Sillyfool Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Jeg har kjøpt en ny flash-minnepenn på 8Gb som skal være USB2 kompatibel. Likevel syns jeg overføringshastigheten er meget lav sammenlignet med en eldre minnepenn av samme merke/type på 1Gb. Lurer på om dette er noe som må enables på maskin/systemnivå. Tror maskinen min også støtter USB2, det er en DELL Precision M90, og jeg kjører Windows 7. Jeg prøvde å formatere den med NTFS format uten at det gjorde noe forskjell fra FAT32 som den hadde fra fabrikken. Noen som kan svare på om USB2 må "skrus på", og hvordan kan jeg evt. se om maskinen har USB2? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 23. juni 2010 Del Skrevet 23. juni 2010 Det kan godt være at den må skrues på. Det gjøres i så fall i BIOS. Sjekk i Enhetsbehandling om du finner "Enhanced" kontrolleren (husker ikke hva den heter på norsk). Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 23. juni 2010 Del Skrevet 23. juni 2010 Det er stor forskjell på dei forskjellige minnebrikkene, nokon leser og skriver 5MB/s andre heile 50MB/s Den nye du har kjøpt er sannsynlegvis treigare enn den gamle. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå