Icedragon520 Skrevet 23. juni 2010 Del Skrevet 23. juni 2010 Hei har et problem. Jeg prøver å sette opp et ad-hoc nettverk på Win 7 på mobilt bredbånd så jeg kan dele det mobile bredbåndet(telenor) trådløst til de andre pcene/iphone i huset. Skriver inn "ad hoc" i søkefeltet i startmenyen og trykker på enter. Etter en guide jeg fant på dinside.no http://www.dinside.no/839891/slik-deler-du-mobilt-bredbaand-i-ferien men jeg kommer inn lenger enn steg 1, jeg får bare at den finner ingen trådløse sendere. Jeg finner det mobile bredbåndet når jeg vil sette opp en ny tilkobling men ikke et nytt accses point. Hvorfor finner jeg den ikke? Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 23. juni 2010 Del Skrevet 23. juni 2010 (endret) Når du lager til et trådløst ad-hoc nettverk, må den PCen hvor du setter opp nettverket, ha et trådløst kort i tillegg til 3G modemet. Du kan ikke sette opp et ad-hoc nettverk direkte via 3G fordi vanlig trådløst ikke bruker samme båndbredde. Med mindre alle de andre PCene har 3G kort. Men da trenger du ikke ad-hoc nettverk fordi de andre PCene kan koble seg direkte til 3G nettet. Som sagt, PCen hvor du lager til ad-hoc nettverket, må ha trådløst kort og det må være aktivert skal du sette oppp ad-hoc trådløst nettverk. Gjorde nettopp det samme på min bærbare PC og fikk satt opp ad-hoc nettverk i løpet av ett minutt. Fulgte den guiden du henviser til og fikk opp akkurat de samme dialog vinduene. Endret 23. juni 2010 av Chavalito Lenke til kommentar
Icedragon520 Skrevet 23. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2010 Når du lager til et trådløst ad-hoc nettverk, må den PCen hvor du setter opp nettverket, ha et trådløst kort i tillegg til 3G modemet. Du kan ikke sette opp et ad-hoc nettverk direkte via 3G fordi vanlig trådløst ikke bruker samme båndbredde. Med mindre alle de andre PCene har 3G kort. Men da trenger du ikke ad-hoc nettverk fordi de andre PCene kan koble seg direkte til 3G nettet. Som sagt, PCen hvor du lager til ad-hoc nettverket, må ha trådløst kort og det må være aktivert skal du sette oppp ad-hoc trådløst nettverk. Gjorde nettopp det samme på min bærbare PC og fikk satt opp ad-hoc nettverk i løpet av ett minutt. Fulgte den guiden du henviser til og fikk opp akkurat de samme dialog vinduene. Kan jeg koble til min USB internett stick da? og så dele bredbåndet? jeg har en Jensen Air:Link 7554 LongRange. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 23. juni 2010 Del Skrevet 23. juni 2010 (endret) Er det det eneste trådløse "kortet" du har, så skulle det gå. Om du greier å kolbe til de andre PCene kommer an på hvor godt signal den USB stikken gir ut. Men i teorien burde det gå ja. Er den Airlink USB stikken ferdig konfigurert for en bredbånd forbindelse? Hvis den er det, da er jeg ikke så sikker på om det går. Er det kun en standard trådløs USB stikke, skulle det som sagt gå bra. Kun for nysgjerrighet, slå jeg av det trådløse kortet på min bærbar og prøvde å lage til ad-hoc nettverk, men det gikk ikke i det hele tatt. Så uten et trådløst kort, det være innebygd eller USB trådløst, vil du dessverre ikke få det til. Endret 23. juni 2010 av Chavalito Lenke til kommentar
Icedragon520 Skrevet 23. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2010 Er det det eneste trådløse "kortet" du har, så skulle det gå. Om du greier å kolbe til de andre PCene kommer an på hvor godt signal den USB stikken gir ut. Men i teorien burde det gå ja. Er den Airlink USB stikken ferdig konfigurert for en bredbånd forbindelse? Hvis den er det, da er jeg ikke så sikker på om det går. Er det kun en standard trådløs USB stikke, skulle det som sagt gå bra. Kun for nysgjerrighet, slå jeg av det trådløse kortet på min bærbar og prøvde å lage til ad-hoc nettverk, men det gikk ikke i det hele tatt. Så uten et trådløst kort, det være innebygd eller USB trådløst, vil du dessverre ikke få det til. Okey får prøve når jeg kommer hjem Nei dette er en helt vanlig trådløs USb-stick som jeg kjøpte for å få inn mitt trådløse nettverk når jeg bodde hjemme Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 23. juni 2010 Del Skrevet 23. juni 2010 Da burde det gå uten altfor store problemer. Bare husk at når du setter opp ad-hoc nettverket så vil du muligens bli frakoblet 3G nettet slik at du må koble deg til igjen etter å ha satt opp ad-hoc nettet. Lenke til kommentar
Icedragon520 Skrevet 23. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2010 Da burde det gå uten altfor store problemer. Bare husk at når du setter opp ad-hoc nettverket så vil du muligens bli frakoblet 3G nettet slik at du må koble deg til igjen etter å ha satt opp ad-hoc nettet. Alrigth then! Konge om dette hadde funket for vi har ikke nettverkstilkobling der vi bor atm og vi har bare 1 mobilt bredbånd på deling på 2 (+3 med Xbox) Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 23. juni 2010 Del Skrevet 23. juni 2010 Bruk connectify med Win7 i stedet for å surre med ad-hoc. Da får dere et aksesspunkt som man slipper å velge kanal og modus, for å koble til. Lenke til kommentar
Icedragon520 Skrevet 23. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2010 Bruk connectify med Win7 i stedet for å surre med ad-hoc. Da får dere et aksesspunkt som man slipper å velge kanal og modus, for å koble til. Det prøvde jeg igår uten USB-trådløs og jeg fikk ikke startet den opp men kan jo prøve det med USB trådløs tilkoblet i kveld Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 23. juni 2010 Del Skrevet 23. juni 2010 http://www.connectify.me/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå