Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Kjøp av PC-høytalere

Anbefalte innlegg

Jeg er for tiden i California, U.S.A. og har tenkt å kjøpe Bose Companion 5. Min mor har sagt at de kan bli litt vanskelige å få med hjem, på grunn av størrelse, så jeg lurer på om dere på forumet vet hvor mye det vil koste å få sendt dem til Norge?

Jeg lurer også på om dere har noen forslag til andre høytalere jeg kan få kjøpt for ca samme prisen med bedre lyd?

Takk på forhånd

Endret av LilGoldfish
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Jo i utgangspunktet gjør du det. - ellers kunne jo alle importert hva som helst billig bare de hadde en privatperson til å sende for seg. Du kan vel sende som gave da, men da må du markere den som verdi < 1000kr og da er du screwed om den blir skadet under transport, ettersom du bare får erstatning for vareverdien som er oppgitt. Eller om de stopper den opp og kontrollerer - hvilket jeg vil tro er en sannsynlighet om du sender ett stort høytalersystem i posten som gave der frakt kanskje koster mer enn verdien på gaven...

Lenke til kommentar

Jo i utgangspunktet gjør du det. - ellers kunne jo alle importert hva som helst billig bare de hadde en privatperson til å sende for seg. Du kan vel sende som gave da, men da må du markere den som verdi < 1000kr og da er du screwed om den blir skadet under transport, ettersom du bare får erstatning for vareverdien som er oppgitt. Eller om de stopper den opp og kontrollerer - hvilket jeg vil tro er en sannsynlighet om du sender ett stort høytalersystem i posten som gave der frakt kanskje koster mer enn verdien på gaven...

Tror ikke en bedrift som sender til privatpersoner for å så selge videre hadde overlevd så veldig lenge, det hadde blitt oppdaget. Hvis du tar med deg artikkelen i bagasjen, vil du være skattepliktig da?

Lenke til kommentar

Maksgrensa du kan ta med deg er vel 6000kr før du teknisk sett må begynne å betale. Sett bort i fra de "vanlige" varene som øl, sprit, vin og tobakk det er spesialgrenser på.

Man kan sikkert hevde man hadde gjenstanden med seg på vei ut, men det er immari mye letter å få lurt med seg på den måten om det er snakk om fotoutstyr, videkamera eller andre ting man normalt sett ville hatt med seg på tur. Høytalersett tror jeg ikke det er så mange som farter rundt med ;)

Og ja, en bedrift som sender til privatpersoner som gave blir tatt rimelig kjapt. Og i.o.m. det regnes som dokumentforfalskning, så er det rimelig seriøse saker i enkelte land f.eks. USA.

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...