Gå til innhold

Akkuratt kjøpt ny pc !

Anbefalte innlegg

Greier ikke og koble til skjermen til pcen. Det er vga inngang på pcen og men den reagerte ikke :S ,men snakket med support på komplett , og de sa at jeg måtte ha adapter sånn at jeg kunne bruke DVI . Men hvorfor er det inngang på pcen når den ikke virker ?

Eventuelt hvor kan jeg kjøpe dette adaptere?

Beklager vist jeg har lagt denne i feil tråd..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann!

Er skjermen helt død eller kommer det opp en feilmelding? f.eks "no cable connected"

Jeg opplevde noe lignende når jeg kjøpte ny skjerm for å bruke på laptopen min... Da kom det opp "no cable connected". Det som KAN være problemet er at skjermen er satt til HDMI/DVI el.lign og at du derfor ikke får skjermbilde... dette måtte i mitt tilfelle stilles på i menyene på skjermen. lån eller kjøp en kabel for å sjekke/fikse dette.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Men hvorfor er det inngang på pcen når den ikke virker ?

Det er en VGA utgang på PC'en.

Den benyttes sikkert av skjermkortet som sitter på hovedkortet i maskina. Har du installert et dedikert skjermkort i tillegg vil skjermkortet på hovedkortet være deaktivert i BIOS. Det dedikerte er sannsynligvis mye bedre.

DVI -> VGA konvertere burde følge med maskina, det følger nemlig med i pakka hos nesten samtlige dedikerte skjermkort. Du kan jo sikkert få komlett til å sende deg en.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...