Nilsen Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Sliter du med musearm-relaterte plager, eller ønsker å forebygge? Les mer Lenke til kommentar
Supradog Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 (endret) Vi har ett par av de der i bedriften + ett par av Mousetrapper varianten med beveglig "trackpad" isteden for bar. Eneste negative jeg kan si om de er at den optiske sensoren som leser mot baren av og til(les hvert halvår) må renses hvis den er i ett lokale med mye papirstøv el lign siden den ligger i ro. Trykkluft på boks holder. Endret 22. juni 2010 av Supradog Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 På tide noen lanserer en skikkelig øye tracker... De benyttes jo i jagerfly så teknologien er der. Ville vært litt småtøft å jobbet med en sånn greie på hodet. Lenke til kommentar
Solsviken Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Småtøft ja, men for de som sitter i 8 timer på en pc på jobb vil dette bare føre til hodeverk. En skal bruke musen så lite som mulig, hurtigtaster er det som gjelder for å unngå hodeverk som følge at blikket følger etter musepekeren. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 (endret) bruker man tastaturet mye . blir man sliten selv med hurtigtaster. bruker man musen mue blir man sliten . så en kombinasjon er nok den beste løsningen. når man først er blitt "skadet" så stiller man liksom i en annen klasse og trenger hjelpemidler. Endret 23. juni 2010 av den andre elgen Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 En tabbe mange gjør er å kutte ut støtte under armen som medfører at håndleddet blir sårt. Hele armen skal hvile på behagelig underlag. I tillegg bør musen passe godt i armen og ikke ha en merkelig form slik mange muser har. Den skal passe inn i hånden slik den ligger på bordflaten med håndflaten mot bordet. Et eksempel på en mus med god form er Razer Krait, men den er vel ikke lenger i salg. Til slutt bør alle lære seg hurtigtaster som også vil ha den positive virkningen av at arbeidet går mye raskere, og det kan bli litt i løpet av en arbeidsdag. Bruker alle musen på riktig måte som dette, så er det svært få som vil få plager. Uvettig bruk av mus, stol (sittestilling) og skjerm (dårlig bilde / avstand / størrelse) fører til mange unødvendige sykemeldinger og ekstrautgifter. Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Rart at det ikke blir nevnt den aller vanligste grunnen til at disse tastaturene blir brukt, nemlig at de gir deg en hånd fri. Hvis man sitter mye i telefonen er disse tasturene en gudegave, ihvertfall hvis man skal ta notater imens... Lenke til kommentar
fredrik-fyksen Skrevet 23. juni 2010 Del Skrevet 23. juni 2010 Sitter man mye i telefonen har man headset.. Lenke til kommentar
DarkSlayer Skrevet 23. juni 2010 Del Skrevet 23. juni 2010 Sitter man mye i telefonen har man headset.. Enig. Mener faktisk du har KRAV på headset i henhold til arbeidsmiljøloven ... jamfør en sånn fagforeningsdud jeg kom over en gang (de er jo så skjeldne i IT bransjen). Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 23. juni 2010 Del Skrevet 23. juni 2010 En tabbe mange gjør er å kutte ut støtte under armen som medfører at håndleddet blir sårt. Hele armen skal hvile på behagelig underlag. I tillegg bør musen passe godt i armen og ikke ha en merkelig form slik mange muser har. Den skal passe inn i hånden slik den ligger på bordflaten med håndflaten mot bordet. Et eksempel på en mus med god form er Razer Krait, men den er vel ikke lenger i salg. Til slutt bør alle lære seg hurtigtaster som også vil ha den positive virkningen av at arbeidet går mye raskere, og det kan bli litt i løpet av en arbeidsdag. Bruker alle musen på riktig måte som dette, så er det svært få som vil få plager. Uvettig bruk av mus, stol (sittestilling) og skjerm (dårlig bilde / avstand / størrelse) fører til mange unødvendige sykemeldinger og ekstrautgifter. for min del så bruket jeg før tastatur uten denne støtten. jeg opplevde da at jeg enkelte ganger ble sliten i handen . nå når jeg bruker en slikt støtte så er det lit mere behagelig å skrive. jeg bruker også en musematte med underlag som armen kan hvile på. så har jeg nok også riktig strøelse på musen . det er nok derfor jeg aldri har vært plaget med muse arm. Lenke til kommentar
OnkelOnd Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 En tabbe mange gjør er å kutte ut støtte under armen som medfører at håndleddet blir sårt. Hele armen skal hvile på behagelig underlag. I tillegg bør musen passe godt i armen og ikke ha en merkelig form slik mange muser har. Den skal passe inn i hånden slik den ligger på bordflaten med håndflaten mot bordet. Et eksempel på en mus med god form er Razer Krait, men den er vel ikke lenger i salg. Til slutt bør alle lære seg hurtigtaster som også vil ha den positive virkningen av at arbeidet går mye raskere, og det kan bli litt i løpet av en arbeidsdag. Bruker alle musen på riktig måte som dette, så er det svært få som vil få plager. Uvettig bruk av mus, stol (sittestilling) og skjerm (dårlig bilde / avstand / størrelse) fører til mange unødvendige sykemeldinger og ekstrautgifter. Amen to that. Har IT både som jobb og hobby, og sitter stort sett minst ti timer foran pc om dagen. (ikke helg selvsagt) Det viktigste for meg er alltid å sørge for at albuene kan hvile på bordet når jeg jobber. Det fjerner så og si all belastning. Lenke til kommentar
reidarm Skrevet 25. juni 2010 Del Skrevet 25. juni 2010 VÆR FORSIKTIG MED "Click Force Tension"-STYRKEN! Jeg har denne på jobben og den forebygger godt ift. skulder, nakke og håndledd. MEN jeg har fått noen skipe smerter i underarmen grunnet den overnevnte clikkestyrken var alt for hard på Medium. Sett den helst til minste styrke og prøv å bruk begge hender til å trykke, ikke bare din vanlige "musehånd". Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8745264 Skrevet 25. juni 2010 Del Skrevet 25. juni 2010 Kun èn ting gjør at man unngår musearm: Legg HELE underarmen på bordet pladask, slapp av, og la fingrene og håndleddet styre musen uten å samtidig presse den ned mot underlaget. Har du ikke plass til hele underarmen? Gjør noe med det! Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 Lurer på om dette er noe jeg skal kjøpe til mor. Hun har leddgikt, og sliter litt med mus bruk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå