Gå til innhold

Fuktskade iPhone moobi.no

Anbefalte innlegg

Hei!

For noen uker siden sluttet wi-fi på min iPhone 3G å fungere. Sendte denne da inn på service hos moobi. Der fikk jeg svar om at den var fuktskadet og at det dermed ville koste 1800 å reparere denne. Telefonen var 1 måned gammel(swap telefon) og aldri vært i kontakt med vann så dette kunne jeg ikke skjønne. Tok dermed kontakt med moobi og krevet bildebevis på dette. Etter litt purring ble tilsendt bilde av kun fuktsensoren i jackinngangen, men kun det. Med referanse til Apple krevet jeg også å bilde av fuktsensoren i bunnkontakten.

"If an iPhone has been damaged by liquid, the service or replacement is not covered by the Apple one year limited warranty or an AppleCare Protection Plan (APP). It would be eligible for Out Of Warranty Service. Currently, if a customer takes their iPhone to an Apple Retail Store, the warranty will only be void due to liquid damage if all indicators have been triggered."

Nå har jeg fått svar fra moobi angående bunnkontakten: SMS: "Det er desverre helt innerst på bunnkontakt, den er synlig for det blotte øyet - men lar seg ikke fotografere med vår fotoløsning."

Burde jeg som kunde godta dette? Er det ikke deres oppgave å kunne bevise dette?

Vedlegg: Bilde av fuktsensor tilsendt av moobi.

post-100582-1277209353,226_thumb.jpg

Endret av loozet
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har nok ikke tenkt å ta denne saken videre nei. Langt på tide å bytte ut 3G`en uansett nå. Men synes det er merkverdig av et serviceverksted å ikke ha mulighet for å bevise fuktskade i en fuktsensor. At fotoløsningen deres ikke har mulighet for dette høres veldig rart ut. Men kan vel ikke forlange så mye mer av moobi...

Takk for hjelpen uansett:)

Endret av loozet
Lenke til kommentar

Ta denne saken videre. for å konstantere fuktskade så må man ha bredere grunnlag å konkludere på enn dette.

Har sendt dem en epost der jeg har gjort det klart at dette ikke holder mål. Får vente å se hva som skjer. At den er fuktskadet er nok bare noe jeg må godta, men da får de klare å komme med god dokumentasjon til kunde også.

Lenke til kommentar

Ja lykke til med å si det ikke holder mål.

Det er gjengs holdning at så lenge en fuktindikator er utløst, bortfaller alt av garanti på telefoner. Dette gjelder både moobi, mcare og deltaservice, som er verkstedene de større (og mindre) kjedene bruker.

Obs, det er fullt mulig å få fuktskader på andre måter enn å søle vann på apparatet, kondens og svette er de vanligste årsakene.

Lenke til kommentar

At fotoløsningen deres ikke har mulighet for å vise en fuktskade høres for meg ut bare ut som tull. Jobbet selv en stund på et kameraverksted og vi brukte noen gamle digitalkameraer til å bevise fuktskade uten at det var noe problem, vi snakker her om kameraer som Canon ixus 40 o.l, altså ikke noe top of the range greier.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...