JAH Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 (endret) Fikk akkurat et nytt Inteno x5668 fra NGT da Speedtoch modemet jeg hadde begynte å bli litt slitent. Har kobla Linksys PLE200 homeplug til en server som jeg har stående i kjelleren. Ved bruk av ST modemet fungerte dette greit, men med det nye modemet funker dette ikke. Det går hvis jeg plugger homeplug i en annen stikk enn den som modemet er plugget i. Noe sier meg at det er noen elektriske forstyrrelser som ikke det nye modemet liker helt. Noen som har noen forslag eller evt. noen instillinger i modemet som jeg kan ha glemt? Er Inteno noe bra? Var fornøyd med ST585 som jeg hadde, men det ser ikke ut som de vil sende meg et slikt igjen. Endret 25. juni 2010 av janaha Lenke til kommentar
enixitan Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 Kva funkar ikkje? Er det rutermodemet eller homeplug-en som sluttar å virke? Kva skjer med dei (slår dei seg av, restartar, eller kva)? Lenke til kommentar
JAH Skrevet 24. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2010 Begge funker, men ikke i samme støpsel.Har i dag testa med et dlink modem, og det funker. Det er altså kombinasjon av Inteno modem + homeplug i samme stikk som ikke funker.Det lyser for kontakt på homeplug'sa, men modemet finner ikke servern (i kjellern). Pga layout i kåken, har jeg ikke mulighet til å bruke et annet stikk uten at det blir et kabelrot. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 25. juni 2010 Del Skrevet 25. juni 2010 (endret) Det er sikkert strømforsyningen til modemet som støyer og forstyrrer homeplug. Det er en standard 12V/1A som brukes i de fleste routere etc. Bytt denne ut med en annen, gjerne en som ikke er switch mode men den gamle typen med transformator. Endret 25. juni 2010 av la7dfa.com Lenke til kommentar
JAH Skrevet 25. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2010 Takker.Funker med ny strømforsyning! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå