Gå til innhold

Hvilken cpu + hk er best?

AMD phenom I I x6 eller Intel Core i5 Quad 750  

36 stemmer

1. 1. AMD phenom I I x6 eller Intel Core i5 Quad 750

• AMD phenom I I x6 + hk
    • Intel Core i5 Quad 750 + hk

Anbefalte innlegg

Hei , jeg planlegger å bygge meg en spill maskin. Men jeg lurer på hvilken prosessor og hovedkort jeg skal kjøpe.

- AMD Phenom II X6 1055T 2,80 GHz + Gigabyte GA-880GMA-UD2H = 2489,-

eller

- Intel Core i5 Quad 750 2,66 GHz s1156 + ASUS P7P55D = 2539,-

hvilke av disse er best for spilling og hva får jeg mest for pengene?

Det hadde vært fint om du har stemt for det du synes er best.

Endret av WounderMan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Full støtte vil si større hastighet over PCI-Ex selv ved bruk av flere kort. Full hastighet/båndbredde betegnes som x16, og en del hovedkort har begrensninger i denne båndbredden. Det har dog ikke så mye å si i praksis ved bruk av skjermkort i budsjett- og mellomklasse-segmentet, men ved bruk av high-end kort kan nok dette utgjøre en begrensning.

Lenke til kommentar

I stort sett alle tester jeg har lest, så kommer jo i5 750 bedre ut enn X6, så hvorfor denne skal anbefales fremfor i5 når maskinen skal brukes til hovedsaklig spill skjønner jeg ikke...

Lurer jeg også på. Hva er grunnen til å velge AMD Phenom II X6 isteden for i5/ i7? Kanskje bortsett fra pris, alle tester jeg har sett så kommer som sakt i5/ i7 bedre ut i nesten alle spill, spesielt hvis prosessoren er OC :)

Lenke til kommentar

Igjen...som spill-prossessor vil en X4 eller i5 750 være et bedre valg enn x6(og i7 da det mer eller mindre kun er HT som er den store forskjellen, noe ingen(?) spill benytter seg av). Det er også svært få spill som benytter seg av mer en to kjerner, en del har støtte for fire og så langt jeg vet er det vel bare BF:BC2(?) som foreløpig nytter godt av 6. Kanskje mer fremtidsrettet med en 6-kjerner, men å hive seg på første 6-kjernebølge er å kaste vekk penger imo. Beste valget pr nå er i5 750 og X4 965 dersom det er spill det hnadler om.

Endret av BioNor
Lenke til kommentar

Isåfall burde TS gå for X4 965, 1156 har dårligere båndbredde på PCI-e enn AM3(vis han skal ha crossfire).

ellers er det vel ganske likt, men gå for i5 vis det er kontorarbeid som skal utføres(i5 er kjappere i det meste).

Lenke til kommentar

I stort sett alle tester jeg har lest, så kommer jo i5 750 bedre ut enn X6, så hvorfor denne skal anbefales fremfor i5 når maskinen skal brukes til hovedsaklig spill skjønner jeg ikke...

Lurer jeg også på. Hva er grunnen til å velge AMD Phenom II X6 isteden for i5/ i7? Kanskje bortsett fra pris, alle tester jeg har sett så kommer som sakt i5/ i7 bedre ut i nesten alle spill, spesielt hvis prosessoren er OC :)

Etter det jeg har lest, går det an å klokke AMD prosessorer også :!:

Endret av lucky666
Lenke til kommentar

hvis du skal kjøre spill på høye oppløsninger så tells egentlig skjermkortet mest, i5 og x6 er jo ca like gode i spill. men hvis du ønsker å kunne oppgradere cpuen uten å måtte kjøpe nytt hk til neste år elns så er amd greiest. ( 890fx skal støtte bulldozer prosessorene til neste år)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-J0FoqSqMwq

Men er ikke AMD mere fremtidsrettet pga. de ekstra kjernene?

f.eks. at AMD vil funke bedre når spill kan bruke 6 kjerner?

Exactly.

Det er veldig få spill som støtter 6 kjerner i dag, men nå kommer de rundt neste sving

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...