Tildaa Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Jeg vurderer å ta høyere utdanning i USA (reiseliv), men lurer på om det er mulig og jobbe ved siden av studiene? Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Jeg vurderer å ta høyere utdanning i USA (reiseliv), men lurer på om det er mulig og jobbe ved siden av studiene? Google? http://www.google.com.hk/search?hl=zh-TW&client=firefox-a&hs=1Z6&rls=org.mozilla%3Aen-US%3Aofficial&q=work+while+studying+US&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai= Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 23. juni 2010 Del Skrevet 23. juni 2010 Burde ikkje være eit problem å finne ein deltidsjobb ved sida av studiene, men du må passe på at du har arbeidstilatelse. Om du reiser inn i USA på eit reint studentvisum så har du ikkje lov til å ta jobber som krever arbeidstillatelse. Om du bryt visumreglane så vil du risikere å bli kasta ut av landet. Har ikkje sjekka opp korleis dette er i USA, så det er godt mulig at du har lov til å jobbe opp til eit visst timetall på studentvisumet men dette er noke du må sjekke opp. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 23. juni 2010 Del Skrevet 23. juni 2010 Om du reiser inn på studentvisum kan du ta on campus-jobber opp til en viss (veldig lav) inntektsgrense. For å få arbeids- og oppholdstillatelse må du gjennom ei helvetes papirmølle; mye, mye verre enn studentvisum. Lenke til kommentar
Tildaa Skrevet 23. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2010 Okei, takk for svar! ...og om jeg vil ha Green Card er vel det veldig vansklig å få tak i? etter det jeg har hørt... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå