xurstr Skrevet 23. juni 2010 Del Skrevet 23. juni 2010 (endret) Jeg er ny hobbyfotograf, og ønsker tilbakemelding på mine bilder. Jeg ønsker meg grundige tilbakemeldinger og gjerne slakt. Alt for å bli dyktig! Jeg er ikke spesielt glad i å redigere mine bilder i Photoshop, men kryper til korset hvis jeg må. Jeg er ikke uvenn med programmet, men ønsker å bli en flinkere fotograf først.. Endret 23. juni 2010 av xurstr Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 Vel. Vet ikke hvilket program du har hatt kameraet på, men jeg ser i hvert fall av filinformasjonen at bildet er tatt på ISO 200, blenderåpning f/7,1 og lukkertid 1/125 sek. Som ofte skjer ved denne typen motlysbilder, så blir bakgrunnen veldig kraftig eksponert, og i lyseste laget, mens hovedmotivet blir kanskje litt vel skyggefullt. Det du kunne ha gjort var å senke ISO til 100, brukt omtrent samme eller litt kortere lukkertid, og så brukt innfyllingsblits til å lyse opp jenten. Da hadde du fått en bedre balanse mellom eksponering av for- og bakgrunn. Antagelig kunne du klart deg med den innebygde blitsen, selv om du muligens hadde måttet gå litt nærmere. Lenke til kommentar
xurstr Skrevet 25. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2010 Tusen takk for svar. Skal prøve dette neste gang, for jeg er mye på denne plassen og tar bilder. Lenke til kommentar
picatta Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 Neste gang du tar slike bilder i motlys, ha alltid på blits, selv om det er dag Med den teknikken kan en få mange bra bilder... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå