*F* Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Hei! Har gjennom årenes løp hørt rykter om at det eksisterer norske 5000 lapper og 10000 lapper, selv har jeg aldri sett en slik. Kan noen bekrefte eller avkrefte dette? Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Nei det eksisterer ikke, snart vill vi ikke engang ha tusenlappen (ikke at jeg synes det er dumt da) Lenke til kommentar
Ducktoy Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 oversikt av sedler utgave VII: http://www.norges-bank.no/templates/article____12259.aspx Lenke til kommentar
nls Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Svaret på trådens emne er : Ja Svaret på spørsmålet du stiller ang seddler er : nei I forbindelse med OL på Lillehammer ble det utgitt en serie minnemynter i gull, høyest pålydende er meg bekjent kr 1500,- i tilegg ble det utgitt en mynt i 2004 i forbindelse med unions oppløsningen (1905-2005) denne er også i gull og pålydende kr 1500,- Disse myntene har forøvrig en høyere samleverdi og det ville imo vært idioti å benytte de som betalingsmiddel, selvom de er tvunget betalingsmiddel, ref sentralbank loven. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Disse myntene har forøvrig en høyere samleverdi og det ville imo vært idioti å benytte de som betalingsmiddel, selvom de er tvunget betalingsmiddel, ref sentralbank loven. Helt korrekt. Hvis du har penger til overs, kan du sikre deg de fire første gullminnemyntene (91,7% gull) til den nette summ av 23.800 kroner! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå