Gå til innhold

[Løst] Ny 17"+ laptop. Skal takle HD-redigering

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Burde også vurdere den nye Multicom Kunshan P170 (Sandy Brigde). Går du opp til 16 GB minne, bruker din egen XT-disk i tillegg til den medfølgende på 250 GB, dropper BD-ROM og Windows-lisens så koster den deg 14 745 kr. Da får du også med matt og ikke blank skjerm. Minuset er at det er nVidia-grafikk, men selv tror jeg det ikke skal ha noe å si. Verdt å vurdere i alle fall.

Edit: Litt kult at den har innebygget Intel Wireless Display, 2x USB 3.0, SPDIF og HDMI 1.4.

Endret av Nuffern
Lenke til kommentar

Jo, det er noe å vurdere :D

Nå er det ikke mer å lure på, Osse-Mon. Acer'n har blitt satt ned ytterligere 1 000 kr som weekend-tilbud, og koster kun 12 495 kr. Ikke ille med tanke på at den for en måned siden kostet 15 995 kr! Kan garantere at du ikke får noen bedre maskin i dette prissegmentet. Selv en av de nyere modellene med Sandy Brigde til 15-16 000 kr vil ikke kunne forsvare prisen sett opp mot denne.

Lenke til kommentar

nå tenker du på acer vs asus?

dette er acer vs multicom:

amd 6970m

amd 5850m

det er stor forskjell på de 2

ut i fra http://www.notebookcheck.net så skal 6970m tilsvare amd 6850 (til stasjonær)

gtx 460m er litt vanskeligere å sette på plass, men amd 6970m er alt fra 10 til over 50% bedre, kanskje rundt 20-30% normalt

når det gjelder kjøling av komponentene så har jeg INGEN anelse...

multicom er kanskje ikke den mest stille pcen (vil jeg anta)

Endret av sindre94
Lenke til kommentar

Spørsmålet er om det er verdt 3500 kroner å doble minnemengden og få sandy bridge...

Det kan bare du selv svare på. =) Jeg vil si at i forhold til ytelsen så er det absolutt ikke verdt det. Ville kanskje strekt meg til å si ok om det skilte 1800 kr. Du kommer til å merke lite i praksis mellom de to forskjellige modellene til det du skal bruke den til. Da hadde jeg heller brukt 3500 kr på noe annet som gir deg langt mer glede. Det er ganske mye flott du kan kjøpe for 3500 kr. Spesielt for deg som er glad i foto og video. ;)

Edit: På en annen side.. om du driter penger (noe jeg mistenker at du gjør minst to ganger om dagen), så er det bare å gå for multicom. Hvis du er som meg, og driter vanlig dritt én (kanskje to ganger på en god dag) om dagen så hadde jeg ikke vært i tvil og gått for Acer'n.

Endret av Nuffern
Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Hold your horses! ;p

Ser utrolig fin ut den der. Ganske bra pris også. Det eneste som trekker litt ned er oppløsningen på skjermen, men det er kanskje til å leve med. Syntes i7, 16 GB RAM, 120 GB SSD + ekstra disk og AMD 6850 hørtes ut som en durabel kraftpakke!

Endret av Nuffern
Lenke til kommentar

Siden du skal redigere HD video, så vil jeg anta at skjermkvaliteten spiller en viss rolle? Hvis vi ser bort fra noen rådyre maskiner som har et IPS-panel, så er de beste alternativene blant "normale" TN-paneler enten Dell XPS-maskinene, utstyrt med det dyreste alternativet de har på skjerm, eller Multicom's w155 eller p150/p170 med den matte varianten av skjerm.

Jeg mener faktisk at du hadde fått bedre alternativer dersom du hadde vurdert 15 tommer, og sett nærmere påMulticom Kunshan W155. Noen bedre maskin til bruken finner du neppe, selv svært kostbare MacBook Pro'er sliter med å holde følge hardwaremessig. Og skjermen (den matte) er som sagt blant de beste du kan få i en bærbar.

Ellers, hvis du må ha 17 tommer; Dell XPS 17 (L702x)

PS. Hvis du tar HD video seriøst, så anskaffer du deg uansett en god ekstern skjerm å gjøre jobben på. Og da kan du like godt se på 15-tommere. Det er nå min mening ;)

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...