Gå til innhold

Flash 10.1 støtter syv plattformer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De videoene han viser hakker litt i utgangspunktet, så det er vanskelig å se hva som skyldes hva.

msnbc.msn.com fungerer jo helt fint på iPhone ser jeg. Og jeg gikk inn fra bing.com til og med.

Er noen sider som sender mp4 filer når det er mobiltelefoner som kommer, men ikke mange.

 

Her er en til fra han i linken over med nyeste versjon:

http://www.youtube.com/watch?v=UE4Z_7aC7LQ

 

Han er en liten iPhone hater er han ikke. :p

Endret av Zappy
Lenke til kommentar

Youtube, Break, Metacafe osv. har video i tilpasset format.

Listen blir lengre for hver dag som går, så for video blir Flash mindre og mindre viktig. I allefall på mobiler.

Men vi får se hva erfaringene fra andre, kanskje litt mer objektive folk enn han i linken viser :)

Lenke til kommentar

Youtube, Break, Metacafe osv. har video i tilpasset format.

Listen blir lengre for hver dag som går, så for video blir Flash mindre og mindre viktig. I allefall på mobiler.

Men vi får se hva erfaringene fra andre, kanskje litt mer objektive folk enn han i linken viser :)

Det er store sider. Ikke mange. Men så er det mer til flash enn video. Jeg ser frem til et større utvalg av spill og sillyness (End of the world etc).

 

Og han er ikke objektiv, men det ser tilsynelatende bra ut. Og at flash blir et problem for batteri eller ytelse på sidene er en ikke sak om man gjør som han i videoen. En setting for "click to load flash". Genial mellomløsning.

 

Jeg håper på at Motorola dytter ut 2.2 på Milestonen min samtidig som de gjør det på droiden i slutten av Juli. Ikke stor i troen, men jeg håper. ^^

Lenke til kommentar

Selv om iPhone ikke støtter Flash (i likhet med alle andre, i allefall enda såfremt man ikke rooter) er det ingen krise. Farmville som mange spiller er jo ute som en gratis app integrert med facebook. Antallet gratisspill er også rimelig stort.

Men uansett ser jeg problemet hvis man har flashspill man liker som ikke finnes i appstore. Da er det kjekt om telefonen kan kjøre dem greit uten at batteriet tappes for fort.

 

Grunnen til at jeg er opptatt av batteritiden er hvordan Flash fungerer på datamaskiner. Maskinen får plutselig mye å gjøre da det sluker resurser. Spesielt på Mac.

Har Adobe fikset dette i mobilversjonen er det jo helt supert :)

Lenke til kommentar

Flash på android er ganske ulikt flash på t.d. linux. Fram til no har flash-spelaren overraska meg stort. Båe til filmar, og flash-spel. Joda, den bruker batteri på same måte som andre tyngre programmer på Android, men for folk som lader regelmessig (les. kvar natt) er ikkje dette noko problem.

 

Flash er tungt og treigt i utgongspunktet, men løysinga til Adobe fungerar utruleg bra, ift. kva ein kan forvente av ein smart phone i 2010.

Lenke til kommentar

Den funker jo ikke bra til filmer når den hakker på video hos VGTV?

 

Når jeg testet hadde jeg forøvrig telefonen i landskapsmodus, og når jeg tok fullskjerm var videoen plutselig opp ned...

Festelig. Er fremdeles beta, så litt bugs er vel ikke helt uventet...?

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...