Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

På vei tilbake? Eller på vei ned?

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt et hardt år.

Først døde en i nær familie, av alderdom. Så døde den yngste fetteren min, på 6 år, av kreft. Så tok bestevennen min livet sitt. Like etter måtte jeg avlive kaninen min, som jeg hadde hatt i nesten 7 år.

Familien snudde ryggen, enkelte søsken frøs meg ut. Umulig å snakke med noen, ord fantes ikke på kaoset inni hodet mitt.

Tanker førte til depresjon, og depresjon førte til at jeg mistet venner, og de 7 nærmeste forsvant, selv et halvt år etter snakker vi ikke sammen.

Alt på engang. Det ble for mye.

I dag er nesten to måneder siden jeg prøvde å ta livet mitt, jeg festet et silke bånd rundt halsen, og mens jeg sa farvel til kjæresten min på mobilen, strammet jeg det. Han skjønte at noe var galt, og uten av jeg viste det, satt han utenfor inngangsdøra. Han sa han fant meg bevist løs, når han fikk kontakt med meg gråt jeg, bare gråt. I 2 timer.

Noen sier jeg har forandret meg, først var det bare negativt, men jeg ser positive ting i situasjoner, klarer å smile hele dagen.

Men jeg er alltid redd for et tilbakefall. Forrige er litt over en uke siden, da var jeg dypt nede.

Har noen noe jeg kan gjøre, si, ett eller annet for å kurere meg for et tilbakefall. Eller kanskje få meg ut av det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

psykodrama er en terapi form som kan funke ;) prøv å google: "menneskets melodi"

det er et firma.

psykodrama er som å gå til en psykolog, men det er ikke bare snakking, de jobber på litt andre måter. funker fint :) men du må være villig til det ;)

Lenke til kommentar

Jeg vil først si jeg kondolerer for alle dine tap. Jeg har en liten anelse av hvordan det føles å miste noen nær deg, men din situasjon virket veldig mye værre. Det å gå til psykolog, eller hva franky12 nevnte kan helt sikkert være et godt alternativ. Jeg vil oppforde deg til å ta kontakt med familien igjen (om du ikke har det allerede) og få kontakt med venner. Det er viktig å ha mange gode folk rundt deg i tunge tider, selv etter perioden. For jeg kan love deg at ting vil ikke bare gå på skinner fremover, så det er viktig for deg med støttespillere du kan snakke med.

Jeg håper jeg var til hjelp for deg.

Endret av Noxnon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...