Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

vil det lægge eller ikke?

Anbefalte innlegg

Vurderer å ha lan i helga, men jeg lurer på om jeg har bra nokk nett til at tre av oss kan spille spill på nettet uten at det lægger. Laster ned på 180kb/s og har ''pinga'' google: minimum 45ms, gjenomsnitt 46ms og maksimum 49ms. vi alle har bra nokk hardware i pc'1 til at det ikke skal lægge pga det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spill bruker sjelden veldig mye båndbredde, regner med at du mener 180kB/s og det bør holde greit til tre stk så lenge ingen laster opp/ned samtidig.

:thumbup:

Tror du bør se på disse tallene igjen.

Selv har jeg spilt crysis maximum edition på 5 mbit / 1 mbit bredbånd.

Det lagger en del, ikke selve "Singelplayer spillet" men online mot internett.

Så om planen er å spille annet en mindre spill en "Fear" og tilsvarende eldre spill, bør man ha høyere bredbånd en det jeg har. Husk at det også har litt å si hvor de andre menneskene er i verden, slik å spille i LAN (uten om internett) er helt klart en fordel med en 100 mbit nettverkhastighet eller mere.

Nå regner jeg ikke med spill i kategorien http://www.123spill.no/ som nesten ikke krever stort mere en 56k modem.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Spill bruker sjelden veldig mye båndbredde, regner med at du mener 180kB/s og det bør holde greit til tre stk så lenge ingen laster opp/ned samtidig.

Så om planen er å spille annet en mindre spill en "Fear" og tilsvarende eldre spill, bør man ha høyere bredbånd en det jeg har. Husk at det også har litt å si hvor de andre menneskene er i verden, slik å spille i LAN (uten om internett) er helt klart en fordel med en 100 mbit nettverkhastighet eller mere.

Nå regner jeg ikke med spill i kategorien http://www.123spill.no/ som nesten ikke krever stort mere en 56k modem.

DoubleFacePalm.jpg

Grafikken på spillet har da ingenting med hvor mye båndbredde det bruker.. Spill som eventuellt vil kreve mer båndbredde enn andre, er spill som må formiddle mye informasjon til de andre spillerne, som feks. et RTS med mange units. Men tviler på at det er snakk om mange kilobyte, om det i det heletatt kommer opp i kilobyte.

Lenke til kommentar

Dummeste jeg har hørt. :)

Alle linjer over 500kbit fungerer smertefritt. Selv med flere personer på en gang.

Vi har også en 10mbit hub med 24 porter hjemme, og den funker knallfint på lan (så lenge det bare skal spilles). Så det du sier om 100mbit er også bare tull :)

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar

@LMH1:

Kanskje du bør lære litt om forskjellen mellom båndbredde og forsinkelse (ping). Selv en 100 Mbit linje kan lagge om en må innom nok "plasser" på turen - f.eks spiller mot en server med svært høy ping, mens dårligste ADSL kan gå glimrende om man spiller mot en server med svært lav ping.

Din båndbredde har i alle fall ingen betydning på at motspillere/medspillere er andre steder i verden.

@Gronlund: Prøv å finne fram til servere med lav ping, så går det nok glimrende.

Lenke til kommentar

Det er vel ikke mange som sitter med en 180kbs linje i dag.

Mål på nytt og se om du får det samme.

http://speedtest.net

http://nettfart.no

Ser ut som om han laster ned på 180KB/s

noe som tilsvarer ca 1.5mbit linje.

Fungerer fint til spilling, dog utlinjen som er viktigst når det gjelder online gaming.

Hvilken leverandør har du, syns responstide på 45-50ms var noe i overkant, vanligvis bør det ligge på 25-35ms.

Lenke til kommentar

Spiller av og til fps med opp mot 60-70ms snittping, og det funker OK. Nå er jeg dårlig uansett ping da...

Torrent og ip-telefon dreper fort all spilleglede på min linje, så det er greit å holde seg unna.

Torrent dreper nesten hvilken som helst linje.

Ip-telefon tar ca 0.2mbit, så det krever generelt lite og vil ikke påvirke spillingen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...