xurstr Skrevet 23. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 23. juni 2010 Jeg er ny hobbyfotograf, og ønsker tilbakemelding på mine bilder. Jeg ønsker meg grundige tilbakemeldinger og gjerne slakt. Alt for å bli dyktig! Jeg er ikke spesielt glad i å redigere mine bilder i Photoshop, men kryper til korset hvis jeg må. Jeg er ikke uvenn med programmet, men ønsker å bli en flinkere fotograf først.. Lenke til kommentar
NothinDoin™ Skrevet 23. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 23. juni 2010 For min del mangler det noe å sette øynene fast til, et motiv. Blir vel litt kjedelig. Fokus kunne også vært noen bedre. Men det var en fin fargeovergang i vannet Lenke til kommentar
xurstr Skrevet 25. juni 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 25. juni 2010 Skulle jeg kanskje latt blikke fokusere på stråene nærmest? Lenke til kommentar
cFc Skrevet 29. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 29. juni 2010 Ikke nødvendighvis. Et bilde trenger et motiv. Kun vann er ikke nok til at det blir spennende i 99 % av tilfellene. Om du heller hadde sunket ned kameraet litt, og fått med noe av himmelen i bakgrunnen ved å endre vinkelen, så kunne du fått med mer og bildet hadde blitt mer spennende. Dessuten er ikke bildet skarpt i det hele tatt. Her trenger langt kortere lukkertid, eller stativ. Vanskelig å se hva du fokuserte på er det og. Når du tar bildet uten noe spesielt motiv, eller blikkfang, slik som du har gjort her, så er det greit å ha en høyere blender så mer kommer i fokus. For her leter man over hele bildet etter noe å sette øyene på, og når man da ser på ufokuserte og uskarpe kvister så er ikke det spesielt behagelig. Lenke til kommentar
d0ppler Skrevet 2. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 2. juli 2010 Dette er ikke bilde av noe som helst. Hvis det var, som tittelen antydet, at dette skulle være et bilde av strå, så må du komme deg MYE, MYE, MYE nærmere disse stråene. Lenke til kommentar
Inc Skrevet 2. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 2. juli 2010 Her er det nok ikke fotosjåpp kunnskapene som er problemet. Ofte er det enkle det beste. "Hold" kun det du trenger i fokus/i bildet og la resten være omgivelser. Sørg for å ha noe som fanger blikket, her kan " 1/3 regel" eller "den gyldne" hjelpe deg, vet du om den forresten? Lenke til kommentar
xurstr Skrevet 3. juli 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. juli 2010 Her er det nok ikke fotosjåpp kunnskapene som er problemet. Ofte er det enkle det beste. "Hold" kun det du trenger i fokus/i bildet og la resten være omgivelser. Sørg for å ha noe som fanger blikket, her kan " 1/3 regel" eller "den gyldne" hjelpe deg, vet du om den forresten? Denne kan jeg ikke " 1/3 regel" eller "den gyldne" siden jeg er helt fersk. Godt å få tilbakemeldinger slik at jeg får en mulighet til å forbedre meg Lenke til kommentar
Inc Skrevet 3. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 3. juli 2010 Her er det nok ikke fotosjåpp kunnskapene som er problemet. Ofte er det enkle det beste. "Hold" kun det du trenger i fokus/i bildet og la resten være omgivelser. Sørg for å ha noe som fanger blikket, her kan " 1/3 regel" eller "den gyldne" hjelpe deg, vet du om den forresten? Denne kan jeg ikke " 1/3 regel" eller "den gyldne" siden jeg er helt fersk. Godt å få tilbakemeldinger slik at jeg får en mulighet til å forbedre meg http://en.wikipedia.org/wiki/Rule_of_thirds Her finner du de andre reglene også Lenke til kommentar
xurstr Skrevet 4. juli 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 4. juli 2010 Her er det nok ikke fotosjåpp kunnskapene som er problemet. Ofte er det enkle det beste. "Hold" kun det du trenger i fokus/i bildet og la resten være omgivelser. Sørg for å ha noe som fanger blikket, her kan " 1/3 regel" eller "den gyldne" hjelpe deg, vet du om den forresten? Denne kan jeg ikke " 1/3 regel" eller "den gyldne" siden jeg er helt fersk. Godt å få tilbakemeldinger slik at jeg får en mulighet til å forbedre meg http://en.wikipedia.org/wiki/Rule_of_thirds Her finner du de andre reglene også Tusen takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå