man trenger ikke bruke BankID for å logge inn. Men mange har kun BankID. Lenke til kommentar
HKS Skrevet 25. juni 2010 Del Skrevet 25. juni 2010 ipad støtter jo ikke java. BankID er en javaapplikasjon og de fleste nettbanker har vel nå etterhvert gått over til BankID ? Hvordan logger man inn på Skandiabanken med iphone ? Flere og flere banker begynner nå med mobile versjoner av nettsidene, blant annet Skandiabanken. Sparebank 1 har også sin egen iPhone App, hvor man slipper å bruke Java for å logge seg på. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 25. juni 2010 Del Skrevet 25. juni 2010 ipad støtter jo ikke java. BankID er en javaapplikasjon og de fleste nettbanker har vel nå etterhvert gått over til BankID ? Hvordan logger man inn på Skandiabanken med iphone ? Jeg har BankID på mobil. På iPhone faktisk. Med skandiabanken. http://m.skandiabanken.no/ er Skandiabankens nye mobilnettbank. Lenke til kommentar
sikotryne Skrevet 25. juni 2010 Del Skrevet 25. juni 2010 (endret) Jau, en tilpasset nettbank til mindre skjermer er vel ikke direkte dumt. Ser jo bare at bankid brer om seg, og jeg synes det er en bra ting. En felles loginmetode er ikke dumt det, selv om det er litt tungvindt med bankid for meg (må bruke visa + sånn kortleser). Det som imidlertid er tragikomisk er jo hvorfor i ALL VERDEN støtter ikke iphone/pad java ? Nå skal det også sies at jeg jobber som programutvikler, jeg har stort sett synes webutvikling er noe dritt siden det er så fordømt tungvindt kontra utvikling av en vanlig desktopapplikasjon. Jeg har studert litt på HTML5 nå og sier bare stakkars utviklere ... det er snakk om å gå nesten baklengs inn i fremtiden. Jeg har også jobbet endel med Silverlight, og der begynner man å snakke produktivitet. Det er omtrent som å skrive desktopapplikasjoner (med endel begrensninger selvsagt) og man har faktisk tilnærmet normal produktivitet. Våre beregninger viste at webutvikling var tre ganger så tidkrevende som noe tilsvarende til desktop. Det forsåvidt greit nok om man har kundegruppe på noen millioner, men for oss kosta det mye mer enn det smakte. Hadde Silverlight vært tilgjengelig da så ville gjerne den avgjørelsen vært annerledes. Personlig synes jeg hele htmlopplegget burde hives over bord og erstattes av helt ny teknologi, ala noe som Silverlight. Dvs. html funker jo greit nok til statiske sider da ... Endret 25. juni 2010 av sikotryne Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 25. juni 2010 Del Skrevet 25. juni 2010 ipad støtter jo ikke java. BankID er en javaapplikasjon og de fleste nettbanker har vel nå etterhvert gått over til BankID ? Hvordan logger man inn på Skandiabanken med iphone ? BankID er ingen javaapplikasjon, BankID er et tofaktor autentiserings- og signeringssystem baser på PKI som kan implementeres med en lang rekke teknologier. Java er valgt som foretrukket implementering for vanlige nettsider fordi det har høy grad av sikkerhet og er relativt enkelt å implementere på tvers av banken - dvs de kan bruke samme programkode i nettløsningen uansett hvilken plattform nettløsningen kjører på. Mobiltelefoner bruker en helt annen teknisk implementasjon, da knyttet til SIM-brikken - dvs. ditt telefonnummer. Du kan si at SIM-kortet virker omtrent som smartbrikka på bankkortet. Noe SIM-brikka faktisk er. Det er fullt mulig å lage selve innlogging og autentiseringsløsningen uten Java, og like sikker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå