Gå til innhold

[Løst] Gode gamle svchost

Anbefalte innlegg

Etter, det jeg tror var en failet windows update (ikke sikker), har datamaskinen begynt å gå tregt.Alle windows oppdateringene står som velykket. Bruker vista home premium 64 bit. Har kjørt antivirus og CCleaner, hadde ingen virus og bare noen foreldete reg filer som har blitt slettet. Problemet er at svchost hogger 200k kb minne. Noen som vet hvordan jeg kan isolere hvilke av tjenestene som tar opp alt minnet slikt at jeg kan, om mulig, deaktivere dem? Finnes det noen program som automatisk lar meg oppdatere, eller laste inn nye? Den kjører tjenestene:wuldfsvc, WPDBusEnum, Wlansvc, Wdisystemhost, UxSms, TrkWks, TabletInputService, Sysmain, PcaSvc, Netman, hidserv, EDMgmt, AudioEndpointBuilder. Takk

Har scannet med Avira, adaware, og spybot. Ingen fant noe, har også kjørt CCleaner.

Endret av Lillekrek
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

process explorer kan hjelpe deg identifisere hva det er som bruker svchost:

http://www.bleepingcomputer.com/tutorials/tutorial129.html

-Stigma

Har brukt det, jeg vet hva som brukes av svchost, men ikke hvor stor mengde. Det jeg sliter med er at jeg vet ikke hvilke av disse tjenestene man kan slå av uten å fjerne noen kritiske tjenester. Men denne tråden kan slettes, endte opp med å reformatere maskinen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...