Gå til innhold

Billig men god SATA RAID kontroller

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det finnes ingen billig og god kontroller. Enten så er den billig, eller så er den god (og dyr)

Jeg snakker da ikkje om hostbus adapter. Men det gjør vel dere? :)

Jeg har en rocketraid 2300 som har gått jevnt og trutt i 2 år 24/7 med raid-5. Dette er en 4 porters pci-e x1. Har den stående i ubuntuserveren min. Dette er vel det som er "billig" og grei etter min mening. Rask er den ikkje, men man trenger ikkje 1GB/s til lagring som regel :)

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Jeg er litt i samme situasjon. Har en gammel PC jeg skal bruke til lagring. Relativt gammelt hovedkort med to SATA-porter. Går fint å sette inn en 500GB som systemdisk, men når jeg setter på en 2TB disk booter ikke maskinen. Antar at dette er den gamle SATA-kontrolleren (SiI3112A).

Det virker som om noen kort har en grense på 2TB. Dette kortet med 4 porter er for eksempel satt opp med maks 4x500GB. Kan man bruke èn disk på 2TB som et alternativ på et slikt kort?

Ettersom jeg må ha et SATA-kort med PCI-grensesnitt er nok flaskehalsen uansett PCI slik at det holder med et SATA150-kort, men jeg frykter noen av disse også kan ha en begrensning på diskstørrelse uten at det står oppgitt i spesifikasjonene.

EDIT: I tillegg virker det som http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=315680 ikke har drivere for Windows 7, men burde det ikke fungere med Vista-drivere?

Endret av Jarlsberg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...