Republic3D Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Jeg sitter nå med en 4 år gammel PC som jeg har gradvis oppgradert. Den består nå av følgende: -Lian Li Scand kabinett (Bra kabinett, men litt liten plass) -Hyper 580W Modular PSU (veldig stille, har vært veldig trofast) -Geforce 8800 GTX 768 mb (kjempesvært kort, husker ikke brand name) -150 GB 10,000 rpm Raptor HDD (Brukes nå bare som ekstra hard disk) -320 GB Seagate 7200 rpm HDD (Delt i 50/250 partisjon hvor 50gb er system. Systempartisjonen blir stadig vekk full, og vil gjerne bruke Raptor HDD for fremtidig systempartisjon.) -4 GB DDR2 Ram -Intel E6600 CPU (2 kjerner) -Windows Vista Home Premium 32-bit Dell U2711 27" 2560x1440 monitor(Superfancy sak som jeg skal beholde da den er nesten ny. Veldig nyttig til bildebehandling) Jeg har et budsjett på +/- 7000 kr som jeg ønsker å bruke til oppgradering eller kjøp av et helt nytt oppsett. Jeg ser for meg et 64-bit system med Win 7 64-bit og nok minne. Jeg vil også gjerne bruke 150gb Raptor disken min i et nytt oppsett som systemdisk. Jeg skal hovedsaklig bruke maskinen til ganske heftig grafikk design i CS5, dvs jobbing med filer på 150 mb med typ 200 layers. Bruker samtidig opptil 10 andre applikasjoner samtidig i dette arbeidet. Dette spiser tydeligvis minne til frokost. I nær fremtid skal jeg investere i 3DStudioMax også. Bortsett ifra det bruker jeg PC'en til IMVU, og til å høre på musikk og se film. Og en viktig ting til slutt.. den må takle nye Civilization 5! hehe Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Intel Xeon i7 3520 (samme som Core i7 920, men xeon, og mest sansynlig D0-stepping *sikle*) - 2.300 kr Asus P6T hovedkort - 1500-2000 kr avhengi av modell 12GB Corsair XMS3 DDR3 - 3000 kr Sleng på en 80GB Intel X25-m SSD om du vil ha snappy-snappy-opplevelse (vesentlig raskere enn Ratporen du har). 1650 kr Anbefaler dustinhome.no. Meget raske til å besvare mail, veldig behjelplige, og jeg fikk mitt kabinett etter to dager Retur har jeg ikke vært bortig, men med så god service på mail, kan jeg ikke tenke meg at de er problematiske med retur. Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 22. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2010 Intel Xeon i7 3520 (samme som Core i7 920, men xeon, og mest sansynlig D0-stepping *sikle*) - 2.300 kr Asus P6T hovedkort - 1500-2000 kr avhengi av modell 12GB Corsair XMS3 DDR3 - 3000 kr Sleng på en 80GB Intel X25-m SSD om du vil ha snappy-snappy-opplevelse (vesentlig raskere enn Ratporen du har). 1650 kr Anbefaler dustinhome.no. Meget raske til å besvare mail, veldig behjelplige, og jeg fikk mitt kabinett etter to dager Retur har jeg ikke vært bortig, men med så god service på mail, kan jeg ikke tenke meg at de er problematiske med retur. Høres ikke dumt ut! Jeg har ikke fulgt så godt med på hardware fronten de siste årene. Hva er forskjellen mellom Xeon i7 og i7 920? SSD utgår foreløpig fordi det blir for dyrt for mitt budsjett. Skulle gjerne også lirket inn en Windows 7 64-bit i budsjettet. 12 GB ram høres veldig bra ut, men om det blir for dyrt, tror du 8 GB holder? Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Jeg har 8GB DDR2 minne i min maskin, og når jeg titter i task manager mens jeg redigerer eksempelvis 100-200 råfiler fra en shoot, ligger jeg på 5MB ledig minne. Skulle jeg hatt ny PC nå, til bruk av bilderedigering med så mange lag du nevner, og en history log på 200~300 angremuligheter ville jeg gått for 12GB. La meg si det slik; du kommer ikke til å angre. Forskjellen mellom Xeon og Core er ikke så stor. Sjansen for å få en dårligere C0-stepping (og dermed dårligere overklokkingspotensiale om du en eller annen gang skulle ta steget ut der) er større enn om du kjøper en xeon-ekvivalenten til core i7 920 (som nevnt over er det Xeon i7 3520) og ligger på omtrent samme pris +/- en hundrelapp. Om du føler deg veldig pengelens etter den oppgraderingen er det jo mulig å "spare" penger på windows, uten at jeg går nærmere inn på det. Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Her er oppsettet på dustinhome. Gratis frakt om du er student, bare så det er nevt. Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 22. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2010 Okay, jeg skjønner. Hva med det gamle 8800 GTX 768mb skjermkortet? Det har blitt degradert ifra "skikkelig beist" til "gammel traver" i løpet av de få årene jeg har hatt det. Spiller ikke mye, blir mest Civilization og den slags. Vil det holde i et fremtidig oppsett? Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 (endret) For å si det slik, det kommer ikke til å dra Civilization 5 på din 27" i full oppløsning med alt på maks. Om du klarer deg med 1600x1050 og middels innstillinger vil det sikkert gli greit unna, uten at jeg har sett på systemkravene. Endret 22. juni 2010 av Mr. Lid Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå