Kaymeerah Skrevet 23. juni 2010 Del Skrevet 23. juni 2010 (endret) Hvordan mener du en ren kopi av iPad (de fant faktisk på et helt eget navn: ePad!) som kjører Windows 7 er bedre enn den originale? Ser du kun på spesifikasjoner som minne, prosessor og harddisk? Installer Linux da vel! EDIT: Faen, nå må jeg nesten spare til en tablet for å få arch linux kjørende på den Endret 23. juni 2010 av Wolfie276 Lenke til kommentar
LoveAmiga Skrevet 23. juni 2010 Del Skrevet 23. juni 2010 Apple er på boikottlista mi ; et ufyselig, egoistisk og innlåsende selskap. Akkurat som flere og flere av mine venner sier. Lenke til kommentar
Lilac1 Skrevet 23. juni 2010 Del Skrevet 23. juni 2010 http://cgi.ebay.com/NEW-10-1-EPAD-MULTI-TOUCH-SCREEN-PC-TABLET-EMS-SHIPPING_W0QQitemZ170492650942QQihZ007QQcategoryZ177QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem Nå var ikke poenget å finne et produkt som faktisk er enda verre. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 (endret) Masse rare påstander som igjen beviser det jeg alltid har sagt at Apple-hatere er mye(les: mye) verre enn Apple-elskere når det kommer til å være trangsynte og bare påstå ting ut av det blå. I dag kan de fleste smarttelefoner, PC-er og tablets/pads gjøre det meste alle sammen. Det som skiller de fra hverandre er hvordan de gjør det. http://cgi.ebay.com/NEW-10-1-EPAD-MULTI-TOUCH-SCREEN-PC-TABLET-EMS-SHIPPING_W0QQitemZ170492650942QQihZ007QQcategoryZ177QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem Nå var ikke poenget å finne et produkt som faktisk er enda verre. Er så sjeleglad for at jeg ikke sitter og prøver å touche med Windows og "opp til 2 timers batteritid". Sliter nok med ytelsen på netbooken. Endret 24. juni 2010 av Nimrad Lenke til kommentar
Ravusy Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 Masse rare påstander som igjen beviser det jeg alltid har sagt at Apple-hatere er mye(les: mye) verre enn Apple-elskere når det kommer til å være trangsynte og bare påstå ting ut av det blå. Jeg syns Iphone OS er rotete, uoversiktlig, Itunes lockin og gir brukern null form for tilpassninger. Har ikke prøvd v.4 enda, men Android er milevis foran når det brukervennlighet, organisering av ting, tilpassninger og valgfrihet. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 Eieren av padden jeg prøvde sa han kunne bruke den f.eks. til vise frem bilder på, når jeg så spurte han hvordan han fikk bildene inn på padden så måtte han le litt. Poenget er at en sånn pad funker selvsagt til browsing, film og annet dill, men en minipc gjør det samme + at den har tastatur som gjør det MYE raskere å skrive noe og gjerne kortleser og andre muligheter som f.eks. ekstern skjerm. Vel, poenget er at det er elegant sak med et idiotsikkert OS som bare virker, det kryr av applikasjoner og du slipper og plage deg selv med ett OS som windows, og ja det er en plage for mange som ikke er spesiellt flinke med data. Og den duger til surfing, e-post bilder o.l og da har du vel dekket det 90% bruker PC-en sin til. At ûbernerder og maskinvarewankere ikke forstår ett slikt produkt sine fordeler er jo helt normalt. Jeg gleder meg til den første konkurrentene med Android på, da kan det tenkes at jeg kommer til og kjøpe. Men dette er muligens begynnelsen på slutten for hjemme-PCen, for store deler av befolkningen så kan en slik boks dekke behovet for surfing og nettbruk, og det er dette folk stort sett bruker maskinene sine til, kombinerer du det da med nettjenster for lagring av bilder o.l så er vi kommet langt. Google med Andriod har ett fortrinn, de har fokus på nettjenster og Android er ett kjent OS for mange og disse to i lag kan bli en seriøs konkurrent til denne paden til Apple. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 (endret) Masse rare påstander som igjen beviser det jeg alltid har sagt at Apple-hatere er mye(les: mye) verre enn Apple-elskere når det kommer til å være trangsynte og bare påstå ting ut av det blå. Jeg syns Iphone OS er rotete, uoversiktlig, Itunes lockin og gir brukern null form for tilpassninger. Har ikke prøvd v.4 enda, men Android er milevis foran når det brukervennlighet, organisering av ting, tilpassninger og valgfrihet. Jeg syns Android er rotete og bloated. Har prøvd 2.1 og jeg syns (legg merke til at jeg presenterer det som min mening, ikke fakta) iOS 4 er milevis foran når det gjelder å være kjapt, lett å forstå og ikke ha masse tekst over alt. Etter jeg har fått sortert alt i mapper trenger jeg max 2 klikk for å komme inn i alle Apps'ene min pluss en swipe. De fleste jeg bruker til daglig krever bare ett. For å gi et eksempel, så se sammenligning her. Jeg syns det blir mer oversiktlig uten for mye beskrivelser. Jeg skjønner at når jeg er i settings og det står bluetoot med en boks for å huke av/på så er det for å slå av/på bluetooth, trenger ikke en forklaring under. Akkurat dette eksempelet er flisespikkeri, men tankegangen i oppbygningen av systemet er lik og det gjør at jeg liker iOS 4 bedre og syns det er mye lettere. Google med Andriod har ett fortrinn, de har fokus på nettjenster og Android er ett kjent OS for mange og disse to i lag kan bli en seriøs konkurrent til denne paden til Apple. Absolutt. Fortrinnet til Google er at det er åpent, gratis og veldig bra. De er forskjellige. Men Apple har et enormt forsprang her. De har allerede solgt 3 millioner enheter og jeg vil tippe de får solgt minimum 5 millioner enheter til før det kommer noe androidbasert på markedet. Endret 24. juni 2010 av Nimrad Lenke til kommentar
Ravusy Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 (endret) Bluetooth og andre kommunikasjons ting har jeg og andre en widget til, Android Power Control; slipper å rote rundt i settings da, noe man må med Iphone/Ipad. Eksempel: Endret 24. juni 2010 av Svedge Lenke til kommentar
agvg Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 Absolutt. Fortrinnet til Google er at det er åpent, gratis og veldig bra. De er forskjellige. Men Apple har et enormt forsprang her. De har allerede solgt 3 millioner enheter og jeg vil tippe de får solgt minimum 5 millioner enheter til før det kommer noe androidbasert på markedet. Ja, men jeg regner med Androiden vil dukke opp på mye rart av småbokser, netbooks, digital-tv bokser osv så de kan bli langt mer synlige for folk. De som virkelig er ute av dansen er Microsoft, jeg vil tro MS kommer med pads med winmo7 på men om noen bryr seg er en annen sak. Nokia er også ute og kjøre og bør ganske kjappt komme med noe. Hvis ikke så blir det ett reint Apple vs Google slag, digre kloner med win7 o.l er jo rett og slett helt uten interesse så de som klør og fortelle hvor flott dette er kan spare seg, tablet-pc har man surret med i ti år og ikke en kjeft ville ha det til hjemmebruk. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 (endret) Ja, men jeg regner med Androiden vil dukke opp på mye rart av småbokser, netbooks, digital-tv bokser osv så de kan bli langt mer synlige for folk. De som virkelig er ute av dansen er Microsoft, jeg vil tro MS kommer med pads med winmo7 på men om noen bryr seg er en annen sak. Nokia er også ute og kjøre og bør ganske kjappt komme med noe. Hvis ikke så blir det ett reint Apple vs Google slag, digre kloner med win7 o.l er jo rett og slett helt uten interesse så de som klør og fortelle hvor flott dette er kan spare seg, tablet-pc har man surret med i ti år og ikke en kjeft ville ha det til hjemmebruk. Blir spennende! Har vært rykter tidligere om en ny versjon av Apple TV basert på iOS. De har blitt litt dempet nå, då, men det virker spennende. I tillegg har ryktet om iMac med touchskjerm kommet tilbake nå. Denne gangen hevder ryktesprederne at Apple kommer til å lansere en iMac me touchskjerm og hybridOS med både Mac OS X og iOS på samme maskin i løpet av 60 dager. Spesielt spennende for meg som planlegger å kjøpe iMac ved neste oppdatering! Endret 24. juni 2010 av Nimrad Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 Vel, poenget er at det er elegant sak med et idiotsikkert OS som bare virker, det kryr av applikasjoner og du slipper og plage deg selv med ett OS som windows, og ja det er en plage for mange som ikke er spesiellt flinke med data. Og den duger til surfing, e-post bilder o.l og da har du vel dekket det 90% bruker PC-en sin til. At ûbernerder og maskinvarewankere ikke forstår ett slikt produkt sine fordeler er jo helt normalt. Jeg gleder meg til den første konkurrentene med Android på, da kan det tenkes at jeg kommer til og kjøpe. Men dette er muligens begynnelsen på slutten for hjemme-PCen, for store deler av befolkningen så kan en slik boks dekke behovet for surfing og nettbruk, og det er dette folk stort sett bruker maskinene sine til, kombinerer du det da med nettjenster for lagring av bilder o.l så er vi kommet langt. Nå er faktisk realiteten at de som kjøper iPhone og iPad faktisk ikke er den store delen av befolkningen, men faktisk i svært stor grad teknofriker, IT-folk og folk i media. Jeg har ikke seriøse tall, men egen erfaring ved å være tilstede i møter/konferanser med typisk IT/media-folk og andre ganger mer vanlige folk er at iPhone er ekstremt overrepresentert i den første gruppen. Interessen for iPad, akkurat det samme. Vanlige folk (dvs uten spesiell interesse) har ikke tid eller interesse for å dille med noe av dette. At dette kan endre seg er klart, men da tror jeg faktisk løsninger som Google TV (Android) faktisk er like aktuelle. Lenke til kommentar
Kaymeerah Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 Og den duger til surfing, e-post bilder o.l og da har du vel dekket det 90% bruker PC-en sin til. At ûbernerder og maskinvarewankere ikke forstår ett slikt produkt sine fordeler er jo helt normalt.Jeg gleder meg til den første konkurrentene med Android på, da kan det tenkes at jeg kommer til og kjøpe. Vi forstår ett slikt produkts fordeler, vi prøver bare påpeke at Android er langt bedre en iOS er. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 I Norge er iPhone overrepresentert uavhengig av gruppe nesten. Nesten en halv mill. solgte enheter sørger for det! Har nesten tatt igjen PS2 som jeg nesten så på som "allemannseie" ei stund. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 Vi forstår ett slikt produkts fordeler, vi prøver bare påpeke at Android er langt bedre en iOS er. Det spiller ingen rolle, tror neppe verden hadde klikket i vinkel om det sto en fyr fra HTC og sa "se vårt nye og flotte surfebrett med Android", de hadde aldri greid og skape ett marked og hadde slått følge med resten av disse brettene og tablet-PCene som har blitt lansert ett utall ganger før. Det som er fantastisk med Apple at de kun igjenom egen kraft og markedsføringsmekanismer greier dette, det kan ingen ta i fra de. Det eneste som er spennende er om disse produktene kommer til og endre folks bruksvaner etter at hypen er borte, greier de det så vil hvertfall MS få ett problem. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 Absolutt. Fortrinnet til Google er at det er åpent, gratis og veldig bra. De er forskjellige. Men Apple har et enormt forsprang her. De har allerede solgt 3 millioner enheter og jeg vil tippe de får solgt minimum 5 millioner enheter til før det kommer noe androidbasert på markedet. Ja, men jeg regner med Androiden vil dukke opp på mye rart av småbokser, netbooks, digital-tv bokser osv så de kan bli langt mer synlige for folk. De som virkelig er ute av dansen er Microsoft, jeg vil tro MS kommer med pads med winmo7 på men om noen bryr seg er en annen sak. Nokia er også ute og kjøre og bør ganske kjappt komme med noe. Hvis ikke så blir det ett reint Apple vs Google slag, digre kloner med win7 o.l er jo rett og slett helt uten interesse så de som klør og fortelle hvor flott dette er kan spare seg, tablet-pc har man surret med i ti år og ikke en kjeft ville ha det til hjemmebruk. Nokia og Intel har faktisk startet et samarbeid hvor de slår sammen Maemo (Nokia) og Moblin (Intel) til Meego. Ser ut til at det blir Apple, Android, Windows og Meego det kommer til å stå mellom. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 Jo, men både MS og Nokia er trege, de kan rett og slett være for trege og det kan gå med dem som andre at de ikke forsto hva som traff dem og aldri helt greide og ta opp hansken. Nokia burde greid mer, men de "eide" jo markedet så hvorfor anstrenge seg unødig, de er fortsatt meget stor på smarttelefoner men det hjelper ikke noe hvis de ikke greier og få folk til og bruke de på samme måte som Apple og Android gjør. Lenke til kommentar
Kaymeerah Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 Det spiller ingen rolle, tror neppe verden hadde klikket i vinkel om det sto en fyr fra HTC og sa "se vårt nye og flotte surfebrett med Android", de hadde aldri greid og skape ett marked og hadde slått følge med resten av disse brettene og tablet-PCene som har blitt lansert ett utall ganger før.Det som er fantastisk med Apple at de kun igjenom egen kraft og markedsføringsmekanismer greier dette, det kan ingen ta i fra de. Det eneste som er spennende er om disse produktene kommer til og endre folks bruksvaner etter at hypen er borte, greier de det så vil hvertfall MS få ett problem. Jeg sa jo det tidligere, eneste grunnen for at det selger så bra er pga. Apple sin hype over alle iOS produktene. Dette betyr ikke at Apple iPad er noe bra produkt for det om. iPhone er ikke noe særlig bedre enn andre slike produkter. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 Jeg sa jo det tidligere, eneste grunnen for at det selger så bra er pga. Apple sin hype over alle iOS produktene. Dette betyr ikke at Apple iPad er noe bra produkt for det om. iPhone er ikke noe særlig bedre enn andre slike produkter. Jo, det er mye bedre i og med det selger som hakka møkk og folk er despsrate etter det... Det og få solgt ett produkt er jo noe av det vesentligste, hva betyr det at man har den ultimate telefon eller pad hvis ingen har hørt om den og har de hørt om den vil de hvertfall ikke ha den. Lenke til kommentar
Kaymeerah Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 Jo, men hvorfor diskutere hvis vi er enig? Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 (endret) Masse rare påstander som igjen beviser det jeg alltid har sagt at Apple-hatere er mye(les: mye) verre enn Apple-elskere når det kommer til å være trangsynte og bare påstå ting ut av det blå. Er så sjeleglad for at jeg ikke sitter og prøver å touche med Windows og "opp til 2 timers batteritid". Sliter nok med ytelsen på netbooken. Nå er du vel like ille som de du kaller Apple hatere. Windows fungerer fin-fint og jeg syns det blir feil å kritisere konkurrenter på uriktig grunnlag. Det er ingenting galt med Apple produkter i seg selv, men det betyr ikke at man ikke kan like konkurrentene like godt, eller bedre. Jeg hadde selv aldri kjøpt et Apple produkt. Litt fordi jeg liker å fikle med gadgetene mine og mye fordi jeg ikke liker helt retningen dette tar. Jeg bekymrer meg faktisk for måten både Apple, Google, Facebook og Microsoft ++ behandler konsumentene. Jeg liker ikke måten de behandler informasjon om brukere og jeg liker ikke måten de konkurrerer mot hverandre. Jeg har glidd mer og mer over til å sette pris på frie systemer som Linux, men ser jo at uavhengig av hvilket system man velger så er man i Apple, Google, MS, FB sine hender. Så lenge man har lyst å være online er man prisgitt moralen til disse selskapene. En moral som dessverre ikke rekker lenger enn deres ønske om å knekke konkurrenter og suge mest mulig penger ut av folk. Jeg mener folk er mer og mer puppets og at de settes opp mot hverandre i latterlige fanwars som gjør at vi glemmer det som faktisk er relevant her: De eneste som tjener på fanboys(girls) er produsentene. Ha et åpent sinn, kjøp det som til enhver til er best. Ikke bare logre og følge de man er fan av. Endret 24. juni 2010 av Carnifex Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå