marfus330 Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Hei! Jeg har tenkt å kjøpe meg en gamerPC og skal bygge den. Lurer på om det er vanskelig å bygge den og ødelegges ting fort hvis du gjør en liten feil! Følger det med bruksanvisning og utstyr til å sette sammen komponentene? Her er delene: Min lenke Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 (endret) Hadde vært fint om du kunne sagt noe om hvilke spill du har tenkt å kjøre, samt oppløsning og hva slags innstillinger du vil spille på (lavt, medium, høyt, ultra?!) I tillegg bør vi vite hvordan budsjettet ditt liger an. Hva er maks du vil ut med? Endret 22. juni 2010 av Mr. Lid Lenke til kommentar
Gjest Slettet-J0FoqSqMwq Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Hvorfor lager du ny tråd? Du har allerede 2(?) som har blitt besvart! Bare /bump de andre trådene. Og ja, de følger bruksanvisning med komponentene. PC bygging er som lego. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513 Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 (endret) Ikke ha hastverk når du bygger. Endret 22. juni 2010 av Slettet+513 Lenke til kommentar
TMB Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Skjermkortet i den pakka (5770) er ikke noe jeg ville ha kjøpt til en ny gamer pc.. Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Å bygge en pc selv er egentlig veldig enkelt. Du kna jo ødelegge ting hvis du presser dem på plass der dem ikke passer. Det som skal gjøres er: -Skur HK til HK brettet med noen skruer-Skru DVD-rom og harddisk på plass-skru fast PSU med noen skruer-Plugger i skjermkortet i PCI ekspress slotten-Plugge i kontaktene fra PSU til HK, dvd-rom/harddisk og skjermkort-Plugge i begge ram brikkene, de går kun en vei, pass på at du setter dem riktig vei, enkelt å se hvis du bruker øynene.-Setter CPU i CPU-sokkelen [Pleier å være en liten plastting du må vippe opp før du plasserer prosessoren i, den skal vippes tilbake etterpå.]-Smører eventuelt på kjølepasta og setter kjøleren oppå.-Plugger i ledning mellom hovedkort og DVD-rom / harddisk Da har jeg ikke glemt noe tror jeg. Veldig enkelt hvis du bruker litt tid, og ser NØYE om det du har tenkt til å plugge i passer der du har tenkt. En stor fordel med å montere selv er at du blir kjent med hvordan det fungerer Neon anbefaler å bruke antistatisk armlenke, men det har jeg aldri brukt, men man kan i få tilfeller da ødelegge enkelte komponenter. Kablene du trener følger med. Men du trener vanlig skrujern i tillegg da, men det regner jeg med at du har ? Lykke til. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Du aner ikke hvor små spenninger som skal til for å ødelegge komponenter. Ikke med en gang, men det kan slå ut flere måneder senere. Alltid bruk ESD beskyttelse Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 I løpet av de 10-15 årene jeg har bygget PC har jeg aldri brukt antistatisk lenke. Har heller aldri ødelagt noen komponenter ved å "fry'e" dem selv. Med mindre du er veldig glad i å gå med fleece inne, og gni deg i en sofa av semsket skinn før du bygger pc, så skal det gå bra uten. Men ikke kom her å skyld på meg når du ikke brukte lenka og ødela hovedkortet ditt! Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Du aner ikke hvor små spenninger som skal til for å ødelegge komponenter. Ikke med en gang, men det kan slå ut flere måneder senere. Alltid bruk ESD beskyttelse Hmm, kanskje jeg skal begynne med det da ? Holder det med en slik en ?: http://www.netshop.no/aspx/loginVnet.aspx?ReturnUrl=/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx%3fplid%3d39371&plid=39371 Jeg bruker alltid engangs gummihansker når jeg er inni data-en, det vil vel ikke komme statisk elektrisitet da ? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513 Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 (endret) Er bare å brett opp armene og ta borti på noe metall. Jeg har heller aldri brukt det og ingen av pcene jeg har satt sammen er gått i stykker ennå. Etter 3 år. Bruk det om du er usikker eller er litt klønete. For komponenter er dyre saker. Endret 22. juni 2010 av Slettet+513 Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Men med engangs gummihansker kan det vel ikke komme noe statisk elektrisitet ? Er vel like godt som armlenke ? Lenke til kommentar
TMB Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 (endret) Joda, det skal holde med den du linket til over, men for guds skyld ikke betal 115 kroner for noe som er identisk til denne: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.5451 Har selv den fra DX. Endret 22. juni 2010 av Subject Delta Lenke til kommentar
nipton Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 (endret) Sto i boxern i noen timer første gang XD var svært redd. Lego for voksne som jeg sier. Er bare å holde den ene handen på kabinettet eller å være borti metal med kroppen mens man fikler inni. Kjøp deg en sånn lenke du. finner du også hos din lokale datakjede eller annen data butikk. Endret 22. juni 2010 av nipton Lenke til kommentar
marfus330 Skrevet 22. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2010 Hadde vært fint om du kunne sagt noe om hvilke spill du har tenkt å kjøre, samt oppløsning og hva slags innstillinger du vil spille på (lavt, medium, høyt, ultra?!) I tillegg bør vi vite hvordan budsjettet ditt liger an. Hva er maks du vil ut med? Jeg har tenkt til å bruke pcen slik at de nyeste spillene ikke lagger og kan hvert fall kjøre det på medium nivå. F.eks mw2, bfbc2, ac2 left for dead ogsåvidere. Hvorfor lager du ny tråd? Du har allerede 2(?) som har blitt besvart! Bare /bump de andre trådene. Og ja, de følger bruksanvisning med komponentene. PC bygging er som lego. Angående denne tråden så spør jeg etter om det er lett å bygge pc! Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 (endret) Angående denne tråden så spør jeg etter om det er lett å bygge pc! Å bygge en pc selv er egentlig veldig enkelt. Du kna jo ødelegge ting hvis du presser dem på plass der dem ikke passer. Det som skal gjøres er: -Skur HK til HK brettet med noen skruer-Skru DVD-rom og harddisk på plass-skru fast PSU med noen skruer-Plugger i skjermkortet i PCI ekspress slotten-Plugge i kontaktene fra PSU til HK, dvd-rom/harddisk og skjermkort-Plugge i begge ram brikkene, de går kun en vei, pass på at du setter dem riktig vei, enkelt å se hvis du bruker øynene.-Setter CPU i CPU-sokkelen [Pleier å være en liten plastting du må vippe opp før du plasserer prosessoren i, den skal vippes tilbake etterpå.]-Smører eventuelt på kjølepasta og setter kjøleren oppå.-Plugger i ledning mellom hovedkort og DVD-rom / harddisk Da har jeg ikke glemt noe tror jeg. Veldig enkelt hvis du bruker litt tid, og ser NØYE om det du har tenkt til å plugge i passer der du har tenkt. En stor fordel med å montere selv er at du blir kjent med hvordan det fungerer Neon anbefaler å bruke antistatisk armlenke, men det har jeg aldri brukt, men man kan i få tilfeller da ødelegge enkelte komponenter. Kablene du trener følger med. Men du trener vanlig skrujern i tillegg da, men det regner jeg med at du har ? Lykke til. Endret 22. juni 2010 av ArneAustenaa Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå