Noxious Skrevet 17. juni 2003 Del Skrevet 17. juni 2003 Lønner det seg å kjøpe high-end utstyr nå, eller vente til våren da de nye brikkesettene med socket T, PCI-express og DDR-II kommer? Jeg har tenkt å bygge en bra PC som bl.a skal takle de nyeste spillene minst 2 år framover. Noe sier meg at jeg skal vente, men er det lønnsomt? Lenke til kommentar
immo Skrevet 17. juni 2003 Del Skrevet 17. juni 2003 LOL! Det blir ALDRI lønnsomt! Du kan like gjerne starte med en gang.. dvs. vent til høsten så er det kommet et par måneder lengere. Er jo sommer likevel så bruken blir sikkert (?) begrensa likevel.. Ingenting holder i to år i nærheten av toppen. Neste vår er det garantert noe NYERE og ENDA bedre våren etter der igjen. Glem å "investere" det er den dummeste ideen man kan få når det gjelder data. Ville da heller kjøpt det nest beste nå og oppgradert til det nest beste neste år? Lykke til. Lenke til kommentar
milamber Skrevet 17. juni 2003 Del Skrevet 17. juni 2003 Det dummeste man kan gjøre i dataverdnen er å vente. Dersom man begynner å vente så kan man vente i evighet og som immo sier så blir aldri datakjøp lønnsomt. Det du må gjøre er å kikke over hva som finnes på markede og finne ut hva du vil ha, så må du gå for det. Det er alltid en mulighet for oppgradering i fremtiden dersom man ikke venter for lenge :wink: Lykke til med datakjøp 8) Lenke til kommentar
asad Skrevet 17. juni 2003 Del Skrevet 17. juni 2003 det er best å bestemme seg for når man skal handle. La oss si om to måneder, så kjøper du da. Lenke til kommentar
dsgf Skrevet 17. juni 2003 Del Skrevet 17. juni 2003 Det dummeste man kan gjøre i dataverdnen er å vente. Dersom man begynner å vente så kan man vente i evighet og som immo sier så blir aldri datakjøp lønnsomt. Hvorfor mener du det er så dumt å vente? Hva underbygger du det med? At man ikke får ny pc nå hvis man venter med å kjøpe ny pc skjønner jeg, men er igrunn det så fryktelig dumt? Jeg vil tro jeg har spart en god del penger på å hoppe over GF3 og GF4 og sikkert hundre Ati-generasjoner og varianter, for ikke å snakke om P4 både med og uten northwood og både over og under 2 GHz.. (se sig) Men jeg skal også shoppe pc de nærmeste månedene regner jeg med.. Da gjør jeg som jeg har gjort tidligere, kjøper noe som ikke er spesielt dyrt, men som henger med et par års tid. Lenke til kommentar
capy Skrevet 17. juni 2003 Del Skrevet 17. juni 2003 om du er fornøyd med den pc'en du har, så vent. om du ikke er fornøyd, så kjøp en ny og selg den gamle. ikke la den stå å støve ned. ikke kjøp det beste av det beste. kjøp noe som gir masse ytelse for lite penger. overklokk den. spar pengene du sitter igjen med til neste gang du oppgraderer. om du bruker pengene rett, så er det mye å spare på denne måten. kanskje du har lyst på digitalkamera eller stereoanlegg? for all del ikke bruk alle pengene dine på data. altså: ikke kjøp high-end pc. kjøp grei pc og overklokk. spar penger til neste oppgradering (vinteren eller sommeren igjen?) eller bruk de på noe annet du har lyst på. Lenke til kommentar
milamber Skrevet 17. juni 2003 Del Skrevet 17. juni 2003 Det dummeste man kan gjøre i dataverdnen er å vente. Dersom man begynner å vente så kan man vente i evighet og som immo sier så blir aldri datakjøp lønnsomt. Hvorfor mener du det er så dumt å vente? Hva underbygger du det med? At man ikke får ny pc nå hvis man venter med å kjøpe ny pc skjønner jeg, men er igrunn det så fryktelig dumt? Jeg vil tro jeg har spart en god del penger på å hoppe over GF3 og GF4 og sikkert hundre Ati-generasjoner og varianter, for ikke å snakke om P4 både med og uten northwood og både over og under 2 GHz.. (se sig) Men jeg skal også shoppe pc de nærmeste månedene regner jeg med.. Da gjør jeg som jeg har gjort tidligere, kjøper noe som ikke er spesielt dyrt, men som henger med et par års tid. Som du sikkert har fått med deg så har ikke akkurat dataverdenen stoppet opp når det gjelder teknologi. Hver eneste dag lanseres det nye produkter, enten det er store eller små produkter. Hele tiden så kommer det nyheter på nyheter om det vanvittige skjermkortet, nye chiper til hovedkort, nye GHz grenser er sprengt på CPUer osv osv osv. (Regner ikke med at jeg skal liste opp flere) Det jeg mener med at det er dumt å vente er at ny produkter kommer hele tiden. Hvis man venter på et produkt så kan man banne på at et nytt produkt i samme sjanger er på vei når det du har ventet på har kommet i butikken. Det nye produkter er da så rått at man må nesten vente på det også osv osv. Håper det var litt forklarende Men som sagt man gjør jo som man vil. Dette er kun hva jeg selv ville ha gjort. Man må bare bestemme seg for å kjøpe, og dsgf jeg er enig med deg at til tider kan det være lurt å vente, men jeg tror du skjønte hva jeg mente Kos deg med ny PC når du får deg, jeg vet jeg ville gjort det. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 17. juni 2003 Del Skrevet 17. juni 2003 Venter du på noe billigerebedre i dataverden så kan du vente i ein evighet. For rundt 5-6000 får du ei maskin som klarer alt til dags dato...du kan vente 2 mnd i håp om at det kommer noe bedre eller billigere...men alt i alt blir det skitt det same...den tiden du venter blir den tiden du har Pcen lenger. Har sjølv kjøpt data noen ganger og når du først har bestemt deg for å kjøpe nytt så gjer det med ein gang. Venter du 2mnd så blir kanskje GPUen 300kr billigere eller HK blir 200 billigere, og så er det kommet 3 nye GPUHK med det samme...dilemma her og dilemma der... om du ikkje har noko konstant behov for ny PC kan du vente...Du kan kjøpe ein CPU til 3000 eller ein til 700-1000...forskjellen nå til dags er ikkje så stor... Lenke til kommentar
harald_ Skrevet 17. juni 2003 Del Skrevet 17. juni 2003 Det er sjelden lurt å vente. Men når det er to uker til Athlon 64 blir sluppet er det vel ikke lurt å kjøpe et highend 32-bit system... Lenke til kommentar
Noxious Skrevet 17. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2003 Ja, det var det jeg tenkte Kjøpe nytt utstyr i høst, spare litt penger og oppgradere PC'n når det trengs. Lenke til kommentar
mobil_brukeren Skrevet 17. juni 2003 Del Skrevet 17. juni 2003 Det kommer alltid no nytt! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå