Kahuna Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Pulten flyter over av gule lapper, skuffene er fulle av kvitteringer, notatbøker og utskrifter ligger slengt her og der. Jeg har bokmerker spredd over flere maskiner, e-postadresser og telefonnummer likeså. I tilegg sliter jeg litt med å huske navn, ansikter, fødselsdatoer, hendelse, avtaler og andre vesentlige og uvesentlige opplysninger. Jeg trenger kort sagt et program som kan hjelpe meg å holde styr på alt. Jeg legger vekt på enkelhet, først og fremst i daglig bruk men også i oppsett. Den må være adressebok, gjøremålsliste, prosjektlogg, kalender, inventarliste, dagbok, familietre, medlemskartotek og mere til. Alt koblet sammen og strukturert etter mine nykker. Jeg inbiller meg at det jeg vil ha kanskje er en database med en front-end som likner på en krysning av wikipedia og facebook. Finnes noe sånt? Den skal være til personlig bruk, deling er ikke noe tema. Den kan godt være gratis men hvis den er bra nok betaler jeg gjerne noen hundrelapper. Må kunne brukes offline evt i portabel versjon. Helst multiplatform men jeg klarer meg med windows-only. Lagringsformat er likegyldig så lenge det kan leses, eksporteres og reservekopieres. Konseptet 'personal wiki' høres forsåvidt lovende ut men et par kvelders leting etter passende kandidater har ikke gitt noen entydige svar. Skjønner noen hva jeg leter etter? Har dere forslag til et program som kan gjøre jobben? Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Kan ikke gmail dekke alle/de fleste behov her? Jeg har selv kontakt lister og kalender syncet fra min android mobil mot en gmail-konto. Kontaktene er satt opp med bilde og bursdag (de jeg har slikt tilgjengelig på) Dagbok og prosjektlogg kan du vel bruke kalenderen også til. Inventar listen kan huskelappene brukes til. Familietre bli litt verre, men vet ikke om jeg ser behovet.. Medlemskartotek, snakker du om dine medlems-skap i forskjellige foreninger og nettsider? Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 22. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2010 Et problemen er at det finnes mange program som kan gjøre en del av behovene mine men det er vanskelig å finne et som kan gjøre 'alt'. Funker gmail bra offline nå? Kan man ta backup/eksportere innholdet på en grei måte? 'Medlemskartotek' kan kanskje ordnes enkelt hvis du kan 'tagge' kontakter, hendelser og andre objekter? En besnærende tanke å få med epost i samme suppa. Taggen 'Elgjakta-10' kan brukes på deltagere, jaktrapporter, bilder, kartreferanser og kalenderoppføringer(med forbehold om at du kan gjøre sånt i gmail, har brukt det maks 10 minutter..) Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Hvordan Gmail er offline tør jeg ikke å si da jeg bruker det primært på mobilen selv og heller syncer/tar backup mot gmail konto. Men tror det kan gjøre ting lettere i det minste. Utrolig mange muligheter og valg der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå