jimbo696 Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Hei. Ett lite spørsmål: Hva er forskjellen på støtdempere på vanlig golf 3 og stasjonsvogn? Tenkte og kjøpe meg justerbart senkesett til min stasjonsvogn, men det koster 1300kr mere enn til vanlig. Men det sies at eneste forskjellen er størrelsen på hullet på foringa på innfestninga i bunn av demperen. dvs da at jeg egentlig bare kan bore det hulle i foringa litt større og sette inn en større hylse bare? Noen som vat dette sikkert eller har vært borti detta. kjipt og bestille og så går det ikke! Lenke til kommentar
Wrasko Skrevet 23. juni 2010 Del Skrevet 23. juni 2010 Trolig så har en stasjonsvogn en del mer lastekapasitet, som igjen vil medføre at du behøver noe som takler mer vekt enn noe til en ussel liten Golf. Lenke til kommentar
jimbo696 Skrevet 23. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2010 Trolig så har en stasjonsvogn en del mer lastekapasitet, som igjen vil medføre at du behøver noe som takler mer vekt enn noe til en ussel liten Golf. Nå er jo ikke golf stasjonsvog så veldig tung den heller da. og jeg kjører aldri med henger eller med mye last baki. Og jeg er vandt med senka bil så jeg kjører fint også, men hvis vi ser bort i fra lastekapasiteten. noen andre hindringer? Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 23. juni 2010 Del Skrevet 23. juni 2010 Papirene til demperene, du vil aldri få de godkjent. Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 23. juni 2010 Del Skrevet 23. juni 2010 Nå er jo ikke golf stasjonsvog så veldig tung den heller da. og jeg kjører aldri med henger eller med mye last baki. nei bilen er ikke tung i seg selv men den har større lastakapasitet og dermed også dempere(og gjerne fjærer) som klarer denne eventuelt større lasten som bilen kan ta. Lenke til kommentar
jimbo696 Skrevet 24. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2010 Nå er jo ikke golf stasjonsvog så veldig tung den heller da. og jeg kjører aldri med henger eller med mye last baki. nei bilen er ikke tung i seg selv men den har større lastakapasitet og dermed også dempere(og gjerne fjærer) som klarer denne eventuelt større lasten som bilen kan ta. Ja stemmer stemmer, men si hvis jeg ikke skal godkjenne det, er det noe andre hindre, med tanke på om jeg vil få det til å passe på bilen? Lenke til kommentar
Wrasko Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 Om det fysisk går, stor sannsynlighet for det. Lovlig, liten sannsynlighet for det. (dvs nei) Lenke til kommentar
kremt Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 (endret) Hei. Ett lite spørsmål: Hva er forskjellen på støtdempere på vanlig golf 3 og stasjonsvogn? Tenkte og kjøpe meg justerbart senkesett til min stasjonsvogn, men det koster 1300kr mere enn til vanlig. Men det sies at eneste forskjellen er størrelsen på hullet på foringa på innfestninga i bunn av demperen. dvs da at jeg egentlig bare kan bore det hulle i foringa litt større og sette inn en større hylse bare? Noen som vat dette sikkert eller har vært borti detta. kjipt og bestille og så går det ikke! Innfestinga på bakakselen er helt annerledes på Variant enn på combi. Med litt mekk får du det sikkert til, men jeg ville ikke satset livet mitt på det. Er en grunn til at det er egne sett for Variant. PS har du sett på www.partsandretards.no ? Utrolig bra fyr å handle deler fra. Edit: Det er laget annerledes av en veldig god grunn, nettopp at det ikke SKAL passe overens med combi utgaven. Endret 24. juni 2010 av kremt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå