krutselno Skrevet 17. juni 2003 Del Skrevet 17. juni 2003 Hei ! Jeg og to kompiser har et lite lan hos meg, vi bruker en switch som er koblet til mitt adsl modem og vi kommer alle på internett. To av oss (og bare to) finner hverandre i windows utforsker hvis vi søker etter hverandre, ikke ved å trykke f5 x antall ganger som man pleide å gjøre før. Vi er alle tre i samme arbeidsgruppe. Vi kan spille Unreal Tournament sammen, mot hverandre. Men hvorfor finner vi hverandre ikke i windows? Lenke til kommentar
Sunni Skrevet 17. juni 2003 Del Skrevet 17. juni 2003 Har ikke mye peil,men er brannmuren desabla? Lenke til kommentar
Swifty Skrevet 17. juni 2003 Del Skrevet 17. juni 2003 har også opplevd dette, som regel ikke noe annet galt enn at windows har vondt i viljen, hva med å sette opp en DC-hub (server) og bruke det til å kopiere med, spill funker vel fint? Her finner du dchub og client (sinnsykt enkelt å sette opp) PS. dchuben krever NMDC (neo-modus Direct Connect, vanlig DC) Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 17. juni 2003 Del Skrevet 17. juni 2003 forige fyren har rett, branmur er en ting dere må konfigurere har dere NIS så må dere enable adressen 192.168.0.0 (skriver dere dette er adressene 192.168.0.1-192.168.0.255 åpne) i nis skriver man det i stedet for ra en adresse til en annnen. har dere andre så er det andre måter å gjøre dette på. dere må være i samme subnetmask og ha de to første siffrene av ipnb lik 192.168.0.1 192.168.0.2 192.168.0.3 subnet 255.255.255.0 dette er med switch, har dere ruter så må dere huske at den har ip 192.168.0.1 eller 10.0.0.1 og da burde dere tilpasse dere denne ipn, husk at workgroup er sensitiv så store og små bokstaver har mye å si, og til slutt xp har en innebyg brannmur som det er anbefalt å fjerne men prøv og restart før og bruker dere ikke xp så kan dere nesten gi opp det kommer til å ta år å fikse det, tror 2000 er grei men resten er skit brukte bare to timer på en med win98 før den virket mens på xp tok det 1/2 min.... Lenke til kommentar
krutselno Skrevet 17. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2003 Alle instillingene er korrekte, også i nis. Det fungerer i dag, selv om vi i går rebootet x antall ganger etter av alle instillingene var riktige... ser nesten ut som om pcn hadde godt av en godt natt søvn. Lenke til kommentar
BioAcid Skrevet 17. juni 2003 Del Skrevet 17. juni 2003 Mange ganger den har det! Opplevd det mange ganger selv, sittet å prøvd å fixet i flere timer, gir opp, slår av, fungerer neste morgen! Snålt! Men... slik er dataverden! Lenke til kommentar
FOOrK Skrevet 17. juni 2003 Del Skrevet 17. juni 2003 japp opplever ofte det samme. windows som bøger Lenke til kommentar
Sunni Skrevet 17. juni 2003 Del Skrevet 17. juni 2003 Kansje ikke rebooting er nok? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 17. juni 2003 Del Skrevet 17. juni 2003 skru helt av kan kanskje være en ting så drar an ut kontakten venter en stund og setter den inn igjen, for da er jo minnet cachen og alt annet slikt satt tilbake jeg vet ikke helt jeg, men xpp pro er stabilt her iallefall, neste gang kan du jo prøve en annen port på switchen oog restarte den, og skifte nettverkskort. fikk 5stk 905b fra 3com tror jeg og de koster vel i dag 300-400 kr i dag, går kjempebra med nettverket aldri skjedd noe så nettverkskortene kan ha noe å gjøre og da må man jo mistenke bios også og resette den. Mye rart som kan være feil, håp på at d har flaks så løser det seg for godt :wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå