Sairai Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Hvor og når svar? Tilsendt brev i posten? Lenke til kommentar
RainbowLady Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Jeg fikk et brev i posten. Det var dog addressert til mine foreldre, uten at jeg helt skjønte poenget med det. Om jeg ikke husker feil, så kom svaret enten rett etter sommerferien. Tok altså rundt 2 måneder før jeg fikk svar på karakteren. Svar fra Fylkesmannen om at jeg fikk medhold og karakteren skulle settes på nytt, mener jeg kom et par uker ut i ferien. Lenke til kommentar
Sairai Skrevet 22. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2010 ok takk for svaret Er det vanskelig å få medhold? Lenke til kommentar
RainbowLady Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Kommer litt an på, altså, man vet jo sånn noenlunde selv om man faktisk har en reell grunn til å klage. Det er også viktig å huske på at nemden hos Fylkesmannen kun vurderer selve klagen, altså om du har god nok grunn til å be om at karakteren skal settes på nytt. Her får flertallet medhold. Men om Fylkesmannen gir deg medhold, sendes klagen tilbake til skolen din. Da må rektor sammen med faglærerer sette seg ned og vudere karakteren på nytt. Her er det viktig å huske på at du teoretisk sett faktisk kan gå ned. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå