Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Jenter; er høyden så utrolig viktig?


Anbefalte innlegg

Ok, så et lite skudd fra hofta her:

Mye testosteron i kroppen fører til at man stopper å vokse, altså forblir lav. Og kvinner (generelt, kan selvsagt ikke dra alle over en bakkekam) foretrekker høye menn (bare se på utsagnet "høy og mørk" :roll: ), hvilket vil si at man med tiden vil få fler og fler menn med lite testosteron da dette går i arv, utifra kvinners naturlige seleksjon av maker...

 

Som sagt, skudd fra hofta og med altfor mange rare tanker i hodet akkurat nå... :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror ikke høyden normalt har veldig mye å si. Kanskje hvis en jente skal møte en gutt på nett så blir utseende viktigere. I virkeligheten blir man sjarmert og glemmer høyden kanskje.

 

Jeg kjenner en som er 170 cm og han har hatt mange damer, men ingen seriøse da. Kanskje det er noe med at en kvinne ønsker en "beskyttende" mann?

Lenke til kommentar

Som Raven er inne på, jeg tror settingen nettdating er litt for spesiell til at man kan si så veldig mye generelt utifra det. På nettdating-sider kryr det av menn som kontakter en dame, mens kontakten langt sjeldnere går motsatt vei, så jeg tror jenter på nett kan være litt mer selektive. Dessuten er det jo en arena hvor utstråling, kroppsspråk og væremåte har mindre påvirkningskraft, så kalde fakta kan telle mer enn hva de hadde gjort i det virkelige liv. Jeg er rundt 178 selv og har aldri fått høre at jeg er for kort, men så har jeg også sansen for korte jenter, så relativt til dem er jeg jo uansett høy.

 

Uansett ikke noe å stresse med. Å forvente at alle jentene du møter vil være interessert i deg er i beste fall ekstrem optimisme, i verste fall narsissisme. Så lenge du tiltrekker nok jenter til at du kan finne deg en jente du passer bra med er det all good. Trenger ikke være Johnny Depp for å ha et bra liv.

Endret av Kalinken
Lenke til kommentar
Gjest lav gutt

Trening kan faktisk stoppe veksten...fordi høyde avhenger av at de lange beina i kroppen vokser i hver sin ende helt til vekstplatene i endene lukker seg. Og trening kan få endene på beina til å "lukke seg" tidligere enn de burde, så man stopper å vokse. :tease:

Ånei ånei hvis det er sant så tør jeg ikke trene

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg kunne gjort hva som helst jeg for å blitt like høy som deg, vær stolt av høyden din. Det kunne vært verre, du kunne ha vært en liten dverg som meg. Skulle ønske jeg var jente, da hadde 160 vært en perfekt høyde.

 

Noe som kan hjelpe er å begynne å trene styrke, hvis du allerede ikke gjør det. Er være lav med litt muskler tar seg mye bedre ut enn en som er lav og tynn. :)

Lenke til kommentar

Jeg holder på å lese en interessant bok av nåværende Dalai Lama, der han forsøker å identifisere kilden til samfunnets og individets indre problemer. Spørsmålet om mannens høyde går jo ut på hvordan et objekt eller egenskap tilegnes overdrevet betydning, og nettopp dette er noe som gjennomgås grundig i denne boken!

 

Vi er alle produkter av vårt miljø og våre omgivelser, vi hører på den samme musikken, ser de samme filmene, leser de samme bøker, går med de samme klærne, bruker de samme språklige utrykkene osv. Vi er sosiale dyr med andre ord. Legg merke til at en skolekantine fylt med elever i lunsjtimen gjerne tømmes lynkjapt med en gang den første gruppen har reist seg for å returnere til klasserommene sine. Dette er gjerne tilfelle selv om det gjenstår noen minutter av lunsjtimen.

 

Altså, vi påvirker hverandre. Vi verdsetter oss selv gjennom hvordan vi reagerer på hverandre. Vi jobber for å tilegne oss en identitet som i stor grad er basert på det miljøet vi tilhører.

 

Likeså med kvinnens syn på mannens høyde. En kvinne som tilegner mannens høyde en overdreven betydning er gjerne avhengig av å bekrefte sin tilhørlighet til miljøet sitt. Hun er gjerne avhengig av denne og lignende overdrivelser for å kunne ha denne tilhørligheten, og dermed et godt selvbilde. Problemet sitter i genene våre.

 

Jeg har selv problemer med høyden min (178cm), men dette skyldes bare at visse krefter i samfunnet mitt identifiserer meg som "underlegen". Deriblant min egen bror som kompenserer for sin egen mangel på selvtillitt ved å mobbe den "lave" broren sin. Ignoranse er samfunnets store fiende, og den fungerer på svært mange plan.

Endret av totestadt
Lenke til kommentar

Dette er bare ett eksempel, så gir ingen fasit, men likevel, kan virke skuffende for mange av dere som synes dere er lave..

 

Snakket med en jente på nett, og hun spør hvor høy jeg er, og jeg sier sannheten som er "180-185, rundt der". Reaksjonen fra henne var meget positiv, og hun la til "jeg liker høye gutter" og "jeg synes gutten skal være høyere enn jenten".

 

Kan nevne at jeg i ettertid synes jenten virker nokså ustabil og en smule tilbakestående, men jeg tror ikke hun er helt alene når det gjelder synet på høyde. Igjen er nok fasiten at dette er individuelt, kjedelig nok.

Lenke til kommentar

Jeg har selv problemer med høyden min (178cm), men dette skyldes bare at visse krefter i samfunnet mitt identifiserer meg som "underlegen". Deriblant min egen bror som kompenserer for sin egen mangel på selvtillitt ved å mobbe den "lave" broren sin. Ignoranse er samfunnets store fiende, og den fungerer på svært mange plan.

Mja, jeg vil si at har du et problem med å være 178 så konstruerer du det sannsynligvis selv, hvorvidt dette er bevisst eller ubevisst. Jeg og mange av mine venner er på den høyden og jeg har aldri følt at det har vært noe problem å være på den høyden, jeg kan ikke se at det er noe problem for dem heller. Problemet er ikke at du "mobbes" av broren din for høyden din, problemet er at du faktisk tar deg nær av det.

Lenke til kommentar

Ok, så et lite skudd fra hofta her:

Mye testosteron i kroppen fører til at man stopper å vokse, altså forblir lav. Og kvinner (generelt, kan selvsagt ikke dra alle over en bakkekam) foretrekker høye menn (bare se på utsagnet "høy og mørk" :roll: ), hvilket vil si at man med tiden vil få fler og fler menn med lite testosteron da dette går i arv, utifra kvinners naturlige seleksjon av maker...

 

Som sagt, skudd fra hofta og med altfor mange rare tanker i hodet akkurat nå... :)

Hæ?

 

Trening kan faktisk stoppe veksten...fordi høyde avhenger av at de lange beina i kroppen vokser i hver sin ende helt til vekstplatene i endene lukker seg. Og trening kan få endene på beina til å "lukke seg" tidligere enn de burde, så man stopper å vokse.

Hæ?

 

Man hører mye tull i debatforum

Lenke til kommentar

Vell, som jeg har skrevet tidligere er jeg lysten på kjæreste, men får det ikke.

 

Jeg er 16 år og 182 cm. Så høyden har ikke alt å si i hvert fall.

 

Ikke tro du kan få deg en kjæreste hvis du har en høy lengde. Mye mer som skal til i et forhold. Og det tipper jeg at alle jenter vet.

Lenke til kommentar

Sant det, trening med vekter kan stoppe vekstprosessen.

 

 

http://www.nsca-lift.org/HotTopic/download/Youth%20Hot%20Topics.pdf (s.4)

Misconception: Resistance training will stunt the growth of children.

Fact: Current observations indicate no evidence of a decrease in stature in children who regularly

perform resistance exercise in a controlled environment (14). Furthermore, a growth plate

fracture has not been reported in any youth resistance training study. If appropriate exercise

guidelines are followed, regular participation in weight-bearing physical activities, such as

resistance exercise, will likely have a favorable influence on bone growth and development

during childhood and adolescence (28).

 

Og i tillegg: Løping, hopping etc har en mye større belastning på skjelettet.

Endret av gommle
Lenke til kommentar

Selvfølgelig er det ikke høyden det kommer ann på. Heller en dverg med personlighet enn en brøddum stake av en mann. Når det er sagt må jeg tilstå at jeg får litt noia av menn som er lavere enn meg, og at 180+ er å foretrekke. Men så lenge dama er på 16X- et sted selv bør ikke to cm ha noe å si, og har det det bør man vel ikke vurdere nevnte dame ...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...