Paulex Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Ja, virker kanskje som jeg syter litt. Men jeg har en enorm tiltrekningskraft på knott og mygg. Satt sammen med 20 andre personer på en fest her forleden og jeg hadde knott i baner rundt meg og uansett hvor jeg gikk fikk jeg unormale mengder som hang på meg og etter meg hele tiden. De andre klaget ikke, men sa "se på han da, DRØYT" fordi jeg så ut som en knottkoloni. Det jeg lurer på er hva det kan komme av? jeg har ikke møtt EN person som trekker til seg like mye DRIT som meg. Og det har liksom alltid vært sånn. Og er det noe vits å gå til legen for å få noe som hjelper? Enten preventivt eller for den EKSTREME kløen dette medfører. Har rundt ja...Når du etter ett par timer ute sitter med rundt 40-45 stikk fra kneet på det ene beinet og ned til og med på lilletåa når jeg gikk med sko, så begynner du å bli drittlei av å miste nattesøvning pga. kløing. Lenke til kommentar
The Finger Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Visste du at mygg og knott tiltrekkes av Co2? Altså noe av det vi puster ut. Ergo: Mindre mygg/knott=mindre pusting. Lenke til kommentar
The Finger Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 (endret) Edit: Dobbelpost. Endret 22. juni 2010 av CSW Lenke til kommentar
Paulex Skrevet 22. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2010 Ja, vel.. tviler på jeg puster veldig mer enn en gjennomsnitt mann på 23. Lenke til kommentar
Gjest Panodor Skrevet 23. juni 2010 Del Skrevet 23. juni 2010 Jeg har akkurat det samme problemet.. Det sies også btw at mygg og knott tilltrekkes kåte personer Uansett, tilbake til spørsmålet ditt.. Det du kan gjøre mot kløen er å smøre på aloevera gele for å døyve kløen. Du kan også ta allergi tabeletter for å minske kløen.. Til hvordan du kan forhindre det: Mygg spray er det eneste brukbare jeg har funnet ut at hjelper.. Eller sitt nærme bålet hvis det er tent ett. Røyk skremmer vekk mygg, knott og andre krypdyr som bare hungrer etter blodet ditt. Oppsummering: Myggspray, bål, sigaretter, røyk generelt (Fra bål, sigaretter osv.) eller sånn mygg-stearin lys (Kommer helt ann på hvor du er), Aloevera eller allergitabeletter mot kløe. Lenke til kommentar
Paulex Skrevet 23. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2010 Ja, jeg skulle prøve meg på en fisketur i går. Da sto jeg med sneipen i kjeften og pesa på. Ble rundt en halvtime jeg klarte å være der, og da gikk det rundt 3-4 sigg. Ikke var det noe godt engang etter den første, men da fant de ut av at de kunne krype ned i skoa, som resulterte til over 10 bitt fra midt på foten og ned mot tærene. Har mygg roll-on og spray, ingenting hjelper. Jeg fukta beina mine så mye at det hang dråper i legghåret, samtidig som knott og mygg landet der for å bade og prøve å få tak på det nokså ettertraktede blodet mitt. Hadde vel en rundt 20-30 knott som lå på beinet mitt som hadde drukna i myggolf rollon etter den turen. Kanskje er er sprengkåt bare Hehe. Lenke til kommentar
Gjest panodor Skrevet 23. juni 2010 Del Skrevet 23. juni 2010 haha, huff da.. Nei da vet jeg ærligtalt ikke, hvis ikke myggspray eller roll-on virker, tror jeg kansje du burde bare gå med kjeledress og hel-hjelm hver gang du skal ut på tur .. Nei sånn seriøst, tror kansje det går ann å spørre legen, har hørt om enkelte folk som faktisk har fått medisin mot myggestikk, men vet ikke i hvilken sammenheng det er snakk om. Men hey, det skader aldri å spørre? Lenke til kommentar
vidor Skrevet 23. juni 2010 Del Skrevet 23. juni 2010 Prøv B-vitamin komplex. Deler av det utskilles nemlig i huden og lukten av den holder i alle fall mygg på grei avstand. Lenke til kommentar
julieej93 Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 Dette lurer jeg også på for myggen og knotten er veldig glad i meg. Jeg fikk 20 myggstikk iløpet av en natt her for noen dager siden, mens kjæresten som lå 30 cm unna meg fikk ingen Lenke til kommentar
vidor Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 Dette lurer jeg også på for myggen og knotten er veldig glad i meg. Jeg fikk 20 myggstikk iløpet av en natt her for noen dager siden, mens kjæresten som lå 30 cm unna meg fikk ingen Ta det som et kompliment på at du er søt Dette kommer an på kroppskjemien. Enkelte stoffer holder de seg langt unna og andre fungerer som magneter. Vær litt forsiktig å skyte av hvor søtt blod du har spesielt hvis det er mørkt ute og det er vampyrer i nærheten Hvis du er ute etter et mer vanlig myggmiddel som ikke inneholder stoffer som er skadelig for kroppen din (spesielt nervesystemet), og da spesielt stoffet DEET som er i så og si alle lett tilgjengelige komersielle myggmiddel så kan du ta en titt her: http://www.myrra.no/subdet49.htm Det sies at å gni seg inn med saften av bjørkeblad også skal ha effekt, men dette har jeg ikke testet selv. Vær oppmerksom på at du kan være allergisk mot bjørk. Lenke til kommentar
Paulex Skrevet 26. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2010 Fikk låne noe som ble kalt "myggbånd" sånne plast bånd som man tydeligvis skulle kunne holde myggen og knott unna med "uten giftige stoffer", fikk heldigvis tak i 4 av typen rosa, for å så dra på skogtur med fiskestanga for å gi det ett forsøk. Når jeg kom hjem så var det eneste 4 bånd hadde forhindret var at det klarte å mose rundt 3 stykker på hvert bein pga. muskelstramminger mens jeg gikk og når knotten hadde gått under. Så ja, de sparte meg for rundt 6 stykker på beina, ellers 0 effekt. Det ENESTE som jeg kan si virker er røyk. Og når man er 195 så er fortsatt beina utsatt. bukser er selvfølgelig ett alternativ, DOG ett veldig varmt ett. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981723478 Skrevet 26. juni 2010 Del Skrevet 26. juni 2010 Spis MASSE hvitløk/hvitløkstabletter! Lenke til kommentar
Knife Skrevet 30. juni 2010 Del Skrevet 30. juni 2010 Du kan «takke» foreldrene dine for at myggen synes du er uimotståelig. 85 prosent av grunnen til at myggen svermer for deg, ligger nemlig i genene dine, ifølge helsenettstedet WebMD. http://www.dinside.no/816977/er-du-en-myggmagnet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå