marbek Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Hei. Når jeg logger på med bruker 1,2 og 3 så får jeg denne feilmeldingen: Windows kan ikke finnet serverkopier av den sentrale brukerprofilen og forsøker å logge deg på med den lokale profilen. Endringer i profilen vil ikke bli kopiert til serveren når du logger av. Mulige årsaker til feilen kan være nettverksproblemer eller utilstrekkelig sikkerhetsrettigheter. Hvis dette problemet vedvarer, kontakter du systemansvarlig. DETAIL - Ingen tilgang. Det som er litt rart er at dersom jeg skriver navnet på server i kjør og "åpner" denne så kommer jeg meg inn på profil området og brukerens profil uten problemer. Har sjekket: NTFS rettigheter Share rettigheter Eier rettigheter Har dere noen forslag til hva som er galt? Lenke til kommentar
Zash Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Hmm, har du forandret på rettigheter til mappa, eventuelt overmapper etter at profilene ble opprettet? Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Sjekk at du har lagt til riktig path på brukeren. Lenke til kommentar
marbek Skrevet 22. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2010 Har ikke byttet noen rettigheter så vidt jeg kan se. Profile Path er riktig : ) Lenke til kommentar
juicetyven Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Har ikke byttet noen rettigheter så vidt jeg kan se. Profile Path er riktig : ) Prøv å re-definere profilepath under Profile-fanen på AD-objektet ved hjelp av variabelen %username% evt bare skriv inn brukernavn på nytt; \\filserver\profiler$\%username% \\filserver\profiler$\bruker123 - juicetyven Lenke til kommentar
marbek Skrevet 22. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2010 hmm, nå får jeg ikke feilmelding, men nå bare lagrer den profilen lokalt på maskinen og fyller ingen data inn på profil området på server... Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 hmm, nå får jeg ikke feilmelding, men nå bare lagrer den profilen lokalt på maskinen og fyller ingen data inn på profil området på server... Ikke når du logger av og på heller? Lenke til kommentar
juicetyven Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Få gjerne se profilepath som du fyller inn i AD Må vel også pipe endel lagringspaths gjennom GPO/regedit mot server også, Mine dokumenter o.l, evt endre i Default user og slette profilen på maskinen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå