sdf123 Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Har en Samsung SpinPoint F1 750GB (HD753LJ) som jeg kjøpte i september 2008. Den har jeg begynt å få diverse feilmeldinger fra Windows. Den faller også ut i blant. Hvordan er garantien på sånt? Event kjøpsloven? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Uavhengig av garanti har du reklamasjonsrett (etter forbrukerkjøpsloven). Dette forutsetter at harddisken ikke er utsatt for hard behandling, varme utover spek, vann etc. Garantitid kan du sjekke opp mot produsenten (det er de som gir denne) Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 22. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2010 Nei, den har ikke fått noe juling! Den har stått med 2 andre disker over en stund. Blitt brukt som en backup disk. Jeg får sende en forespørsel til Amentio om retur. Må jeg forresten stå for retur kostnadene og event frakt tilbake til meg? Lenke til kommentar
Dunno1987 Skrevet 23. juni 2010 Del Skrevet 23. juni 2010 Nei, avhjelp skal skje uten kostnad for deg. Så legg ved kopi av kvitteringen på forsendelsen sammen med kontonummer du ønsker pengene til, så får du porto dekket. Lenke til kommentar
ronron25 Skrevet 25. juni 2010 Del Skrevet 25. juni 2010 Nei, den har ikke fått noe juling! Den har stått med 2 andre disker over en stund. Blitt brukt som en backup disk. Jeg får sende en forespørsel til Amentio om retur. Må jeg forresten stå for retur kostnadene og event frakt tilbake til meg? Som andre skriver, så skal selger dekke alle dine utgifter(de må være rimelige) i forbindelse med reklamasjon. Og du skal bruke reklamasjonsretten din i denne saken. Er ikke sikker, men tror en HDD skal vare i 5 år, så da har du 5 års reklamasjonsrett, i så fall. http://www.digi.no/292796/fem-aars-reklamasjon-er-for-lenge Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå