AcerBruker1 Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 For et par dager siden prøvde jeg å slå på pc'en min. Den startet ikke og grunnen til det var fordi det var "et problem som hindrer Windows fra å starte." Jeg startet oppstartsreprasjonsverktøyet som det heter, for da skulle pc'en liksom starte. Da dette verktøyet er ferdig står det: Startup Repair diagnosis and repair log Number of repair attempts: 1 Session details System Disk = /Device/Harddisk0 Windows Directory = C:\Windows Autochk Run = 0 Number of root causes = 1 Test Preformed: Name: Check for updates Result:Completed Successfully. Error code 0x0 Time taken = 0ms Test Preformed: Name: Sysrem disk test Result: Completed successfully. Error code = 0x0 Time taken = 0ms Test preformed: Name Disk failure diagnosis Result: Completed successfully.Error Code = 0x0 Time Take = 62ms Test preformed: Name: Diskmetadata test Result: Completed successfully. Error code = 0x0 Time taken = 62ms Test preformed: Name: Target OS test Result: Completed successfully. Error code = 0x0 Time Taken = 109ms Og nå til det jeg tenker er problemet: Root cause found: System volume on disk is corrupt. Repair action: File system repair (chkdsk) Result: Completed successfully. Error code 0x0 Time taken = 256716ms Jeg går videre og tenker at pc'en skal starte når jeg støter på nok et problem. Det samme kommer opp på nytt! altså det at jeg må starte oppstartsreparasjonsverktøyet.. Jeg har gjort dette over hundre ganger, når jeg prøver meg på å starte windows på vanlig måte. (Jippi.. Eller ikke?) Det ser ut til at den skal starte, men da står det at "en av diskene må kontrolleres" jeg lar den gå og den finner problemet og fikser det.. liksom.. Den starter på nytt og da kommer det helsikkes oppstartsreparasjonsverktøyet igjen. Jeg har prøvd alle muligheter men det ser ikke ut som at noe fungerer.. Noen som har klart å løse dette problemet uten å skifte harddisk? Bør jeg ringe acer? bør jeg gå til butikken jeg har kjøpt den? Eller er det bedre å bare kjøpe en ny harddisk? Å i såfall hva slags harddisk bruker en Acer Aspire 5536, og hvor kan jeg få kjøpt den? På forhånd, tusen takk! Lenke til kommentar
kehax Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Kjør en recovery å maskinen. Hvis du holder inne Alt og trykker på F10 samtidig når du ser Acer logoen i oppstart så sterter Acer eRecovery Management. NB!! Du mister alle filer du har på maskinen når du gjør dette!! PS: Det er litt tricky å treffe riktig tidspunkt med Alt + F10. Bare begynn å trykk rytmisk på F10 mens du holder Alt inne fram til du får feilmeldingen du bruker å få eller at eRecovery starter. PS2: Acer eRecovery default passord er: 000000 1 Lenke til kommentar
AcerBruker1 Skrevet 22. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2010 Tusen takk! En ting som er helt sikkert er at jeg aldri skal laste ned Lime Wire på pc'en igjen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå