Gå til innhold

sminke

Anbefalte innlegg

Jeg er en gutt på 16 år, og jeg er så femini at jeg bruker sminke. Ja, du hørte rett.

For øyeblikket bruker jeg bare pudder. Dette er pudderet jeg nå bruker: http://www.dragenshule.no/shop_item.cfm?id=5618&path=20,309

Det jeg lurer på er andre pudder som dere vil anbefale? Hvilke pudder er best? Hva gir finest hud? Jeg vil bli hawt o_o Akkurat nå sitter jeg her å hater og vil gråte over utseende mitt, fordi jeg så et speilbilde av meg selv, og da blir jeg utrolig deprimert.

Er det andre type sminker jeg også kan bruke for å få finere og bedre hud, så jeg muligens blir penere og hawtere?

Helst direktelinker til nettbutikker som har det, jeg liker å kjøpe det over nettet.

Jeg er utrolig takknemlig for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dessverre er det slik med sminke at det som passer den ene passer ikke den andre.

Hvilken hudtype du har spiller veldig inn på hvilken sminke som passer huden best når det gjelder å blandes bra inn og holdbarhet. Og regner med målet er naturlig resultat?

Det beste for huden er ofte mineralsminke. Finnes i pudder og flytende.

Unngå de med Bismurth i siden dette kan over tid gi grå hud og i verste tilfelle sår pga reaksjoner (snakker av erfaring)

75 % tåler ikke dette og klør og blir gjerne veldig tørr og porer fremheves.

(id mineralsminke har dette bla...den er populær, men ødela min hud noe enormt...Fikset nå pga rette produkter)

Jeg bruker nå jane iredale liquid mineral foundation. Denne passer meg og er lett å påføre. Den gir et lett resultat uten mye dekke. Så ønsker du dekke må du ha flere lag eller annen sminke.

Og om du alikevel ønsker å teste litt sminke før kjøp så prøv i hudpleiesalong eller parfymeri og se hvordan det ser ut på. Så går du med det og ser hvordan den er gjennom dagen...(Sminke bør alltid sees i dagslys siden dette gir et mer korrekt resultat om hvordan det ser ut)

Når det og gjelder hud man ikke er fornøyd med så er det viktig med rikige hudpleie produkter og krem.

I krem må mineralolje (har mange navn)unngås så langt som mulig siden dette tetter porer og legger seg som en lag utenpå så huden ikke puster og trekker ikke inn...

Dette bør unngås i sminke og for huden trenger å puste og huden blir friskere og man unngår lettere urenheter...(flere med urenheter har det pga av feile produkter)

Riktig hudpleie er alfa og omega når det gjelder penere hud.

Og dette må tilpasses din hudtype og hudtilstand (feks fet hud eller tørr hud som er hudtype og feks fuktfattig hud som er hudtilstand)

Dette kna en hudpleier hjelpe med.

Ble rotete dette her. Men håper du får med deg noe som står;0)

2 som er veldig anbefalt (første har jeg god erfaring med) er

Strawberry og

feelunique..

Disse to har begge gratis frakt og tilbakebetaler toll.

(toll kommer på varer over 200 kr)

Mineralpudder fra Everyday minerals og Tikei har fått mye skryt...Verdt å ta en titt..

Her er det prøver så du kan bestille litt av hvert av farger som kan passe så du finner riktig match...

Men uansett sminke og hudpleie...er det ikke rett for din hud blir du ikke bedre av det.

Peel 1-2 ganger uken og en god fuktmaske er å anbefale.

vask morgen og kveld med ansiktsvask og toner.. Påfør en god krem som er riktig for huden din...

Ikke overbehandle og ikke pille...

Nå skriver jeg en del her. Ble litt av hvert og ikke utfyllende siden jeg ikke vet helt hva du ikke er fornøyd med...og hva du trenger.

Hva er du ikke fornøyd med?

Håper du finner det du trenger. Lurer du på mer så spør så kan jeg se om jeg klarer å hjelpe. Eventuelt utdype mer :)

Endret av DesertRose
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...