Gå til innhold

Bygging av Gamer?!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde vært fint om du kunne sagt noe om hvilke spill du har tenkt å kjøre, samt oppløsning og hva slags innstillinger du vil spille på (lavt, medium, høyt, ultra?!)

I tillegg bør vi vite hvordan budsjettet ditt liger an. Hva er maks du vil ut med?

Endret av Mr. Lid
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-J0FoqSqMwq

Hvorfor lager du ny tråd? Du har allerede 2(?) som har blitt besvart! Bare /bump de andre trådene.

Og ja, de følger bruksanvisning med komponentene.

PC bygging er som lego. :p

Lenke til kommentar

Å bygge en pc selv er egentlig veldig enkelt.

Du kna jo ødelegge ting hvis du presser dem på plass der dem ikke passer.

Det som skal gjøres er:

• -Skur HK til HK brettet med noen skruer
    -Skru DVD-rom og harddisk på plass
    -skru fast PSU med noen skruer
    -Plugger i skjermkortet i PCI ekspress slotten
    -Plugge i kontaktene fra PSU til HK, dvd-rom/harddisk og skjermkort
    -Plugge i begge ram brikkene, de går kun en vei, pass på at du setter dem riktig vei, enkelt å se hvis du bruker øynene.
    -Setter CPU i CPU-sokkelen [Pleier å være en liten plastting du må vippe opp før du plasserer prosessoren i, den skal vippes tilbake etterpå.]
    -Smører eventuelt på kjølepasta og setter kjøleren oppå.
    -Plugger i ledning mellom hovedkort og DVD-rom / harddisk

Da har jeg ikke glemt noe tror jeg.

Veldig enkelt hvis du bruker litt tid, og ser NØYE om det du har tenkt til å plugge i passer der du har tenkt.

En stor fordel med å montere selv er at du blir kjent med hvordan det fungerer :)

Neon anbefaler å bruke antistatisk armlenke, men det har jeg aldri brukt, men man kan i få tilfeller da ødelegge enkelte komponenter.

Kablene du trener følger med. Men du trener vanlig skrujern i tillegg da, men det regner jeg med at du har ? :)

Lykke til.

Lenke til kommentar

I løpet av de 10-15 årene jeg har bygget PC har jeg aldri brukt antistatisk lenke. Har heller aldri ødelagt noen komponenter ved å "fry'e" dem selv.

Med mindre du er veldig glad i å gå med fleece inne, og gni deg i en sofa av semsket skinn før du bygger pc, så skal det gå bra uten. Men ikke kom her å skyld på meg når du ikke brukte lenka og ødela hovedkortet ditt!

Lenke til kommentar

Du aner ikke hvor små spenninger som skal til for å ødelegge komponenter.

Ikke med en gang, men det kan slå ut flere måneder senere.

Alltid bruk ESD beskyttelse

Hmm, kanskje jeg skal begynne med det da ?

Holder det med en slik en ?: http://www.netshop.no/aspx/loginVnet.aspx?ReturnUrl=/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx%3fplid%3d39371&plid=39371

Jeg bruker alltid engangs gummihansker når jeg er inni data-en, det vil vel ikke komme statisk elektrisitet da ?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Er bare å brett opp armene og ta borti på noe metall. Jeg har heller aldri brukt det og ingen av pcene jeg har satt sammen er gått i stykker ennå. Etter 3 år.

Bruk det om du er usikker eller er litt klønete. For komponenter er dyre saker.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Sto i boxern i noen timer første gang XD var svært redd.

Lego for voksne som jeg sier.

Er bare å holde den ene handen på kabinettet eller å være borti metal med kroppen mens man fikler inni.

Kjøp deg en sånn lenke du. finner du også hos din lokale datakjede eller annen data butikk.

Endret av nipton
Lenke til kommentar

Hadde vært fint om du kunne sagt noe om hvilke spill du har tenkt å kjøre, samt oppløsning og hva slags innstillinger du vil spille på (lavt, medium, høyt, ultra?!)

I tillegg bør vi vite hvordan budsjettet ditt liger an. Hva er maks du vil ut med?

Jeg har tenkt til å bruke pcen slik at de nyeste spillene ikke lagger og kan hvert fall kjøre det på medium nivå. F.eks mw2, bfbc2, ac2 left for dead ogsåvidere.

Hvorfor lager du ny tråd? Du har allerede 2(?) som har blitt besvart! Bare /bump de andre trådene.

Og ja, de følger bruksanvisning med komponentene.

PC bygging er som lego. :p

Angående denne tråden så spør jeg etter om det er lett å bygge pc!

Lenke til kommentar

Angående denne tråden så spør jeg etter om det er lett å bygge pc!

Å bygge en pc selv er egentlig veldig enkelt.

Du kna jo ødelegge ting hvis du presser dem på plass der dem ikke passer.

Det som skal gjøres er:

• -Skur HK til HK brettet med noen skruer
    -Skru DVD-rom og harddisk på plass
    -skru fast PSU med noen skruer
    -Plugger i skjermkortet i PCI ekspress slotten
    -Plugge i kontaktene fra PSU til HK, dvd-rom/harddisk og skjermkort
    -Plugge i begge ram brikkene, de går kun en vei, pass på at du setter dem riktig vei, enkelt å se hvis du bruker øynene.
    -Setter CPU i CPU-sokkelen [Pleier å være en liten plastting du må vippe opp før du plasserer prosessoren i, den skal vippes tilbake etterpå.]
    -Smører eventuelt på kjølepasta og setter kjøleren oppå.
    -Plugger i ledning mellom hovedkort og DVD-rom / harddisk

Da har jeg ikke glemt noe tror jeg.

Veldig enkelt hvis du bruker litt tid, og ser NØYE om det du har tenkt til å plugge i passer der du har tenkt.

En stor fordel med å montere selv er at du blir kjent med hvordan det fungerer :)

Neon anbefaler å bruke antistatisk armlenke, men det har jeg aldri brukt, men man kan i få tilfeller da ødelegge enkelte komponenter.

Kablene du trener følger med. Men du trener vanlig skrujern i tillegg da, men det regner jeg med at du har ? :)

Lykke til.

:)

Endret av ArneAustenaa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...