DionysosDale Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Er på jakt etter ein billig RAID kontroller for SATA med 4 eller fleire porter. Noen som har noen gode forslag til kort for runt 1000-lappen? Vil ha mest for pengene for et RAID5 oppsett med 4 disker á 1 TB. Forslag til stabile disker til RAID er også bra. Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Kjem jo heilt an på bruksområde? Har du ledige porter på hovudkortet så er det klart det beste og billigaste. Ellers ville eg ha kjøpt 2 stykker billige sata pcie 1x kontrollere med 2 porter. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 (endret) Det finnes ingen billig og god kontroller. Enten så er den billig, eller så er den god (og dyr) Jeg snakker da ikkje om hostbus adapter. Men det gjør vel dere? Jeg har en rocketraid 2300 som har gått jevnt og trutt i 2 år 24/7 med raid-5. Dette er en 4 porters pci-e x1. Har den stående i ubuntuserveren min. Dette er vel det som er "billig" og grei etter min mening. Rask er den ikkje, men man trenger ikkje 1GB/s til lagring som regel Endret 22. juni 2010 av Nizzen Lenke til kommentar
qdos Skrevet 23. juni 2010 Del Skrevet 23. juni 2010 (endret) Jeg er litt i samme situasjon. Har en gammel PC jeg skal bruke til lagring. Relativt gammelt hovedkort med to SATA-porter. Går fint å sette inn en 500GB som systemdisk, men når jeg setter på en 2TB disk booter ikke maskinen. Antar at dette er den gamle SATA-kontrolleren (SiI3112A). Det virker som om noen kort har en grense på 2TB. Dette kortet med 4 porter er for eksempel satt opp med maks 4x500GB. Kan man bruke èn disk på 2TB som et alternativ på et slikt kort? Ettersom jeg må ha et SATA-kort med PCI-grensesnitt er nok flaskehalsen uansett PCI slik at det holder med et SATA150-kort, men jeg frykter noen av disse også kan ha en begrensning på diskstørrelse uten at det står oppgitt i spesifikasjonene. EDIT: I tillegg virker det som http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=315680 ikke har drivere for Windows 7, men burde det ikke fungere med Vista-drivere? Endret 24. juni 2010 av Jarlsberg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå